- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT05091398
Erector Spinae Plane, Paravertebral Versus Intercostal Nerve Block for VATS Surgery
11. Januar 2022 aktualisiert von: Mona Mohamed Mogahed, Tanta University
The optimal analgesia method in video-assisted thoracoscopic surgery (VATS) remains controversial.
105 patients scheduled to undergo video-assisted thoracic surgery under general anesthesia will be included.
Patients will be randomly allocated to receive ultrasound-guided ESP blocks on T4 and T6 levels (Group ESPB, n = 35),PVB (Group PVB, n = 35) after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position or (Group ICNB, n=35) with 30 mL 0.5% bupivacaine +50 µ adrenaline will be injected by the surgeon through the thoracoscope .
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Standard general anesthesia was applied Patients will be randomly allocated to receive single shot of ESP blocks (Group ESPB), Paravertebral blocks (Group PVB) or (Group ICNB )at T4 and T6 levels according to a random number list that will be generated by a computer and will be stored in sealed envelopes.
An independent experienced anesthesiologist will perform the first two blocks or surgeon will perform the third one through the thoracoscope according to the random number.
The study coordinator, attending anesthesiologist, data collection resident and the patients will be all blinded to the treatment group assignment.
All blocks will be applied on patient's back in a lateral position.
Postoperative analgesia regimen consisted of a continuous infusion of iv iboprofen and morphine as a second rescue drug.
Demographic data, past medical history, surgical and anesthetic data will be documented.
Postoperative pain scores, consumption of analgesia and quality of recovery will be recorded to evaluate the analgesic effect.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
105
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Elgharbia
-
Tanta, Elgharbia, Ägypten
- Mona Mohamed Mogahed
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- ASA I and II patients
- Thoracic surgery
Exclusion Criteria:
- Coagulation defect
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Sonstiges
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Aktiver Komparator: Group I
ultrasound-guided erector spinae block on T4 and T6 levels after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position
|
ultrasound-guided erector spinae block on T4 and T6 levels ,paravertebral block or intercostal nerve block after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position with 30 mL 0.5% bupivacaine +50 µ adrenaline will be injected by the surgeon through the thoracoscope .
|
Aktiver Komparator: Group II
ultrasound-guided paravertebral block on T4 and T6 levels after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position
|
ultrasound-guided erector spinae block on T4 and T6 levels ,paravertebral block or intercostal nerve block after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position with 30 mL 0.5% bupivacaine +50 µ adrenaline will be injected by the surgeon through the thoracoscope .
|
Aktiver Komparator: Group III
ultrasound-guided intercostal nerve block on T4 and T6 levels after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position
|
ultrasound-guided erector spinae block on T4 and T6 levels ,paravertebral block or intercostal nerve block after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position with 30 mL 0.5% bupivacaine +50 µ adrenaline will be injected by the surgeon through the thoracoscope .
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
end tidal sevoflurane
Zeitfenster: 150 minutes
|
intraoperative end tidal sevoflurane
|
150 minutes
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Blood pressure
Zeitfenster: 150 minutes
|
Intraoperative blood pressure in mmHg
|
150 minutes
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
5. November 2021
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
10. Januar 2022
Studienabschluss (Tatsächlich)
10. Januar 2022
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
1. Oktober 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
13. Oktober 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
25. Oktober 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
12. Januar 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
11. Januar 2022
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2022
Mehr Informationen
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Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- 34779/7/21
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UNENTSCHIEDEN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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