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GLIM-defined Malnutrition Criteria for Postoperative Outcomes in Patients With Esophagogastric Cancer

10. Oktober 2021 aktualisiert von: Wang Xinying, Jinling Hospital, China

The Application Value of Preoperative Fat-free Mass Index Within GLIM-defined Malnutrition Criteria for Postoperative Outcomes in Patients With Esophagogastric Cancer

The present study aims to investigate the prognostic value of preoperative fat-free mass index for postoperative outcomes in patients undergoing esophagogastric cancer surgery, and to explore the role of the FFMI in the Global Leadership Initiative on Malnutrition (GLIM) criteria.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The GLIM criteria of malnutrition as a consensus lack of optimal combination in clinical validation. After the publication of the GLIM consensus, few studies have examined the effect of reduced FFMI on the clinical prognosis of patients with esophagogastric cancer, and whether the FFMI can be used as an effective diagnostic criterion of malnutrition in esophagogastric cancer needs to be further studied.

Therefore, the present study aims were to investigate the prognostic value of preoperative fat-free mass index for postoperative outcomes in patients undergoing esophagogastric cancer surgery, and to explore the role of the FFMI in the GLIM consensus for malnutrition.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

205

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Elective surgery for esophagogastric cancer (there was a clear pathological diagnosis before surgery)

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Elective surgery for esophagogastric cancer (there was a clear pathological diagnosis before surgery); NRS2002≥3; Preoperative BIA examination was performed.

Exclusion Criteria:

Discharged from a hospital within 24 hours; No BIA examination and not suitable for BIA examination (such as ascites, edema, amputation and pace-maker); Hepatic insufficiency (alanine transaminase/aspartate transaminase ratio 200% above normal range or bilirubin>3mg/dL) ; Renal insufficiency (serum creatinine>1.5mg/dL); Emergency operation; Pregnancy; Missing the postoperative information follow-up data.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Retrospektive

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
The normal FFMI group
The FFMI was calculated as follows: FFMI = fat-free mass (kg)/height squared (m2). FFMI cut-off values (derived from BIA measurements, </≥15 kg/m2 for females and </≥17 kg/m2 for males). Patients with esophagogastric cancer were then divided into the normal FFMI group (FFMI ≥17 kg/m2 for male and FFMI ≥15 kg/m2 for female).
The low FFMI group
The FFMI was calculated as follows: FFMI = fat-free mass (kg)/height squared (m2). FFMI cut-off values (derived from BIA measurements, </≥15 kg/m2 for females and </≥17 kg/m2 for males). Patients with esophagogastric cancer were then divided into the low FFMI group (FFMI <17 kg/m2 for male and FFMI <15 kg/m2 for female).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
postoperative complications
Zeitfenster: Within 60 days after surgery
postoperative complications (infectious complications and noninfectious complications)
Within 60 days after surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
length of stay (LOS)
Zeitfenster: Within 60 days after surgery
length of stay (LOS)
Within 60 days after surgery
wound healing time
Zeitfenster: Within 60 days after surgery
wound healing time
Within 60 days after surgery
postoperative antibiotic time
Zeitfenster: Within 60 days after surgery
postoperative antibiotic time
Within 60 days after surgery
nutritional status
Zeitfenster: up to 4 weeks
nutritional status ( such as: weight,albumin,prealbumin)
up to 4 weeks
hospitalization cost
Zeitfenster: Within 60 days after surgery
hospitalization cost(including: surgery and medicine costs)
Within 60 days after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. September 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. September 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Oktober 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

21. Oktober 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. Oktober 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Oktober 2021

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • JinlingHospital-1
  • 201502022 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: Research Special Fund for Public Welfare Industry of Health)

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur kein Eingriff

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