- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03583008
Supporting Use of AC Through Provider Profiling of Oral AC Therapy for AF (SUPPORT-AF)
19. März 2019 aktualisiert von: Alok Kapoor, University of Massachusetts, Worcester
The SUPPORT-AF study aims to improve rates of anticoagulation (AC) in atrial fibrillation (AF) patients by developing and delivering supportive tools and educational materials to providers treating patients with AF.
The investigators hypothesize that AC percentage will increase among providers receiving tools and educational content.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Nearly 1 million patients with atrial fibrillation (AF) who meet guideline criteria for anticoagulation (AC) are being left untreated, often due to providers over-estimating risks of bleeding and falling and under-estimating risks of stroke.
The objective of this project is to improve rates of adherence to AC guidelines by creating supportive and educational materials for cardiology as well as primary care providers to evaluate the risks and benefits of prescribing AC to patients with AF.
The investigators will email providers individual auto-updating reports containing their AC prescription rate compared to their peers and compared to practice level AC prescription goal.
This report will also contain a list of the provider's AF patients who are eligible to receive AC based on their CHA2DS2-VASc stroke risk score ≥ 2 and a list of eligible AF patients with upcoming appointments to focus providers on an actionable group of patients with whom they might review the use of AC.
The investigators will also message providers through the EHR prior to an upcoming appointment with an eligible patient reminding them to discuss AC if they deem appropriate.
In addition, the investigators will directly engage with providers through academic teledetailing to educate providers on AC and address misconceptions and barriers to initiating or resuming AC in AF patients.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
112
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Massachusetts
-
Worcester, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 01566
- UMass Medical School
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- University of Massachusetts providers caring for patients aged 18 years and older with ICD-10 diagnostic code consistent with AF or atrial flutter who had a visit with a primary care provider or
- cardiovascular medicine specialist in the previous one year with the diagnosis of AF present as an active diagnosis in the electronic medical record (EHR).
Exclusion Criteria:
- University of Massachusetts providers who do not care for patients aged 18 years and older with ICD-10 diagnostic code consistent with AF or atrial flutter who had a visit with a primary care provider or
- cardiovascular medicine specialist in the previous one year with the diagnosis of AF present as an active diagnosis in the EHR.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Anticoagulation (AC) Intervention
Providers in this arm will receive supportive tools including Anticoagulation (AC) Intervention--Prescribing Practices and Anticoagulation (AC) Intervention--Academic Detailing to help them assess their Anticoagulant (AC) prescribing practices and will also meet with the study investigators for academic detailing.
|
One hour online web-based academic detailing session to develop an anticoagulant (AC) learning plan.
Education and support related to anticoagulant prescribing practices.
|
Kein Eingriff: Control
Providers in this arm will not receive any intervention.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Change to Provider prescription rates
Zeitfenster: Intervention to three months post intervention.
|
The first primary outcome measure is to determine the impact of the intervention on provider prescribing rates (increase, decrease, same)
|
Intervention to three months post intervention.
|
Change to Individual patient Anticoagulation (AC) status
Zeitfenster: Intervention to three months post intervention.
|
The effect of the intervention on individual patient anti-coagulation status as demonstrated by random effects logistic regression models for post-intervention AC status (anticoagulated / not anticoagulated) as a function of pre-intervention AC status.
|
Intervention to three months post intervention.
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Change in provider confidence in applying evidence to balance stroke prevention with harm.
Zeitfenster: Intervention to three months post intervention.
|
The change in provide confidence as assessed by confidence questions included in the provider survey distributed with the AC Provider Profile.
More specifically, the change is calculated with an average score for each item in the confidence survey, using a four-point scale based on four response choices - not confident through very confident.
|
Intervention to three months post intervention.
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Alok Kapoor, MD, MSca, UMass Medical School
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
11. Juni 2018
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2019
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2019
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
26. Juni 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
9. Juli 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
11. Juli 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
21. März 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. März 2019
Zuletzt verifiziert
1. März 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- H00012403
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Nein
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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