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Anlotinib Plus Chemotherapy for Patients With Advanced Non-small Cell Lung Cancer

16. Juli 2018 aktualisiert von: The First People's Hospital of Lianyungang

A Parallel Control, Exploratory Trial to Compare Anlotinib Plus Chemotherapy Versus Chemotherapy as Second-line Treatment in Subjects With Advanced Non-small Cell Lung Cancer

Anlotibib (AL3818) is a kind of innovative medicines approved by State Food and Drug Administration(SFDA:2011L00661) which was researched by Jiangsu Chia-tai Tianqing Pharmaceutical Co., Ltd. Anlotinib is a kinase inhibitor of receptor tyrosine with multi-targets, especially for VEGFR2、VEGFR3、PDGFRβ and c-Kit. It has the obvious resistance to new angiogenesis. The trial is to explore Anlotinib for the effectiveness and safety of advanced non-small cell lung cancer who failed first lines of chemotherapy

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

60

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Jiangsu
      • Lianyungang, Jiangsu, China, 222002
        • The Affiliated Lianyungang Hospital of Xuzhou Medical University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age:18~75 years;
  2. Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status of 0 -2
  3. Subjects with histologically or cytologically confirmed locally advanced or advanced NSCLC who have previously received one lines chemotherapy, EGFR TKI or ALK inhibitor (whom with EGFR or ALK mutation but not with T790 M positive) treatment before participating;
  4. Subjects with at least one measurable lesion as defined by RECIST (version 1.1),which is confirmed by computed tomography (CT) scan or MRI .
  5. Subjects without brain metastases or asymptomatic brain metastases, and not needing for dehydrating agents or corticosteroids to control intracranial symptoms;
  6. Survival expectation ≥ 3 months;
  7. The main organ function is normal;
  8. Females of childbearing potential must be a pregnancy test in 7 days before participating ( including serum or urine), and the results were negative.
  9. Subjects provided written informed consent before participating, willing and able to comply with all aspects of the protocol

Exclusion Criteria:

1. Small Cell Lung Cancer; 2. Subjects with symptomatic brain metastases; 3. Survival expectation < 3 months; 4. examined as positive in EGFR&ALK mutation detection and never take the treatment of TKIs 5. Blood transfusion is required in the first dose of drug treatment within 14 days ; 6. The interval of subjects had received chemotherapy, biotherapy, radiotherapy or other anticancer therapies in the first dose of drug treatment within 21 days(excluding palliative radiotherapy); 7. The risk of active bleeding; 8. Subjects with uncontrolled blood pressure with medication (140/90 mmHg) 9. Laboratory values and organ functions : (1)Hematologic insufficiency:

  1. Hemoglobin (Hb)<8.5 g/dL,
  2. Absolute neutrophil count (ANC)≤1.5×109/L,
  3. Platelet count (PLT)< 100×109/L; (2)Insufficient liver function:
  4. Bilirubin > 1.5×the upper limit of normal (ULN)
  5. Alanine aminotransferase (ALT), or Aspartate aminotransferase (AST) >3.0×(ULN), When liver metastases,Bilirubin > 1.5×ULN, ALT or AST >5.0×(ULN.
  6. serum creatinine ≤1.0×(ULN), or creatinine clearance > 50 mL/min( calculated per the Cockcroft and Gault formula) (3) Subjects with positive for HBV surface antigen ( HBsAg)or anti-hcv (4)Subjects with Interstitial lung disease (5)Insufficient renal function: serum creatinine≥ 1.5×(ULN), or creatinine clearance <60 mL/min

10. impairment of heart function: (1)Left ventricular ejection fraction (LVEF) <45% (LVEF evaluation is not required for subjects have no history of congestive heart failure), (2)Unstable angina, (3)Severe arrhythmia, (4)NYHA III or IVgrade of congestive heart failure, (5) Subjects with myocardial infarction within the last 12 months before entering the trial, (6)Pericardial effusion, 11. Subjects with liver fibrosis or hepatic cirrhosis 12. (1)Subjects with other active malignancy (except for definitively treated non melanoma skin cancer,carcinoma in-situ of the cervix,or other cancers that are treated with curative treatment and have no signs of recurrence for at least 5 years ) , (2)Subjects with dysphagia,malabsorption,chronic gastrointestinal diseases,or other medical history may hinder compliance and / or experimental drug absorption, 13. Subjects with major surgery in the first dose of drug treatment within 28 days, 14. Subjects with positive unknown human immunodeficiency virus.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Anlotinib plus chemotherapy
Anlotinib (12mg QD PO d1-14, 21 days per cycle) + Docetaxel (75mg/m2 IV d1)/Pemetrexed (500 mg/m2 IV d1), q21d/S-1 (80-120mg/day,depending on body surface area; days 1-28 in a 6-week cycle)
Anlotinib (12mg QD PO d1-14, 21 days per cycle), Docetaxel (75mg/m2 IV d1)/Pemetrexed (500 mg/m2 IV d1), q21d/S-1 (80-120mg/day,depending on body surface area; days 1-28 in a 6-week cycle)
Aktiver Komparator: Chemotherapy
Docetaxel (75mg/m2 IV d1)/Pemetrexed (500 mg/m2 IV d1), q21d/S-1 (80-120mg/day,depending on body surface area; days 1-28 in a 6-week cycle)
Docetaxel (75mg/m2 IV d1)/Pemetrexed (500 mg/m2 IV d1), q21d/S-1 (80-120mg/day,depending on body surface area; days 1-28 in a 6-week cycle)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
PFS
Zeitfenster: From date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 6 months
progression-free survival
From date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 6 months
DCR
Zeitfenster: Time Frame: each 42 days up to intolerance the toxicity or PD (up to 24 months)
Disease Control Rate
Time Frame: each 42 days up to intolerance the toxicity or PD (up to 24 months)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Betriebssystem
Zeitfenster: Von der Randomisierung bis zum Tod (bis zu 24 Monate)
Gesamtüberleben
Von der Randomisierung bis zum Tod (bis zu 24 Monate)
ORR
Zeitfenster: each 21 days up to the toxicity or PD (up to 24 months)
Objective Response Rate
each 21 days up to the toxicity or PD (up to 24 months)
Quality of life score
Zeitfenster: each 21 days up to the toxicity or PD (up to 24 months)
Quality of life score
each 21 days up to the toxicity or PD (up to 24 months)
Safety
Zeitfenster: each 21 days up to the toxicity or PD (up to 24 months)
Number of Participants with Adverse Events as a Measure of Safety and Tolerability
each 21 days up to the toxicity or PD (up to 24 months)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. August 2018

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. August 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Juni 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Juli 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. Juli 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. Juli 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Juli 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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