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Optimizing Gastrointestinal Procedure Appointments

18. Februar 2022 aktualisiert von: Kaiser Permanente

Optimizing the Use of Reminders for Gastrointestinal Procedure Appointments

This project will address the question:

Does an "enhanced" IVR-T protocol differ in effectiveness from the standard IVR-T protocol in reducing missed appointments and late cancellations for GI endoscopy? Hypothesis: The enhanced IVR-T protocol will be more effective.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

This study will be a randomized trial over a 6-month period (March 8 through September 7, 2019) in 3 GI endoscopy clinics (Franklin, Rock Creek, and Lone Tree). All members currently receive a text reminder 7 days prior to their procedure, which rolls over to a telephone reminder if the text cannot be delivered or the member's phone is not text-enabled. Members will be randomized either to receive this standard IVR-T protocol (control) or to receive an enhanced reminder (intervention) protocol.

Randomization: Beginning in March 8, 2019, a randomization algorithm will be used in the Structured Query Language program that manages the IVR relational database to assign each visit for a procedure at all three sites to control or intervention. Since members with multiple procedures on different days during the study period could receive control or intervention for different visits, the statistical analysis will be limited to the first randomized appointment during the project period. Randomization will be stratified by clinic site.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

15974

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Colorado
      • Aurora, Colorado, Vereinigte Staaten, 80014
        • Kaiser Permanente

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

21 Jahre bis 120 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion criteria:

  • Members scheduled for any GI procedure (upper endoscopy, colonoscopy, or both), with or without anesthesia, at all three clinical sites (Franklin, Rock Creek, Lone Tree) will be included if their procedure is scheduled ≥ 2 days prior to the procedure. The IVR-T protocol will be adapted based on the wait time between appointment scheduling and the date of the procedure.
  • Members with all clinical indications (screening, diagnosis, or surveillance), will be included.

Exclusion criteria:

  • KPCO members who request not to participate in research or not to receive IVR-T or email outreach
  • KPCO members in the "break the glass" or "code pink" protocols.
  • Members whose procedure is scheduled < 2 days prior to the procedure.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: An Enhanced Reminder

Members randomized to this arm of the study will receive an enhanced reminder protocol, which will include multiple reminders, multiple modalities, and motivational messages. The timing of reminders will depend on the wait time between the date the appointment is made and the date of the appointment.

  • An email reminder will be sent to all members who have provided their personal email information.
  • Members will receive up to two text messages that "roll over" to an IVR automated phone call if the text cannot be delivered.
  • Members scheduled for colonoscopy will also receive a single IVR-T reminder to begin their bowel prep the morning of the calendar day prior to the procedure.

This study will be a randomized trial over a 6-month period (March 8 through September 7, 2019) in 3 GI endoscopy clinics (Franklin, Rock Creek, and Lone Tree). All members currently receive a text reminder 7 days prior to their procedure, which rolls over to a telephone reminder if the text cannot be delivered or the member's phone is not text-enabled. Members will be randomized either to receive this standard IVR-T protocol (control) or to receive an enhanced reminder (intervention) protocol.

Data from the randomized trial, for both intervention and control participants, will be analyzed to develop a statistical prediction rule that identifies members at highest risk of missing their procedure.

Sonstiges: Control
Members randomized to this arm of the study will receive a single text message that "rolls over" to an IVR automated phone call if the text cannot be delivered. This message will be delivered 7 business days prior to the appointment. This replicates the current protocol for GI procedures. Of note, members who schedule appointments within 7 days of the procedure currently receive no reminders.

This study will be a randomized trial over a 6-month period (March 8 through September 7, 2019) in 3 GI endoscopy clinics (Franklin, Rock Creek, and Lone Tree). All members currently receive a text reminder 7 days prior to their procedure, which rolls over to a telephone reminder if the text cannot be delivered or the member's phone is not text-enabled. Members will be randomized either to receive this standard IVR-T protocol (control) or to receive an enhanced reminder (intervention) protocol.

Data from the randomized trial, for both intervention and control participants, will be analyzed to develop a statistical prediction rule that identifies members at highest risk of missing their procedure.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate of Cancellation and Rate of Missed Appointments
Zeitfenster: 6 months
The primary outcome for the study will be "appointment loss," defined by GI leaders as the combined rate of prior day cancellations, same-day cancellations, and missed clinic appointments ("no shows"). The rationale for this outcome definition is that it is difficult to schedule new procedures within this time frame.
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The Boston Bowel Preparation Measure
Zeitfenster: 6 months
A secondary outcome will be the assessment of the adequacy of the bowel preparation for colonoscopy only.
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: John Steiner, MD, MPH, Kaiser Permanente

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

8. März 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

8. September 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. März 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. März 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

19. März 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. Februar 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Februar 2022

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • GI2019

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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