- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00255684
Fludarabine, Cyclophosphamide, and Total-Body Irradiation Followed by Cyclosporine and Mycophenolate Mofetil in Treating Patients Who Are Undergoing a Donor Umbilical Cord Blood Transplant for Hematologic Cancer
Non-Myeloablative Conditioning and Unrelated Umbilical Cord Blood Transplantation for Children and Adults With Serious Oncohematologic Diseases
RATIONALE: Giving low doses of chemotherapy, such as fludarabine and cyclophosphamide, and radiation therapy before a donor umbilical cord blood stem cell transplant helps stop the growth of cancer cells. It also stops the patient's immune system from rejecting the donor's stem cells. The donated stem cells may replace the patient's immune system and help destroy any remaining cancer cells (graft-versus-tumor effect). Sometimes the transplanted cells from a donor can also make an immune response against the body's normal cells. Giving cyclosporine and mycophenolate mofetil after transplant may stop this from happening.
PURPOSE: This clinical trial is studying how well giving fludarabine and cyclophosphamide together with total-body irradiation followed by cyclosporine and mycophenolate mofetil works in treating patients who are undergoing a donor umbilical cord blood transplant for hematologic cancer.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
OBJECTIVES:
- Determine the frequency, extent, and rate of donor (myeloid and lymphoid) engraftment in patients with serious hematologic malignancies treated with nonmyeloablative conditioning regimen comprising fludarabine, cyclophosphamide, and low-dose total-body irradiation followed by unrelated allogeneic umbilical cord blood transplantation and post-transplant immunosuppression comprising cyclosporine and mycophenolate mofetil.
- Correlate clinical and umbilical cord blood-related factors with engraftment in patients treated with this regimen.
- Determine transplant-related complications, in terms of toxicity, myelosuppression, infections, and acute and chronic graft-versus-host disease, in patients treated with this regimen.
- Determine disease-free and overall survival of patients treated with this regimen.
- Determine treatment-related mortality of patients treated with this regimen.
OUTLINE: This is a uncontrolled, pilot study.
- Nonmyeloablative conditioning regimen: Patients receive fludarabine IV over 30 minutes daily on days -6 to -2 and cyclophosphamide IV over 2 hours on day -6 and undergo low-dose total-body irradiation (TBI) on day 0.
- Unrelated allogeneic umbilical cord blood transplantation (UCBT): After completion of TBI, patients undergo 1 or 2 unrelated allogeneic UCBTs on day 0.
- Post-transplant immunosuppression: Patients receive oral or IV cyclosporine daily beginning on day -3 and continuing until day 180 and oral or IV mycophenolate mofetil twice daily on days 0-30.
Patients are followed periodically for 1 year after transplantation.
PROJECTED ACCRUAL: A total of 20 patients will be accrued for this study.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
New York
-
Rochester, New York, Vereinigte Staaten, 14642
- James P. Wilmot Cancer Center at University of Rochester Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
DISEASE CHARACTERISTICS:
Diagnosis of 1 of the following hematologic malignancies:
Acute myeloid leukemia (AML) with or without history of myelodysplastic syndromes, meeting 1 of the following criteria:
- In first complete remission (CR-1) with unfavorable cytogenetics and/or achieved CR-1 after ≥ 1 course of induction therapy
- Secondary or treatment-related AML
- In second or further complete remission
- Relapsed with ≤ 20% blasts in the bone marrow AND no circulating blasts
Acute lymphoblastic leukemia (ALL), meeting 1 of the following criteria:
- In CR-1 with unfavorable cytogenetics or elevated WBC at presentation OR failed to achieve CR-1 after ≥ 4 weeks of induction therapy
- In second or further complete remission
- Relapsed with ≤ 20% blasts in the bone marrow AND no circulating blasts
- Other acute leukemic variants allowed at the discretion of the principal investigator
Chronic myelogenous leukemia (CML), meeting 1 of the following criteria:
- In first chronic phase AND refractory to or unable to tolerate imatinib mesylate
- In second or further chronic phase
- In first or second accelerated phase
Myelodysplastic syndromes with intermediate 2- or high-risk International Prognosis Scoring System (IPSS) score, including any of the following:
- Refractory anemia
- Refractory anemia with excess blasts
- Chronic myelomonocytic leukemia
Myeloproliferative disorders with poor prognosis, including any of the following:
Myelofibrosis with myeloid metaplasia
- No ≥ grade 3 myelofibrosis
- Atypical CML
- Juvenile myelomonocytic leukemia
- Other clonal hemopathies with an accepted poor prognosis
- Multiple myeloma with chromosome 13 abnormalities and/or progression after prior autologous bone marrow transplantation (BMT)
Chronic lymphocytic leukemia, meeting 1 of the following criteria:
- Primary refractory OR relapsed and refractory disease (less than partial remission)
- Relapsed twice on or after prior chemotherapy
Lymphoma, meeting both of the following criteria:
- Hodgkin's or non-Hodgkin's lymphoma in > CR-1 OR failed primary induction
- Chemosensitive disease, defined as > 50% reduction in mass size after the most recent chemotherapy
Must meet ≥ 1 of the following criteria:
- Over 45 years of age
- Has undergone prior autologous or allogeneic BMT
- Charlson^ comorbidity score ≥ 2
- Must have a high degree of tumor control (salvage therapy allowed)
- At high risk for treatment-related mortality with a myeloablative conditioning regimen
