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Alcohol Consumption and Coronary Heart Disease Onset

21. Dezember 2017 aktualisiert von: University College, London

Alcohol Consumption and Time-to-onset for Coronary Heart Disease: An Individual Participant Data Meta-analysis

The primary aim of this study is to examine if long-term patterns of alcohol consumption are associated with time-to-onset for incident coronary heart disease (fatal and non-fatal), using data from multiple cohorts.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

The relationship between alcohol consumption and coronary heart disease (CHD) remains an issue of debate. By capturing drinking trajectories over time, we may be equipped to obtain new insights into this relationship. Studies have shown that such trajectories have differential associations for intermediate traits (carotid intima-media thickness, pulse wave velocity and inflammatory markers), but no studies exist that link stability of drinking to actual CHD. The current study will employ a longitudinal cohort design to evaluate the association between long-term alcohol consumption trajectories and time-to-event for CHD. Data will be drawn from six cohorts (five British, one French). The combined participant pool comprises 64,926 individuals (58% male, individual cohort sizes ranging from 1,444 to 25,636 participants); those with a baseline history of CHD will be excluded. Repeat alcohol intake measurements across a 10-year interval will be the exposure, with participants' intake trajectory defined according to their alcohol consumption volume and its consistency over time. To account for heterogeneity across cohorts, individual participant data meta-analysis methods will be employed in determining CHD diagnosis rates and hazard ratios for the different intake trajectories, with adjustment for relevant demographic and clinical characteristics. Results from the modelling work illustrating the form and magnitude of the association between the alcohol intake categories and CHD will be presented.

This work will help further understanding of the role that alcohol intake and its stability over time play in subsequent CHD risk, and will have implications for our understanding of alcohol's relationship to cardiovascular health in the general population.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

35132

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

32 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The participants will be drawn from birth, regional and occupational cohort studies in England, Wales, Scotland and France.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Participated in cohort studies being investigated
  • Provided alcohol intake data at least one time point
  • Was included in coronary heart disease onset tracking

Exclusion Criteria:

  • Left cohort study prior to completion of 10 year exposure window
  • Had history of coronary heart disease before end of 10 year exposure window

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
EPIC-Norfolk
This cohort comprises 25,636 residents of a predefined English healthcare region (11,606 men and 14,030 women). Participants in this cohort study were originally recruited from 35 general practices in Norfolk, England as part of an investigation into diet and cancer, but the study's scope was subsequently widened to include additional outcomes including cardiovascular diseases.
GAZEL
This cohort comprises 20,625 employees of French gas and electricity companies (15,011 men and 5,614 women). The cohort commenced data collection in 1989 and follow-up assessments were subsequently completed on an annual basis. The data have undergone linkage to national health administrative datasets.
NSHD
This dataset comes from the 1946 National Birth Cohort study, which comprises all persons born in England, Scotland and Wales in one week in March 1946. The cohort comprises 5,362 individuals (2,815 men and 2,547 women). Data have been collected from participants on a regular basis throughout their life, including information on lifestyle and, in combination with administrative datasets, on health outcomes.
Twenty-07-1930s
This cohort comprises 1,551 Scottish participants (702 men and 849 women) born around 1932 who were recruited in 1986 as part of a study of health inequalities. The repeated nature of the data collection will enable identification of longitudinal alcohol intake patterns, while linkage to Scottish health system records will enable identification of coronary heart disease onset.
Twenty-07-1950s
This cohort comprises 1,444 Scottish participants (656 men and 788 women) born around 1952 who were recruited in 1986, alongside the T-07-1930s' cohort, as part of a study of health inequalities. Participant health was tracked through linkage with national health records.
Whitehall II
This cohort comprises 10,308 British civil servants (6,895 men and 3,413 women). The cohort study commenced data collection in 1985 and participants have since undergone questionnaire and clinical assessments across regular intervals. Additional tracking of health outcomes has been performed through linkage with administrative databases. Demographic, behavioural and clinical data will be sourced from this cohort for the purposes of the current study.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Coronary Heart Disease
Zeitfenster: From last date of alcohol assessment until the date of hospitalisation or death due to coronary heart disease, up to 22 years depending on cohort
Time-to-onset for coronary heart disease (fatal or non-fatal), as ascertained from linked health record data
From last date of alcohol assessment until the date of hospitalisation or death due to coronary heart disease, up to 22 years depending on cohort

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: D O'Neill, PhD, University College, London

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. März 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

12. Dezember 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

12. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. April 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. April 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

28. April 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Dezember 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Dezember 2017

Zuletzt verifiziert

1. April 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • UCLAlcoholLifecourse_CHDStudy

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

Researchers can request access to anonymised data. The data are already available to bona fide researchers via application: European Prospective Investigation of Cancer-Norfolk (EPIC-Norfolk; http://www.srl.cam.ac.uk/epic/contact/), Gaz et Electricité (GAZEL; http://www.gazel.inserm.fr/en/projects/submitting-a-project.html), Medical Research Council National Survey of Health and Development 1946 (NSHD; http://www.nshd.mrc.ac.uk/data/), West of Scotland Twenty-07 Study (T-07-1930s and T-07-1950s; http://2007study.sphsu.mrc.ac.uk/Information-on-data-sharing.html), and Whitehall II (WII; http://www.ucl.ac.uk/whitehallII/data-sharing).

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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