- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04960436
Clinical Effect of Allogeneic Meniscus Transplantation
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
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Beijing
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Beijing, Beijing, China, 100191
- Institute of Sports Medicine, Peking University Third Hospital
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
The age is less than 50 years; the force line is basically normal (≤ ± 3°); the joint is stable or the joint stability is corrected at the same time during the operation; the joint degeneration or large area cartilage damage. In the transplantation group, 10 patients experienced pain or swelling in the joint space of the affected side for an average of 35 months after meniscus resection, and then received meniscus transplantation. The other 8 patients underwent meniscus transplantation at the same time as meniscus resection. Patients in the resection group received meniscus transplantation at the same time. Symptoms, signs, and magnetic resonance imaging (MRI) were diagnosed as a meniscus tear and the judgment during the operation could not be preserved, so a total meniscus was performed.
Exclusion Criteria:
Severe knee synovial disease; severe joint degeneration or extensive cartilage damage; improper force lines; severely unstable joints that cannot be corrected; both meniscuses are removed; the other knee joint has a history of severe trauma or surgery.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
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Experimental: Meniscus Allograft Transplantation
The patient underwent Meniscus Allograft Transplantation
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patients received surgery of Meniscus Allograft Transplantation
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Aktiver Komparator: Meniscectomy
The patient underwent Meniscectomy
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patients received surgery of Meniscectomy
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Magnetresonanztomographie (MRT)
Zeitfenster: Vor der Operation
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Alle MRT-Scans wurden mit einem 3,0-T-MRT-Scanner (Magnetom Trio mit TIM-System, Siemens Healthcare) durchgeführt.
Bei allen Patienten wurden fünf Routine-MRT-Sequenzen mit einer Schnittdicke von 4 mm angefertigt.
Präoperative und postoperative Beurteilungen des Gelenkknorpels des transplantierten Kompartiments wurden mit dem Yulish-Score41 durchgeführt (Grad 0 = normal; Grad 1 = normale Kontur, 6 abnormales Signal; Grad 2 = oberflächliches Ausfransen, Erosion oder Ulzeration von <50 %; Grad 3). = Teildickendefekt von >50 %, aber <100 %; Grad 4 = Vollknorpelverlust).
Das Signal des Meniskus-Allotransplantats in der Koronalebene der T2-gewichteten Fast-Spine-Echo-Sequenz wurde auf einer Skala von 0 bis 3 bewertet.
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Vor der Operation
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Röntgenaufnahmen
Zeitfenster: Vor der Operation
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Bei allen Patienten wurden bei der letzten Nachuntersuchung auch 45°-Flexions-AP-Röntgenaufnahmen sowohl der ipsilateralen als auch der kontralateralen Seite angefertigt.
Zur Beurteilung der Ausrichtung wurde das Röntgenbild der Gesamtlänge der unteren Gliedmaßen herangezogen.
In den AP-Röntgenaufnahmen wurde der kürzeste Abstand zwischen dem Femurkondylus und dem Tibiaplateau der transplantierten Seite gemessen und als Gelenkspalthöhe bezeichnet.
Der Unterschied zwischen der ipsilateralen und der kontralateralen Seite wurde berechnet, um eine Verengung des Gelenkraums festzustellen.
Darüber hinaus wurde die Kellgren-Lawrence-Einstufung (K-L) zur Beurteilung des osteoarthritischen Status des Knies verwendet.
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Vor der Operation
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Radiographs
Zeitfenster: 10 years after the operation
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All patients also obtained 45° flexion weightbearing AP radiographs of both the ipsilateral and contralateral sides at final follow-up.
The radiograph of the total length of the lower limbs was used to evaluate alignment.
In the AP plain radiographs, the shortest distance between the femoral condyle and tibial plateau of the transplanted side was measured and designated as the joint space height.
The difference between the ipsilateral and contralateral sides was calculated to identify joint space narrowing.
In addition, Kellgren-Lawrence (K-L) grading was used to assess the osteoarthritic status of the knee.
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10 years after the operation
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Magnetic resonance imaging (MRI)
Zeitfenster: 10 years after the operation
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All MRI scans were obtained with a 3.0-T MRI scanner (Magnetom Trio with TIM system, Siemens Healthcare).
Five routine MRI sequences with a section thickness of 4 mm were obtained in all patients.
Preoperative and postoperative evaluations of the articular cartilage of the transplanted compartment were performed with the Yulish score41 (grade 0 = normal; grade 1 = normal contour 6 abnormal signal; grade 2 = superficial fraying, erosion, or ulceration of <50%; grade 3 = partial-thickness defect of >50% but <100%; grade 4 = full-thickness cartilage loss).
The signal of the meniscus allograft in the coronal plane of the T2-weighted fast spin echo sequence was graded on a scale of 0 to 3.
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10 years after the operation
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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visual analog scale (VAS) scores
Zeitfenster: Before and 10 to 15 years after the operation
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visual analog scale (VAS) scores was applied to evaluate knee pain.
0 points means no pain, 10 points means severe pain.
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Before and 10 to 15 years after the operation
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International Knee Documentation Committee (IKDC) score
Zeitfenster: Before and 10 to 15 years after the operation
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At present, it is recognized internationally that IKDC has relatively high reliability, effectiveness and sensitivity for the assessment of At present, it is recognized internationally that IKDC has relatively high reliability, effectiveness and sensitivity for the assessment of the subjective and objective symptoms of the knee joint system.
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Before and 10 to 15 years after the operation
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Tegner score
Zeitfenster: Before and 10 to 15 years after the operation
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This score is widely used by exercise assessors for patients with knee joint disease.
This scoring method divides the patient's exercise level into 0-10 points, 0 as disability, and 10 as being able to participate in national competitive sports.
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Before and 10 to 15 years after the operation
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Lysholm score
Zeitfenster: Before and 10 to 15 years after the operation
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This score is often used together with the Tegner score.
The scores of this scoring system are generally high and focus more on the assessment of daily activities rather than sports.
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Before and 10 to 15 years after the operation
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Mitarbeiter und Ermittler
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- 200506M
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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