- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00004065
Chemotherapy in Treating Patients With Refractory Advanced Solid Tumors or Hematologic Cancer
A Phase I Trial of 17-N-Allylamino-17-Demethoxy Geldanamycin (17-AAG, NSC #330507) Daily X 5 in Patients With Advanced Cancer Therapeutic Protocol
RATIONALE: Drugs used in chemotherapy use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die.
PURPOSE: This phase I trial is studying the side effects and best dose of 17-N-allylamino-17-demethoxygeldanamycin in treating patients with refractory advanced solid tumors or hematologic cancers.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
OBJECTIVES:
- Determine the maximum tolerated dose of 17-N-allylamino-17-demethoxygeldanamycin (17-AAG) in patients with refractory or advanced solid tumors or hematologic malignancies.
- Evaluate the effects of this drug on the expression of signaling proteins present on an individual patient's cancer at the start of treatment and, if possible, post treatment.
OUTLINE: This is a two-phase, dose-escalation, multicenter study. Patients are stratified according to disease (chronic myelogenous leukemia [CML] or Philadelphia chromosome [Ph]+ acute lymphoblastic leukemia [ALL] vs solid tumor).
Patients receive 17-N-allylamino-17-demethoxygeldanamycin (17-AAG) IV over 60-90 minutes twice weekly. Courses repeat every 12 weeks in the absence of disease progression (after at least 2 courses for CML or Ph+ ALL patients) or unacceptable toxicity.
- Accelerated phase: Single patients receive escalating dose levels of 17-AAG until one patient experiences a first course grade 3 or greater toxicity or two different patients experience grade 2 toxicity during any course.
- Standard phase: Cohorts of 3-6 patients in each stratum receive escalating doses of 17-AAG until the maximum tolerated dose (MTD) is determined. The MTD is defined as the dose preceding that at which 2 of 3 or 2 of 6 patients experience dose-limiting toxicity.
PROJECTED ACCRUAL: Approximately 51 patients will be accrued for this study.
Studientyp
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Studienorte
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California
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Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90095
- Jonsson Comprehensive Cancer Center, UCLA
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New York
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New York, New York, Vereinigte Staaten, 10021
- Memorial Sloan-Kettering Cancer Center
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
DISEASE CHARACTERISTICS:
Diagnosis of 1 of the following:
Histologically confirmed advanced primary or malignant solid tumor refractory to standard therapy or for which no curative standard therapy exists
Progressive disease evidenced by 1 of the following:
Non-prostate cancer (including, but not limited to, breast, ovary, head and neck, non-small cell lung, bladder, kidney, colon, stomach, or malignant melanoma)
- Development of new lesions or an increase in existing lesions
- No increase in a biochemical marker (e.g., carcinoembryonic antigen, CA-15-3, or an increase in symptoms) as sole measure of disease
Prostate cancer (androgen independent) meeting the following criteria:
- Progressing metastatic disease on bone scan, CT scan, or MRI
Metastatic disease and rising prostate-specific antigen (PSA) values meeting 1 of the following criteria:
- At least 3 rising PSA values obtained at least 1 week apart = 2 rising values more than 1 month apart with at least 25% increase over the range of values
- Serum testosterone less than 30 ng/mL
- Castrate status should be maintained by medical therapies if orchiectomy has not been performed
- Progressive disease must be evident off antiandrogen therapy if received prior to study entry
- Registered to protocol MSKCC-9040
