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A Casefinding and Referral System for Older Veterans Within Primary Care

6. April 2015 aktualisiert von: US Department of Veterans Affairs
Underdiagnosis and undertreatment of elderly persons remains a widespread problem. While many innovative geriatric care programs exist within VHA, we still lack a systematic process for identifying at-risk elders from the larger VA population who are likely to benefit from specialized geriatric services.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Background:

Underdiagnosis and undertreatment of elderly persons remains a widespread problem. While many innovative geriatric care programs exist within VHA, we still lack a systematic process for identifying at-risk elders from the larger VA population who are likely to benefit from specialized geriatric services.

Objectives:

Our goal is to improve care for at-risk older veterans through a comprehensive system of casefinding, assessment, referral and follow-up within the primary care setting. We hypothesize that subjects receiving this intervention will have more complete evaluation and treatment for selected geriatric conditions (i.e., falls, urinary incontinence, functional status impairments, depression, and cognitive deficits), better continuity of care, less decline in functional status, and better general health than subjects receiving usual care.

Methods:

This randomized controlled trial is being performed at the Sepulveda VA Outpatient Clinic. The study sample is composed of community-dwelling veterans aged 65 and older who are not receiving VA geriatric services. Veterans are mailed a health screening survey to identify those at risk for decline based on criteria established in pilot work. At-risk respondents who are in the intervention group receive a structured telephone assessment (casefinding) and referral to appropriate geriatric services, including a geriatric assessment and teaching clinic integrated with primary care, and telephone case management. Subjects in the control group receive usual care. Major outcome measures collected by telephone interview at baseline, 12, 24, and 36 months include functional status, self-rated health, satisfaction, and health care utilization. Medical records are reviewed for evidence of evaluation and treatment of the target conditions.

Status:

Data collection for this project was completed on September 30, 2001. The subject recruitment phase was completed in August, 1998. Collection of 36 month follow-up data has been completed for all subjects enrolled. Data analysis and preparation of publication is in press.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

792

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Sepulveda, California, Vereinigte Staaten, 91343
        • VA Greater Los Angeles Healthcare System, Sepulveda, CA

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Subjects have to have a score of 4 or higher in a screening questionnaire and have been seen at clinic in the past 18 months.

Exclusion Criteria:

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Arm 1

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Cathy A. Alessi, MD, VA Greater Los Angeles Healthcare System, Sepulveda, CA
  • Hauptermittler: Laurence Z. Rubenstein, MD MPH, VA Greater Los Angeles Healthcare System, Sepulveda, CA

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2001

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. März 2001

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. März 2001

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. März 2001

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

7. April 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. April 2015

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2005

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • IIR 95-050

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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