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Intervention for Sustained Testing and Retention Among HIV-infected Patients (iSTAR)

10. Januar 2017 aktualisiert von: Echezona Ezeanolue, University of Nevada, Las Vegas
The purpose of this study is to evaluate the comparative effectiveness of a congregation, clinic and integrated case management-based intervention for sustainable testing and retention on linkage to care, engagement, retention and viral load suppression of women and children infected with HIV.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Using a two-arm cluster randomized design, our proposed study will evaluate the comparative effectiveness of iSTAR, a community-based social network intervention that combines trained church-based Health Advisors and clinic-based staff and uses motivational interview skills and clinic- quality improvement approaches (Intervention Group; IG) versus a clinic-based approach (Control group; CG) on linkage, engagement, retention and viral suppression among HIV-infected women and children. Eighteen health facilities in identified local government areas in Benue state, north-central Nigeria will be randomly assigned to either the IG (N=9 health facilities) or the CG (N=9 health facilities). A total of 10,000 pregnant women will be screened and 400 HIV-infected participants will be enrolled over a 24-month period. The primary outcome will be the difference in the rate of linkage and engagement between the groups. The secondary outcome will be the difference in rate of retention and viral suppression among participants. Additionally, we will conduct network, mediation/moderation analysis to examine the roles of intermediate variables such as health team cohesion, turnovers, attitudes, leadership and dynamic adaptation on iSTAR implementation and sustainment.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

400

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Benue
      • Makurdi, Benue, Nigeria
        • Rekrutierung
        • Catholic Caritas Foundation
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Echezona Ezeanolue, MD, MPH
        • Hauptermittler:
          • Chima Onoka, MD, PhD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • HIV-infected pregnant women identified during baby showers programs at participating worship centers.

Exclusion Criteria:

  • HIV-infected women already on treatment

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Control group
HIV-infected participants identified from the churches randomized to CG will be referred to PEPFAR-supported HIV clinics that provide comprehensive care including counseling, laboratory testing, ART and ongoing support during treatment as the standard of care. The study team will not be involved in their care beyond data collection.
Experimental: iSTAR
HIV-infected participants identified from the churches clustered within the randomized health facilities will receive interventions from the study team.

Each component of the iSTAR intervention targets a specific point along the HIV continuum: confidential, onsite integrated laboratory tests during baby showers targets HIV diagnosis (b) church-based Health Advisors (CHAs) trained in motivational interviewing and quality improvement skills as promotoras target linkage, engagement and adherence by providing counseling and other support to HIV-infected women and children (c) integrated network of community and clinic case management targets reduction in loss to follow-up.

CHAs will support participants during the study period by being available to accompany them to clinic visits, review laboratory results and medications after clinic visits. They will be available to speak with them at intervals to see how they are doing either by phone or through home visits as they prefer. At each follow-up study visit, the trained CHA will review and collect data on participants' clinic visits, treatment, and laboratory results.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Linkage in care
Zeitfenster: 1 month
Linkage in care is defined as the percentage of participants with at least one HIV medical care visit following HIV diagnosis.
1 month
Retention in care
Zeitfenster: 12 months
Retention is defined as the percentages of participants with two or more documented viral load measurement during the 12 months following enrollment.
12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
ART Initiation
Zeitfenster: 1 month
The secondary outcome is engagement in care defined as the percentage of participants initiated on ART at 1 month following enrollment.
1 month
Viral Suppression
Zeitfenster: 12 months
Viral suppression is defined as the percentage of participants whose most recent two viral load are <20 copies/mL.
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2016

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. März 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. März 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Januar 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Januar 2017

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. Januar 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

11. Januar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Januar 2017

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 845695-4
  • R01HD087994-01 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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NEIN

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