Cytologically confirmed chronic, accelerated, or blastic phase chronic myelogenous leukemia (CML) or Philadelphia chromosome (Ph)-positive acute lymphoblastic leukemia (ALL) refractory to standard therapy or for which no curative therapy exists
Progressive disease evidenced by 1 of the following:
- Accelerated or blastic phase disease that is not responsive to standard therapy or loss of hematologic response to imatinib mesylate while remaining in chronic phase for CML
- Relapsed or refractory after treatment with standard chemotherapy and imatinib mesylate for Ph-positive ALL
- No active CNS or epidural tumor
Hormone receptor status:
- Not specified
PATIENT CHARACTERISTICS:
Age:
- 18 and over
Sex:
- Not specified
Menopausal status:
- Not specified
Performance status:
- Karnofsky 70-100%
Life expectancy:
- At least 6 months
Hematopoietic:
- WBC greater than 3,500/mm^3
- Platelet count greater than 100,000/mm^3
- No restrictions based on peripheral blood counts for CML and Ph-positive ALL
Hepatic:
- Bilirubin no greater than 1.2 times upper limit of normal (ULN)
- AST less than 1.5 times ULN
- Prothrombin time normal
Renal:
- Creatinine no greater than 1.5 times ULN OR
- Creatinine clearance greater than 60 mL/min
Cardiovascular:
- No myocardial infarction within the past 6 months
- Ejection fraction greater than 45% by radionuclide cardiac angiography
- No ventricular aneurysm or other abnormal wall motion
No reversible defect by thallium stress test if any of the following conditions are present:
- Ejection fraction less than 45% on radionuclide angiocardiography
- Worrisome but nonexclusive cardiovascular history
- Abnormal echocardiogram
Patients with the following history or clinical findings require additional diagnostic testing:
- Significant Q waves (greater than 3 mm or greater than one-third of the height of the QRS complex)
- ST elevation or depressions of greater than 2 mm that are not attributable to hypertension strain
- Absence of regular sinus rhythm
- Bundle branch block
- Requirement for diuretics for reasons other than hypertension or digoxin for reasons other than atrial fibrillation
- Prior mild to moderate congestive heart failure
- No New York Heart Association class III or IV heart disease
- No angina pectoris
- No uncontrolled hypertension or intermittent claudication
- No severe debilitating valvular disease
Pulmonary:
- No severe debilitating pulmonary disease
Other:
- Not pregnant or nursing
- Negative pregnancy test
- Fertile patients must use effective contraception
- No active infection requiring IV antibiotics
- No symptomatic peripheral neuropathy grade 2 or higher
- No other severe medical conditions that would increase risk for toxicity
- No allergy to eggs or egg products
PRIOR CONCURRENT THERAPY:
Biologic therapy:
- At least 4 weeks since prior biologic therapy (including interferon for CML) and recovered
Chemotherapy:
- At least 4 weeks since prior chemotherapy (3 days for hydroxyurea for CML or ALL) and recovered
- No other concurrent chemotherapy
Endocrine therapy:
- See Disease Characteristics
- At least 4 weeks since prior endocrine therapy and recovered
Radiotherapy:
- At least 4 weeks since prior radiotherapy and recovered
- Concurrent radiotherapy to localized disease sites not being used to evaluate antitumor response allowed
- No concurrent radiotherapy to only measurable lesion
Surgery:
- See Disease Characteristics
- Prior orchiectomy allowed
- No concurrent surgery
Other:
- At least 3 days since prior imatinib mesylate for CML or ALL
- At least 4 weeks since prior investigational anticancer drugs and recovered
- At least 4 weeks since prior palliative treatment for metastatic disease
- No concurrent ketoconazole, warfarin, verapamil, miconazole, or erythromycin
- No other concurrent investigational drugs
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
Mitarbeiter und Ermittler
Mitarbeiter
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
- Nierenzellkrebs im Stadium IV
