Evaluation of the Predictive Value of the Microvesicle Coagulo-lytic Balance in the Recurrence of Venous Thrombosis (MICROREVE)
Venous thromboembolism (VTE) including deep vein thrombosis (DVT) and pulmonary embolism (PE) affects about 1,200,000 individuals each year in Europe. About 50% of VTE are unprovoked and 20% of these patients will face a recurrent event after the usual three to six-month course of anticoagulant treatment. To date, most patients are given prolonged anticoagulant treatment. However, anticoagulant treatment are associated with a major risk of bleeding (3%/year). Thus an accurate identification of patients with unprovoked VTE with a low risk of recurrence is needed to avoid unnecessary anticoagulant treatment with a risk of bleeding.
Over the past few years, microparticles (MPs) which are small vesicles originating from the budding of cellular membranes have emerged as important biological entities regulating hemostasis. MPs expose at their surface procoagulant molecules such as phosphatidylserin and tissue factor (TF). All data obtained in mouse models support a role of MPs in venous thrombosis mediated by the TF activation. Moreover, results from clinical studies showed that TF-MPs was associated with the risk of venous thrombosis. However, the predictive value of TF-MPs in the recurrence of VTE is unknown. Besides, no study has taken into account the recent progresses in the understanding of the role of MPs in haemostasis. Indeed, MPs vectorize molecules which are not only procoagulant but also profibrinolytic. The net result depends on a balance between both activities (the coagulo-lytic balance). This balance is can be measured by two complimentary assays on MPs.
We hypothesized that the coagu-lytic balance of MPs is associated with an increased risk of VTE recurrence after stopping the anticoagulant treatment.
Studienübersicht
Status
Status
Bedingungen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Intervention / Behandlung
Studientyp
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Einschreibung
Kontakte und Standorte
Studienkontakt
Studienkontakt
- Name: Romaric Lacroix, MD
- E-Mail: romaric.lacroix@ap-hm.fr
Studienorte
-
-
-
Marseille, Frankreich
- Assistance Publique Hopitaux de Marseille
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- adult patients with a VTE history with at least 3 months of anticoagulant treatment.
Exclusion Criteria:
-
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Anzahl der Gruppen / Kohorten
Kohorten und Interventionen
Gruppe / KohorteGruppe / Kohorte |
Intervention / BehandlungIntervention / Behandlung |
|---|---|
|
re-thrombosis
adult patients with a VTE history with at least 3 months of anticoagulant treatment, which suffered from a re-thrombosis within 5 years after stopping the anticoagulant treatment
|
Measuring microparticles (MPs) in Human Plasma Samples
|
|
no thrombosis recurrence
adult patients with a VTE history with at least 3 months of anticoagulant treatment, without thrombosis recurrence
|
Measuring microparticles (MPs) in Human Plasma Samples
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
coagu-lytic balance of MPs
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Primärer Abschluss
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Zuerst gepostet
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes Update gepostet
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
Andere Studien-ID-Nummern
- 2017-04
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Venöse Thromboembolie (VTE)
-
NCT05572112Noch keine RekrutierungDie Leistung/Sicherheit der Celsite® Venous Access Ports
-
NCT03346083Beendet
-
NCT06175481AbgeschlossenChronische Venenerkrankung (CVD), Venencompliance, Venous Clinical Severity Score (VCSS)
-
NCT03251482AbgeschlossenVTE-Prophylaxe mit Antikoagulation nach Knie-Totalendoprothetik
-
NCT06831474RekrutierungStillen | Postpartum | Muttermilchsammlung | Rivaroxaban | VTE-Prophylaxe | VTE (Venöse Thromboembolie)
-
NCT07310693RekrutierungVenöse Thromboembolie (VTE) | Okkulter Krebs
-
NCT07228663Noch keine RekrutierungVenöse Thromboembolie (VTE) | Hüftfraktur-Chirurgie | Herz-Kreislauf-Prävention
-
NCT07015905Rekrutierung
-
NCT06057844RekrutierungVenöse Thromboembolie (VTE)
Klinische Studien zur Analysis of plasma samples
-
NCT02416817AbgeschlossenWunden und Verletzungen