- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07616700
A Study to Evaluate the Long-Term Safety and Efficacy of HSK39297 Tablets in Primary IgA Nephropathy
27. Mai 2026 aktualisiert von: Haisco Pharmaceutical Group Co., Ltd.
A Multicenter, Open-Label Phase II Clinical Study to Evaluate the Long-Term Safety and Efficacy of HSK39297 Tablets in the Treatment of Primary IgA Nephropathy
This is a Phase II, multicenter, open-label study.
Eligible subjects who have completed the HSK39297-202 study will be enrolled.Starting dose is 200 mg QD.Dose may be increased to 300 mg QD after 8-12 weeks of stable 200 mg QD therapy if 24-h urine protein excretion (UPE) remains >1 g/24 h and no Grade ≥3 treatment-related adverse events (AEs) occur.After the treatment period, subjects will enter the 4-week safety follow-up period.
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
73
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: li fangqiong Li
- Telefonnummer: +86028-67258840
- E-Mail: lifangq@haisco.com
Studienorte
-
-
-
Beijing, China
- Rekrutierung
- Peking University First Hospital
-
Kontakt:
- Zhang hong Zhang
- Telefonnummer: 13811123738
- E-Mail: hongzh@bjmu.edu.cn
-
Beijing, China
- Abgeschlossen
- Peking University First Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Completed the HSK39297-202 study and assessed by the investigator to have a favorable benefit-risk profile for 200 mg QD HSK39297.
- eGFR ≥30 mL/min/1.73 m² at screening (calculated by CKD-EPI 2021 equation).
- Able to maintain optimized, stable background therapy with RAS blockers, SGLT2 inhibitors, endothelin receptor antagonists, or hydroxychloroquine during the study.
- Vaccinated against Neisseria meningitidis and Streptococcus pneumoniae as required in the previous study (booster if needed).
Fertile females: negative serum pregnancy test; highly effective contraception from signing informed consent until 30 days after last dose.
Fertile males: highly effective contraception from signing informed consent until 90 days after last dose.
- Voluntarily provided written informed consent and able to comply with study procedures
Exclusion Criteria:
- Known or suspected hereditary or acquired complement deficiency.
- Active primary or secondary immunodeficiency.
- History of bone marrow / hematopoietic stem cell or solid organ transplantation.
- Malignancy within the past 5 years (except cured basal cell carcinoma of the skin or carcinoma in situ of the cervix).
- History of recurrent invasive infections caused by encapsulated bacteria (e.g., N. meningitidis, S. pneumoniae) or Mycobacterium tuberculosis.
- Severe concomitant diseases judged by the investigator to be incompatible with study participation.
- Suspected hypersensitivity to the investigational product or its class.
- Pregnant or lactating females.
- Other conditions that may interfere with the study or increase subject risk.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: 200mg QD
Dose may be increased to 300 mg QD after 8-12 weeks of stable 200 mg QD therapy if 24-h urine protein excretion (UPE) remains >1 g/24 h and no Grade ≥3 treatment-related adverse events (AEs) occur.
|
Dose may be increased to 300 mg QD after 8-12 weeks of stable 200 mg QD therapy if 24-h urine protein excretion (UPE) remains >1 g/24 h and no Grade ≥3 treatment-related adverse events (AEs) occur.
Dose may be increased to 300 mg QD after 8-12 weeks of stable 200 mg QD therapy if 24-h urine protein excretion (UPE) remains >1 g/24 h and no Grade ≥3 treatment-related adverse events (AEs) occur.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Incidence and severity of adverse events (AEs) during treatment.
Zeitfenster: 48 weeks
|
48 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Ratio of 24-h urine protein-to-creatinine ratio (24h-UPCR) from baseline every 12 weeks during treatment
Zeitfenster: 48 weeks
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48 weeks
|
|
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Ratio of 24-h urine protein excretion (24h-UPE) from baseline every 12 weeks during treatment
Zeitfenster: 48 weeks
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48 weeks
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|
|
Change in estimated glomerular filtration rate (eGFR) from baseline every 24 weeks during treatment.
Zeitfenster: 48 weeks
|
48 weeks
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|
Proportion of subjects with hematuria every 12 weeks during treatment.
Zeitfenster: 48 weeks
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48 weeks
|
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Change in Functional Assessment of Chronic Illness FACIT-F(Functional Assessment of Chronic Illness Therapy-Fatigue)score from baseline every 12 weeks during treatment
Zeitfenster: 48 weeks
|
The scale consists of 13 items, assessing patients' fatigue levels over the past seven days as well as fatigue impacts on cognition, physical function, psychology and social interaction.
The total score is the sum of scores for all items, ranging from 0 to 52.
A higher score indicates a lower degree of fatigue.
|
48 weeks
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Pharmacokinetic (Cmax) of HSK39297 at 300 mg QD
Zeitfenster: 48 weeks
|
Exploratory Endpoint
|
48 weeks
|
|
Pharmacokinetic (Tmax) of HSK39297 at 300 mg QD
Zeitfenster: 48 weeks
|
exploratory endpoint
|
48 weeks
|
|
Pharmacokinetic (AUC0-tau) of HSK39297 at 300 mg QD
Zeitfenster: 48 weeks
|
exploratory endpoint
|
48 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
25. August 2025
Primärer Abschluss (Geschätzt)
5. Dezember 2026
Studienabschluss (Geschätzt)
26. Dezember 2026
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. April 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
27. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
1. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
1. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
27. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
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- Glomerulonephritis
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Andere Studien-ID-Nummern
- HSK39297-204
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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