- rezidivierender Nierenzellkrebs
- Brustkrebs im Stadium IV
- Brustkrebs im Stadium IIIA
- rezidivierender Brustkrebs
- Brustkrebs im Stadium IIIB
- rezidivierender nicht-kleinzelliger Lungenkrebs
- Blasenkrebs im Stadium III
- rezidivierender Blasenkrebs
- Blasenkrebs im Stadium IV
- Prostatakrebs im Stadium III
- Prostatakrebs im Stadium IV
- rezidivierender Prostatakrebs
- nicht-kleinzelliger Lungenkrebs im Stadium IIIA
- nicht-kleinzelliger Lungenkrebs im Stadium IIIB
- nicht-kleinzelliger Lungenkrebs im Stadium IV
- nicht näher bezeichneter erwachsener solider Tumor, protokollspezifisch
- unbehandelter metastasierter Plattenepithelkarzinom mit okkultem Primärtumor
- rezidivierendes metastasierendes Plattenepithelkarzinom mit okkultem Primärtumor
- Plattenepithelkarzinom im Stadium III der Lippe und Mundhöhle
- Basalzellkarzinom der Lippe im Stadium III
- verruköses Karzinom der Mundhöhle im Stadium III
- Mukoepidermoidkarzinom im Stadium III der Mundhöhle
- adenoid-zystisches Karzinom der Mundhöhle im Stadium III
- Plattenepithelkarzinom im Stadium IV der Lippen und der Mundhöhle
- Basaliom der Lippe im Stadium IV
- Stadium IV verruköses Karzinom der Mundhöhle
- Mukoepidermoidkarzinom im Stadium IV der Mundhöhle
- adenoid-zystisches Karzinom der Mundhöhle im Stadium IV
- rezidivierendes Plattenepithelkarzinom der Lippen- und Mundhöhle
- rezidivierendes Basalzellkarzinom der Lippe
- rezidivierendes verruköses Karzinom der Mundhöhle
- rezidivierendes mukoepidermoides Karzinom der Mundhöhle
- rezidivierendes adenoid-zystisches Karzinom der Mundhöhle
- Plattenepithelkarzinom des Oropharynx im Stadium III
- Stadium III Lymphoepitheliom des Oropharynx
- Plattenepithelkarzinom des Oropharynx im Stadium IV
- Stadium IV Lymphoepitheliom des Oropharynx
- rezidivierendes Plattenepithelkarzinom des Oropharynx
- rezidivierendes Lymphoepitheliom des Oropharynx
- Plattenepithelkarzinom des Nasopharynx im Stadium III
- Stadium III Lymphoepitheliom des Nasopharynx
- Plattenepithelkarzinom des Nasopharynx im Stadium IV
- Stadium IV Lymphoepitheliom des Nasopharynx
- rezidivierendes Plattenepithelkarzinom des Nasopharynx
- rezidivierendes Lymphoepitheliom des Nasopharynx
- Plattenepithelkarzinom im Stadium III des Hypopharynx
- Plattenepithelkarzinom des Hypopharynx im Stadium IV
- rezidivierendes Plattenepithelkarzinom des Hypopharynx
- Plattenepithelkarzinom des Kehlkopfes im Stadium III
- Stadium III verruköses Karzinom des Kehlkopfes
- Plattenepithelkarzinom des Kehlkopfes im Stadium IV
- Stadium IV verruköses Karzinom des Kehlkopfes
- rezidivierendes Plattenepithelkarzinom des Kehlkopfes
- rezidivierendes verruköses Karzinom des Kehlkopfes
- Plattenepithelkarzinom im Stadium III der Nasennebenhöhlen und der Nasenhöhle
- letales Granulom der Mittellinie im Stadium III der Nasennebenhöhlen und der Nasenhöhle
- Ästhesion-Euroblastom im Stadium III der Nasennebenhöhlen und der Nasenhöhle
- Plattenepithelkarzinom im Stadium IV der Nasennebenhöhlen und der Nasenhöhle
- letales Granulom der Mittellinie im Stadium IV der Nasennebenhöhlen und der Nasenhöhle
- Ästhesion-Euroblastom im Stadium IV der Nasennebenhöhlen und der Nasenhöhle
- rezidivierendes Plattenepithelkarzinom der Nasennebenhöhlen und der Nasenhöhle
- rezidivierendes letales Mittelliniengranulom der Nasennebenhöhlen und der Nasenhöhle
- rezidivierendes Ästhesioneuroblastom der Nasennebenhöhlen und der Nasenhöhle
- rezidivierender Speicheldrüsenkrebs
- Speicheldrüsenkrebs im Stadium III
- Speicheldrüsenkrebs im Stadium IV
- Dickdarmkrebs im Stadium IV
- rezidivierender Dickdarmkrebs
- Eierstockepithelkrebs im Stadium III
- Eierstockepithelkrebs im Stadium IV
- rezidivierendes Ovarialepithelkarzinom
- Dickdarmkrebs im Stadium III
- Brustkrebs im Stadium IIIC
- rezidivierendes Melanom
- Melanom im Stadium IV
- Chronische myeloische Leukämie in der chronischen Phase
- chronische myeloische Leukämie in der Blastenphase
