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Acute Stroke Thrombectomy: Does CT Perfusion Accurately Predict Infarct on MRI After Recanalization

7. Oktober 2021 aktualisiert von: Ottawa Hospital Research Institute

The newest generation of stent---retrievers results in higher recanalization rates and faster recanalization time compared to older generation endovascular therapies for acute stroke. Advanced neuroimaging can potentially improve the assessment of infarct core and inform decision---making in patients being considered for endovascular therapy. Evaluation of infarct core may be performed with NECT, CTASI or CT perfusion. In the past, evaluation of CTP in predicting core infarct in acute stroke has been limited because recanalization status was lacking. In addition, final infarct size may be underestimated on NECT compared with MRI. These two limitations can now be addressed: the new generation of stent---retrievers allows accurate determination recanalization time; evaluating the test characteristics of CTP using 24 hour DWI---MRI as the reference standard can be readily performed.

We aim to prospectively investigate the sensitivity and specificity of whole---brain CTP in predicting 24 hour DWI---MRI infarct in patients with acute proximal anterior circulation occlusions successfully recanalized with endovascular treatment.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

40

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Ottawa, Ontario, Kanada, K1Y 4E9
        • The Ottawa Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Admission NECT, CTA neck and COW or multi-phase CTA or CTP. Follow---up 24 hr DWI---MRI performed
  2. Endovascular therapy performed for acute anterior circulation stroke as per clinical practice.
  3. Patient with an angiographically documented ICA, M1 or M2 occlusion

Exclusion Criteria:

None

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: MRI perfusion imaging
MRI screening will be performed as per standard-of-care by the MRI technologist staff. Imaging will be performed with 1.5 T or 3 T systems (Magnetom Vision; Siemens, Erlangen, Germany) using a multisection, single shot, spin echo, echo planer imaging sequence. Diffusion gradients will be applied in each of the x, y and z directions with three b values (0, 500 and 1000 s/mm2). Imaging parameters include a TE of 94 ms, field of view of 23 cm, matrix of 128 and section thickness of 5.5 mm for the 1.5 T system and a TE of 83 ms, field of view of 23 cm, matrix of 128 and section thickness of 3 mm for the 3 T system. Conventional spin echo imaging also will be performed at each examination under T1 and T2 weighted conditions, with a fluid attenuated inversion recovery sequence and Time-of-flight MRA of the Circle-of-Willis.
Evaluate the sensitivity and specificity of whole---brain CTP in predicting 24 hour DWI---MRI infarct in patients with acute proximal anterior circulation occlusions successfully recanalized with endovascular treatment.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Evaluate the sensitivity and specificity of CTP
Zeitfenster: Up to 24 months
The primary outcome of our study is to evaluate the sensitivity and specificity of CTP in predicting infarct on 24 hour DWI---MRI.
Up to 24 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Correlate advanced imaging to clinical outcome
Zeitfenster: Up to 24 months
The secondary outcome of our study is to correlate advanced imaging to clinical outcome at 30 days.
Up to 24 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Daniela Iancu, MD, The Ottawa Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. März 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Dezember 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Dezember 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. Dezember 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Oktober 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Oktober 2021

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur MRI perfusion imaging

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