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Erector Spinae Plane, Paravertebral Versus Intercostal Nerve Block for VATS Surgery

11. Januar 2022 aktualisiert von: Mona Mohamed Mogahed, Tanta University
The optimal analgesia method in video-assisted thoracoscopic surgery (VATS) remains controversial. 105 patients scheduled to undergo video-assisted thoracic surgery under general anesthesia will be included. Patients will be randomly allocated to receive ultrasound-guided ESP blocks on T4 and T6 levels (Group ESPB, n = 35),PVB (Group PVB, n = 35) after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position or (Group ICNB, n=35) with 30 mL 0.5% bupivacaine +50 µ adrenaline will be injected by the surgeon through the thoracoscope .

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Standard general anesthesia was applied Patients will be randomly allocated to receive single shot of ESP blocks (Group ESPB), Paravertebral blocks (Group PVB) or (Group ICNB )at T4 and T6 levels according to a random number list that will be generated by a computer and will be stored in sealed envelopes. An independent experienced anesthesiologist will perform the first two blocks or surgeon will perform the third one through the thoracoscope according to the random number. The study coordinator, attending anesthesiologist, data collection resident and the patients will be all blinded to the treatment group assignment. All blocks will be applied on patient's back in a lateral position. Postoperative analgesia regimen consisted of a continuous infusion of iv iboprofen and morphine as a second rescue drug. Demographic data, past medical history, surgical and anesthetic data will be documented. Postoperative pain scores, consumption of analgesia and quality of recovery will be recorded to evaluate the analgesic effect.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

105

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Elgharbia
      • Tanta, Elgharbia, Ägypten
        • Mona Mohamed Mogahed

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • ASA I and II patients
  • Thoracic surgery

Exclusion Criteria:

  • Coagulation defect

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Group I
ultrasound-guided erector spinae block on T4 and T6 levels after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position
ultrasound-guided erector spinae block on T4 and T6 levels ,paravertebral block or intercostal nerve block after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position with 30 mL 0.5% bupivacaine +50 µ adrenaline will be injected by the surgeon through the thoracoscope .
Aktiver Komparator: Group II
ultrasound-guided paravertebral block on T4 and T6 levels after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position
ultrasound-guided erector spinae block on T4 and T6 levels ,paravertebral block or intercostal nerve block after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position with 30 mL 0.5% bupivacaine +50 µ adrenaline will be injected by the surgeon through the thoracoscope .
Aktiver Komparator: Group III
ultrasound-guided intercostal nerve block on T4 and T6 levels after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position
ultrasound-guided erector spinae block on T4 and T6 levels ,paravertebral block or intercostal nerve block after the anesthesia induction and turning the patient in the lateral position with 30 mL 0.5% bupivacaine +50 µ adrenaline will be injected by the surgeon through the thoracoscope .

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
end tidal sevoflurane
Zeitfenster: 150 minutes
intraoperative end tidal sevoflurane
150 minutes

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Blood pressure
Zeitfenster: 150 minutes
Intraoperative blood pressure in mmHg
150 minutes

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

5. November 2021

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

10. Januar 2022

Studienabschluss (Tatsächlich)

10. Januar 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Oktober 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Oktober 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. Oktober 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. Januar 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Januar 2022

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 34779/7/21

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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