- rezidivierende chronische myeloische Leukämie
- Magenkrebs im Stadium IV
- rezidivierender Magenkrebs
- Nierenzellkrebs im Stadium III
- Melanom im Stadium III
- Magenkrebs im Stadium III
- rezidivierende akute lymphoblastische Leukämie bei Erwachsenen
- Eierstock-Sarkom
- Chronische myeloische Leukämie in beschleunigter Phase
- Borderline-Ovarialoberflächenepithel-Stroma-Tumor
- Eierstock-Stroma-Krebs
- rezidivierender Keimzelltumor der Eierstöcke
- Eierstock-Keimzelltumor im Stadium III
- Eierstock-Keimzelltumor im Stadium IV
- rezidivierendes invertiertes Papillom der Nasennebenhöhlen und der Nasenhöhle
- Invertiertes Papillom im Stadium III der Nasennebenhöhlen und der Nasenhöhle
- Invertiertes Papillom im Stadium IV der Nasennebenhöhlen und der Nasenhöhle
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Hautkrankheiten
- Erkrankungen der Atemwege
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lungenkrankheit
- Urologische Neubildungen
- Urogenitale Neoplasmen
- Neubildungen nach Standort
- Urologische Erkrankungen
- Erkrankungen der Harnblase
- Gastrointestinale Neubildungen
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Magenerkrankungen
- Genitale Neubildungen, männlich
- Brusterkrankungen
- Prostataerkrankungen
- Neubildungen der Atemwege
- Thoraxneoplasmen
- Neuroektodermale Tumoren
- Neoplasmen, Keimzelle und Embryonal
- Neubildungen, Nervengewebe
- Neuroendokrine Tumoren
- Nävi und Melanome
- Magenneoplasmen
- Neoplasien der Brust
- Kopf-Hals-Neubildungen
- Prostataneoplasmen
- Lungentumoren
- Leukämie
- Neoplasien der Harnblase
- Melanom
Andere Studien-ID-Nummern
- 99-037
- CDR0000067267 (Registrierungskennung: PDQ (Physician Data Query))
- NCI-T99-0035
- UCLA-0206019
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Tanespimycin
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National Institutes of Health Clinical Center (CC)National Cancer Institute (NCI)AbgeschlossenLymphom | Leukämie | Chronische myeloproliferative Erkrankungen | Präkanzeröser Zustand | Nichtneoplastischer ZustandVereinigte Staaten
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National Cancer Institute (NCI)AbgeschlossenWiederkehrender Schilddrüsenkrebs | Follikulärer Schilddrüsenkrebs im Stadium IV | Papillärer Schilddrüsenkrebs im Stadium IV | Medulläres Karzinom der SchilddrüseVereinigte Staaten
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National Cancer Institute (NCI)AbgeschlossenRezidivierendes Mantelzell-Lymphom | Anaplastisches großzelliges Lymphom | Rezidivierendes Hodgkin-Lymphom bei ErwachsenenVereinigte Staaten
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National Cancer Institute (NCI)AbgeschlossenNicht näher bezeichneter solider Tumor im Kindesalter, protokollspezifisch | Sekundäre akute myeloische Leukämie | Wiederkehrende akute lymphoblastische Leukämie im Kindesalter | Wiederkehrende akute myeloische Leukämie im Kindesalter | Akute undifferenzierte LeukämieVereinigte Staaten
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National Cancer Institute (NCI)BeendetBrustkrebs im Stadium IV | Brustkrebs im Stadium IIIB | Brustkrebs im Stadium IIIC | Rezidivierender BrustkrebsVereinigte Staaten
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Jonsson Comprehensive Cancer CenterNational Cancer Institute (NCI)Abgeschlossen
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National Cancer Institute (NCI)AbgeschlossenExtranodales B-Zell-Lymphom der Randzone von Schleimhaut-assoziiertem lymphatischem Gewebe | Nodales Marginalzonen-B-Zell-Lymphom | Rezidivierendes Burkitt-Lymphom bei Erwachsenen | Wiederkehrendes diffuses großzelliges Lymphom bei Erwachsenen | Rezidivierendes diffuses gemischtzelliges... und andere BedingungenVereinigte Staaten
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National Cancer Institute (NCI)AbgeschlossenWiederkehrender Prostatakrebs | Adenokarzinom der Prostata | Prostatakrebs im Stadium IVVereinigte Staaten