- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT05038774
Educational Intervention for Hypertension Management
10. September 2021 aktualisiert von: Prof. Dr. Tariq Ashraf, University of Karachi
Impact of Educational Intervention on Hypertension Management by Primary Care Physician (Pump)
An interventional study is designed and a structured educational session will be conducted regarding the management of Blood pressure for the general physicians of Karachi, Lahore, Peshawar, Islamabad, Multan and Quetta.
The purpose of designing this study is to observe the effect of hypertension educational intervention for general physicians to improve patient outcomes indirectly.
Results of this study may provide a basis for developing a hypertension educational program targeted at general physicians.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Study Procedure
- Screening of General physicians as per inclusion criteria and recruitment of GPs by clinical research associate after obtaining informed consent form.
- GPs will be asked to fill hypertension awareness questionnaire at baseline
- Both group of GPs with the help of clinical research associate will recruit 5 patients from study site.
- After obtaining informed consent, Patient will be asked to fill hypertension awareness questionnaire at baseline or recruitment day and share pictures of 12-hour blood pressure measurement (from digital BP apparatus) with clinical research associate.
- Randomization of GPs will be than in to 2 Groups.
- After randomization, Group 1 GPs will receive (1 day) face to face education and Group 2 GPs will receive print version of education material.
- After GPs education intervention, patients will be invited for regular checkup at GPs clinic.
- Patient will be again asked to fill hypertension awareness questionnaire after 3 months and share pictures of 12-hour blood pressure measurement (from digital BP apparatus) with clinical research associate. (1st, 2nd & 3rd Month).
- GPs will be asked to fill hypertension awareness questionnaire again after 3 months (Post intervention)
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
126
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Tariq Ashraf, FCPS
- Telefonnummer: 03222999914
- E-Mail: tariqash45@gmail.com
Studienorte
-
-
Sindh
-
Karachi, Sindh, Pakistan, 78500
- Karachi institute of heart disease
-
Kontakt:
- Tariq Ashraf, FCPS
- Telefonnummer: 03222999914
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- GPs who have at least three years of practice experience in the broad disciplines of primary care using the Numerical Pain Rating (NPR) scale over the past week ≥ 2 on a 0-10 numerical pain scale.
- Patients between 18-60 years.
- Patients with uncontrolled blood pressure according to Pakistan hypertension league guidelines
- Patients with or without angiographically proven coronary, peripheral or cerebral vascular disease.
- Patients must be able to give informed consent and be able to read and comprehend in the Urdu (National Language)
- Patients must have a digital BP apparatus at home.
- Patients must have a phone with camera and internet.
Exclusion Criteria:
- GPs who had attended a planned Hypertension educational program during the last 6 months.
- Patients with a recognized psychiatric disorder as per the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Interventional group
GPs of the Interventional group will receive (1 day) face to face education with structured educational material on strategies of hypertension management by a senior cardiologist.
|
|
|
Aktiver Komparator: Control group
GPs of the Control group will receive print version of education material (Structured educational material) on strategies of structured hypertension management.
|
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Blood Pressure
Zeitfenster: 3 Months
|
Pre & Post change in the blood pressure control rate.
Defined as percentage of patients with an average 12-hour blood pressure <130/80 mmHg.
|
3 Months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Knowledge of GPs about Hypertension Management
Zeitfenster: 3 Months
|
Pre & Post knowledge enhancement of GPs regarding hypertension management.
|
3 Months
|
|
Knowledge of Patients about Hypertension Management
Zeitfenster: 3 Months
|
Pre & Post knowledge enhancement of patients regarding hypertension
|
3 Months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Ezzati M, Lopez AD, Rodgers A, Vander Hoorn S, Murray CJ; Comparative Risk Assessment Collaborating Group. Selected major risk factors and global and regional burden of disease. Lancet. 2002 Nov 2;360(9343):1347-60. doi: 10.1016/S0140-6736(02)11403-6.
- Lawes CM, Bennett DA, Feigin VL, Rodgers A. Blood pressure and stroke: an overview of published reviews. Stroke. 2004 Apr;35(4):1024.
- Tu K, Chen Z, Lipscombe LL; Canadian Hypertension Education Program Outcomes Research Taskforce. Prevalence and incidence of hypertension from 1995 to 2005: a population-based study. CMAJ. 2008 May 20;178(11):1429-35. doi: 10.1503/cmaj.071283.
- Marques-Vidal P, Tuomilehto J. Hypertension awareness, treatment and control in the community: is the 'rule of halves' still valid? J Hum Hypertens. 1997 Apr;11(4):213-20. doi: 10.1038/sj.jhh.1000426.
- Primatesta P, Brookes M, Poulter NR. Improved hypertension management and control: results from the health survey for England 1998. Hypertension. 2001 Oct;38(4):827-32.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
30. September 2021
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
31. Dezember 2022
Studienabschluss (Voraussichtlich)
31. Dezember 2022
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. August 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
2. September 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
9. September 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. September 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
10. September 2021
Zuletzt verifiziert
1. September 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- PUMPKG
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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