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Chronic Kidney Disease: Determinants of Progression and Cardiovascular Risk (PROGREDIR)

5. Januar 2018 aktualisiert von: Silvia Maria de Oliveira Titan, University of Sao Paulo

Chronic Kidney Disease: Determinants of Progression and Cardiovascular Risk. A Cohort Study in a Brazilian Population

Chronic kidney disease has become an important Public Health issue in most developed and developing countries, with increasing incidence and prevalence rates. The cost associated with chronic kidney disease patients is very high, derived from renal replacement therapy and the cost associated with the high cardiovascular risk of this population. Primary and secondary preventive measures are imperative. In this sense, the comprehension of mechanisms and biomarkers associated with CKD progression and mortality risk in this population is an important area of research. Cohort studies are important tools for testing risk factors and biomarkers. Currently, CKD cohorts, particularly of those not on dialysis, are few and restricted to North America and Europe.

The present study established a cohort of 454 CKD participants (not on dialysis) in Sao Paulo, Brazil, who will be followed for 7-10 years. Baseline data collection was wide, including medical history, diet (food frequency questionnaire), calcium score, echocardiography, pulse wave velocity, cardiac frequency variability, carotid intimal media thickness, retinography, and an extensive biobank. Follow-up is ongoing and made through annual telephone interviews including questions on death, hospitalizations, and need of renal replacement therapy (RRT). Vital status is investigated periodically by a hot-pursuit strategy.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

454

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

30 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients attending the outpatient service of Hospital das Clínicas, São Paulo, a public university facility providing quaternary-level care for patients with chronic diseases, were invited to participate in this study. Initially, from the outpatient records, all patients aged

≥ 30 years and at least two measurements of creatinine (with a minimum interval of 3 months) ≥ 1.6 mg/dl for men and ≥ 1.4 mg/ dl for women were considered potential candidates. Patients attending oncology, psychiatry, human immunodeficiency virus/acquired immunodeficiency syndrome (HIV/AIDS), viral hepatitis and glomerulonephritis services were excluded. The remaining candidates were then contacted by phone and were invited to participate if they did not meet any exclusion criteria.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients attending the outpatient service of Hospital das Clínicas, São Paulo, Brazil.
  • ≥ 30 years.
  • at least two measurements of creatinine (with a minimum interval of 3 months) ≥ 1.6 mg/dl for men and ≥ 1.4 mg/ dl for women.

Exclusion Criteria:

  • Patients attending oncology, psychiatry, human immunodeficiency virus/acquired immunodeficiency syndrome (HIV/AIDS), viral hepatitis and glomerulonephritis services were excluded.
  • hospitalization within the last six months;
  • acute myocardial infarction within the last six months;
  • autoimmune diseases;
  • current pregnancy;
  • psychiatric diseases;
  • ongoing chemotherapy or immunosuppressive therapy;
  • current renal replacement therapy;
  • HIV/AIDS infection;
  • hepatitis B or C;
  • any organ transplantation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall Mortality
Zeitfenster: 7 years
Mortality of any cause, confirmed by official death certificates obtained through several health offices (PRO-AIM, Fundação SEADE and National Mortality Registry).
7 years
Renal replacement therapy
Zeitfenster: 7 years

Initiation of any modality of renal replacement therapy, even if not permanently.

Besides participant information, RRT will be ascertained through the city and state´s Registries (Sao Paulo State Registry of Dialysis and Transplantation, Sao Paulo City Registry of Dialysis and Transplantation).

7 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. März 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. Dezember 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

15. Dezember 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Dezember 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Januar 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. Januar 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Januar 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Januar 2018

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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