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Stroke Rehabilitation Outcomes With Supported Treadmill Ambulation Training

20. Januar 2009 aktualisiert von: US Department of Veterans Affairs
This project seeks to overcome the reduced walking capability, poor health status, decreased functional capacity, and sedentary lifestyle of stroke patients. The specific objectives are to compare the effects of regular inpatient stroke rehabilitation to regular rehabilitation combined with STAT after an acute stroke on: a) gait performance; b) functional outcomes; c) oxygen consumption during a seated task; and finally: d) using Brain Motor Control Assessment to obtain neurophysiological characteristics, as possible predictors of rehabilitation outcomes.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Gait training is often delayed during the rehabilitation process because gait is thought to require preparation such as improved strength, balance, and coordination before the initiation of this more complex and demanding activity. We propose a new approach to perform early gait training with acute stroke patients, which consists of Supported Treadmill Ambulation Training (STAT) combined with conventional rehabilitation for achieving functional ambulation.

Hypotheses: This study will test three hypotheses;

  1. The STAT group will develop greater gait speed, longer walking endurance, and lower oxygen costs for walking as compared to stroke patients receiving regular rehabilitation care.
  2. The STAT group will develop better functional outcomes (Functional Independence Measurement total scores and on the transfers and locomotion subscales) as compared to stroke patients receiving regular rehabilitation care.
  3. The STAT group will develop higher submaximal oxygen consumption as measured on a bicycle ergometer test compared to stroke patients receiving regular rehabilitation care.

Specific Objectives and Projected Timetable:

Since stroke patients have reduced walking capability, poor health status, decreased functional capacity, as well as a sedentary lifestyle, the specific objectives of this project are:

  1. Compare the effects of regular inpatient stroke rehabilitation to regular stroke rehabilitation combined with STAT after an acute stroke on gait performance;
  2. Compare the effects of regular inpatient stroke rehabilitation to regular rehabilitation combined with STAT after an acute stroke on functional outcomes, as defined by the Functional Independence Measure (FIM);
  3. Compare the effects of regular inpatient stroke rehabilitation to regular stroke rehabilitation combined with STAT after an acute stroke on the oxygen consumption during a seated exercise task.
  4. Explore whether neurophysiological characteristics using the Brain Motor Control Assessment (BMCA) predict rehabilitation outcomes.

Timetable: This 3-year project will compare the outcomes between two strategies of intervention during stroke rehabilitation. Admission, randomization, testing, intervention, reevaluation, and discharge will follow the time frame established by the facility while providing regular rehabilitation care for stroke patients. On average, the stroke rehabilitation process lasts two to three weeks.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

48

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Recent unilateral stroke patients

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Danielle Kerkovitch, Ph.D., Program Analysis and Review Section (PARS), VA Rehabilitation Research and Development Service
  • David Wolff, Ph.D., Special Assistant to the Director, Program Analysis and Review Section (PARS) VA Rehabilitation Research & Development Service

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2001

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2003

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Mai 2002

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Mai 2002

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Mai 2002

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

21. Januar 2009

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Januar 2009

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2002

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Ambulation training

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