Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Comparison of Receiving Painless Gastrointestinal Endoscopy in the Morning or Afternoon on Postoperative Sleep Quality

7. Mai 2021 aktualisiert von: Yanchao Yang, Shengjing Hospital

Gastrointestinal endoscopy (GIE) are important examinations for screening, diagnosing, and treating a variety of gastrointestinal diseases. Specifically, endoscopy is one of the best surveillance tools for early detection of several cancers, GIE is increasingly being used because of government support for cancer screening and growing interest in preventive medicine. But some patients refuse endoscopic examinations because of fear and anxiety of discomfort during the procedure. Sedatives is increasingly used in GIE these years to reduce the anxiety and discomfort of patients and increase patient satisfaction. Sedatives also minimize the risk of patient injury during GIE and provide ideal working conditions for endoscopists to improve patients' satisfaction with surgery. Sedation can be divided into four levels: minimal sedation (anxiolysis), conscious sedation, deep sedation, and general anesthesia. A combination of benzodiazepines and opiates (midazolam and fentanyl), the medications used most commonly by gastroenterologists for procedural sedation, provides adequate analgesia and sedation during colonoscopy. Besides above, propofol is an intravenously administered hypnotic drug used for induction and maintenance of general anaesthesia and is also used in procedural sedation. Nowadays, propofol sedation is preferred by more and more endoscopists for colonoscopy procedures with its perceived benefits of rapid postprocedure drug clearance, improved patient comfort and rapid recovery/discharge when compared to conventional sedation. And propofol provided more rapid recovery than midazolam, it has the merit of post-procedure neuropsychologic function over midazolam. Previous studies have found that general anesthesia, as an independent risk factor, may lead to desynchronization of the circadian rhythm, which could result in postoperative sleep disorders characterized by reduced rapid eye movement (REM) and slow-wave sleep (SWS). Postoperative sleep disorders could cause serious adverse effects on postoperative outcomes, such as postoperative fatigue, severe anxiety and depression, emotional detachment and delirium, and even increased pain sensitivity or postoperative pain in patients. Previous studies have found that general anesthesia, as an independent risk factor, may lead to desynchronization of the circadian rhythm, which could result in postoperative sleep disorders characterized by reduced rapid eye movement (REM) and slow-wave sleep (SWS). Postoperative sleep disorders could cause serious adverse effects on postoperative outcomes, such as postoperative fatigue, severe anxiety and depression, emotional detachment and delirium, and even increased pain sensitivity or postoperative pain in patients. At present, there are few studies that have assessed the effect of circadian rhythm during different timings of gastrointestinal endoscopy on postoperative sleep quality, and pain under general anesthesia.

Based on these considerations, we sought to answer the questions in this study:

  1. What is the impact of morning operation and evening operation on the intraoperative anesthetic requirement under general anesthesia?
  2. What are the effects of different timings of surgery on the postoperative sleep quality and pain under general anesthesia?

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

100

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Liaoning
      • Shenyang, Liaoning, China, 110004
        • Rekrutierung
        • Shengjing Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients who received gastrointestinal endoscopy under general anesthesia at Shengjing Hospital of China Medical University were enrolled in this study

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • age between 18 and 65 years,
  • ASA physical status of I or II.

Exclusion Criteria:

  • presence of sleep disorders
  • pain syndrome
  • cardiovascular disease
  • sleep apnea syndrome
  • psychosis
  • history of opioid usage
  • history of abnormal operation or anesthesia recovery
  • unwillingness to provide informed consent
  • patient with a language communication disorder.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Fallkontrolle
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Morning GIE
patients receive gastrointestinal endoscopy in the morning or afternoon
Afternoon GIE
patients receive gastrointestinal endoscopy in the morning or afternoon

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
postoperative sleep quality
Zeitfenster: first night after inspections
assess sleep quality by using the Athens insomnia scale Total AIS scores range from 0 to 24 points. A total score of ≥ 6 points indicates a diagnosis of insomnia
first night after inspections
postoperative sleep quality
Zeitfenster: second night after inspections
assess sleep quality by using the Athens insomnia scale Total AIS scores range from 0 to 24 points. A total score of ≥ 6 points indicates a diagnosis of insomnia
second night after inspections

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
postoperative pain score
Zeitfenster: 24 hours after surgery
assess pain level by using VAS score Postoperative pain scores were evaluated by the visual analog scale (VAS) score,15 where 0 indicates painlessness, and 10 indicates severe pain. The VAS score was measured at 1, 6, 12, and 24 hours postoperatively
24 hours after surgery
postoperative adverse effects
Zeitfenster: 24 hours after surgery
assess postoperative adverse effects
24 hours after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

7. Mai 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Mai 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Mai 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Mai 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Mai 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Mai 2021

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • GIE and sleep

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Schmerzen

Klinische Studien zur Receive gastrointestinal endoscopy

Abonnieren