- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03134560
Intravenous Cannulation Using Vein Display Instrument and Without Using Vein Display Instrument in Pediatric Patients
26. Oktober 2017 aktualisiert von: Aries Perdana, Indonesia University
Comparison Between Using Vein Display Instrument and Without Using Vein Display Instrument for Successful Intravenous Cannulation in Pediatric Patients
This study aims to compare intravenous cannulation success rate between using vein display instrument and without using vein display instrument in pediatric patients.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Approval from Ethical Committee of Faculty of Medicine Universitas Indonesia was acquired prior conducting the study.
Parents' subjects were given informed consent before enrolling the study.
After doing asepsis and antisepsis procedure and putting on the tourniquet the first group would get intravenous cannulation without vein displaying instrument.
While for the second group, after doing asepsis procedure and tourniquet was put on, a vein display instrument was used to choose the vein.
Intravenous cannulation was done after antiseptic procedure.
After blood dripped out of the cannula, cannula was connected to the infusion set.
Evaluation was done to assess vein route establishment, canulation attempt number and swelling.
Data recorded were analyzed using Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) using Chi-square test or Fisher Exact test.
Significant value is p<0.05.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
88
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Jakarta, Indonesien, 10430
- Cipto Mangunkusumo Central National Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Nicht älter als 5 Jahre (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Subjects aged 0-5 years old
- Subjects with difficult vein access (e.g. edema, obesity, chemotherapy history),
- Subjects whose parents had signed the informed consent
- Subjects with available vein access locations at the back of either hands.
Exclusion Criteria:
- Subjects who had infection signs at the designated vein access location
- Subjects in need of emergency procedures.
Drop out Criteria:
- Subjects resigned from the study
- Subjects rejected any next attempt of intravenous cannulation
- Subjects who received anesthetic drugs before intravenous cannulation.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: With vein display instrument
Vein cannulation was done after the vein display instrument displays the veins using infrared
|
|
|
Kein Eingriff: Without vein display instrument
vein cannulation was done without any vein display instrument
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Successful first vein cannulation attempt
Zeitfenster: Day 1
|
Whether the first vein cannulation attempt successful or not will be recorded
|
Day 1
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Aries Perdana, Consultant, Indonesia University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Chapman LL, Sullivan B, Pacheco AL, Draleau CP, Becker BM. VeinViewer-assisted Intravenous catheter placement in a pediatric emergency department. Acad Emerg Med. 2011 Sep;18(9):966-71. doi: 10.1111/j.1553-2712.2011.01155.x. Epub 2011 Aug 19.
- Kim MJ, Park JM, Rhee N, Je SM, Hong SH, Lee YM, Chung SP, Kim SH. Efficacy of VeinViewer in pediatric peripheral intravenous access: a randomized controlled trial. Eur J Pediatr. 2012 Jul;171(7):1121-5. doi: 10.1007/s00431-012-1713-9. Epub 2012 Mar 14.
- Doniger SJ, Ishimine P, Fox JC, Kanegaye JT. Randomized controlled trial of ultrasound-guided peripheral intravenous catheter placement versus traditional techniques in difficult-access pediatric patients. Pediatr Emerg Care. 2009 Mar;25(3):154-9. doi: 10.1097/PEC.0b013e31819a8946.
- Kaddoum RN, Anghelescu DL, Parish ME, Wright BB, Trujillo L, Wu J, Wu Y, Burgoyne LL. A randomized controlled trial comparing the AccuVein AV300 device to standard insertion technique for intravenous cannulation of anesthetized children. Paediatr Anaesth. 2012 Sep;22(9):884-9. doi: 10.1111/j.1460-9592.2012.03896.x. Epub 2012 Jun 14.
- Chiao FB, Resta-Flarer F, Lesser J, Ng J, Ganz A, Pino-Luey D, Bennett H, Perkins C Jr, Witek B. Vein visualization: patient characteristic factors and efficacy of a new infrared vein finder technology. Br J Anaesth. 2013 Jun;110(6):966-71. doi: 10.1093/bja/aet003. Epub 2013 Feb 5.
- Myers LA, Arteaga GM, Kolb LJ, Lohse CM, Russi CS. Prehospital peripheral intravenous vascular access success rates in children. Prehosp Emerg Care. 2013 Oct-Dec;17(4):425-8. doi: 10.3109/10903127.2013.818180. Epub 2013 Aug 16.
- Scales K. Vascular access: a guide to peripheral venous cannulation. Nurs Stand. 2005 Aug 17-23;19(49):48-52. doi: 10.7748/ns2005.08.19.49.48.c3935.
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- Lamperti M, Pittiruti M. II. Difficult peripheral veins: turn on the lights. Br J Anaesth. 2013 Jun;110(6):888-91. doi: 10.1093/bja/aet078. No abstract available.
- John JM. Transillumination for vascular access: old concept, new technology. Paediatr Anaesth. 2007 Feb;17(2):197-8. doi: 10.1111/j.1460-9592.2006.02061.x. No abstract available.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. April 2016
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
24. April 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
26. April 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
1. Mai 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
30. Oktober 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
26. Oktober 2017
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2017
Mehr Informationen
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Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- IndonesiaUAnes003
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UNENTSCHIEDEN
Studiendaten/Dokumente
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Lehrbuch
Informationskommentare: Hannallah RS , Verghese ST. Peripheral vascular access. In: Bissonnette B, Anderson BJ, Bosenberg A, Engelhardt T, Mason LJ, Tobias JD, editors. Pediatric Anesthesia. Connecticut: People's Medical Publishing House USA, 2011.p. 1097-102.
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