No massive splenomegaly
- Patients may become eligible after splenectomy or radiotherapy to the spleen
- No 5/6 or 6/6 HLA-matched related donor available
- No well-matched (i.e., ≥ 9/10 HLA match by high-resolution typing) unrelated donor available
PATIENT CHARACTERISTICS:
Performance status
- Not specified
Life expectancy
- Not specified
Hematopoietic
- See Disease Characteristics
Hepatic
- Bilirubin ≤ 2 times upper limit of normal (ULN)
- Transaminases ≤ 4 times ULN (unless due to underlying disease)
Renal
- Creatinine clearance ≥ 50 mL/min
Cardiovascular
- Ejection fraction ≥ 30%
Pulmonary
- DCLO ≥ 35%
Other
- Negative pregnancy test
- No uncontrolled viral, bacterial, or fungal infection
- HIV negative
PRIOR CONCURRENT THERAPY:
Biologic therapy
- See Disease Characteristics
Chemotherapy
- See Disease Characteristics
Radiotherapy
- See Disease Characteristics
Other
- At least 3 months since prior immunosuppressive therapy
- At least 10 days since prior salvage therapy for patients not in at least morphologic or radiologic complete remission
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Conditioning therapy followed by TBI
Fludarabine, Cyclophosphamide; Total-Body Irradiation Followed by Cyclosporine and Mycophenolate Mofetil
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Number of Participants Who Survived 100 Days or Longer
Zeitfenster: 100 days
|
100 days
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Number of Participants Who Developed Acute Graft Versus Host Disease
Zeitfenster: 3 months
|
3 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Gordon L. Phillips, MD, James P. Wilmot Cancer Center
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
- primäre Myelofibrose
- Diffuses großzelliges Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- adultes immunblastisches großzelliges Lymphom im Stadium III
- Burkitt-Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- Follikuläres Lymphom im Stadium IV Grad 3
- Diffuses großzelliges Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- adultes immunblastisches großzelliges Lymphom im Stadium IV
- Burkitt-Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- rezidivierendes follikuläres Lymphom Grad 3
- rezidivierendes diffuses großzelliges Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierendes erwachsenes immunblastisches großzelliges Lymphom
- rezidivierendes Burkitt-Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierendes kleinzelliges Lymphom im Kindesalter
- rezidivierendes großzelliges Lymphom im Kindesalter
- refraktäre Anämie
- refraktäre Anämie mit übermäßigen Blasten
- Chronische myelomonozytäre Leukämie
- de novo myelodysplastische Syndrome
- zuvor behandelte myelodysplastische Syndrome
- sekundäre myelodysplastische Syndrome
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit 11q23 (MLL)-Anomalien
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit inv(16)(p13;q22)
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit t(15;17)(q22;q12)
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit t(16;16)(p13;q22)
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen mit t(8;21)(q22;q22)
- sekundäre akute myeloische Leukämie
- Akute lymphoblastische Leukämie im Kindesalter in Remission
- Akute myeloische Leukämie im Kindesalter in Remission
- juvenile myelomonozytäre Leukämie
- Chronische myeloische Leukämie in der chronischen Phase
- Chronische myeloische Leukämie im Kindesalter
- Myelodysplastische Syndrome im Kindesalter
- rezidivierende akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen
- akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen in Remission
- rezidivierendes Hodgkin-Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierendes/refraktäres Hodgkin-Lymphom im Kindesalter
- rezidivierendes diffuses kleinzelliges Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierendes diffuses gemischtzelliges Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierende chronische myeloische Leukämie
- follikuläres Lymphom im Stadium III Grad 1
- Follikuläres Lymphom im Stadium III Grad 2
- Follikuläres Lymphom im Stadium III Grad 3
- Diffuses kleinzelliges Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- Diffuses gemischtzelliges Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- Stadium IV Grad 1 follikuläres Lymphom
- Stadium IV Grad 2 follikuläres Lymphom
- Diffuses kleinzelliges Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- Diffuses gemischtzelliges Lymphom des Erwachsenen im Stadium IV
- Mantelzell-Lymphom im Stadium III
- Mantelzell-Lymphom im Stadium IV
- Multiples Myelom im Stadium II
- Multiples Myelom im Stadium III
- rezidivierendes follikuläres Lymphom Grad 1
- rezidivierendes follikuläres Lymphom Grad 2
- nicht zusammenhängendes follikuläres Lymphom Stadium II Grad 1
- nicht zusammenhängendes follikuläres Lymphom im Stadium II Grad 2
- nicht zusammenhängendes diffuses kleinzelliges Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- nicht zusammenhängendes kleines lymphozytisches Lymphom im Stadium II
- nicht zusammenhängendes Marginalzonen-Lymphom im Stadium II
- rezidivierendes Marginalzonen-Lymphom
- rezidivierendes kleines lymphozytisches Lymphom
- Kleines lymphozytisches Lymphom im Stadium III
- Marginalzonen-Lymphom im Stadium III
- kleines lymphozytisches Lymphom im Stadium IV
- Marginalzonen-Lymphom im Stadium IV
- Extranodales Marginalzonen-B-Zell-Lymphom des Schleimhaut-assoziierten lymphatischen Gewebes
- Nodales Marginalzonen-B-Zell-Lymphom
- Milz-Marginalzonen-Lymphom
- Multiples Myelom im Stadium I
- rezidivierendes lymphoblastisches Lymphom bei Erwachsenen
- rezidivierendes Mantelzell-Lymphom
- refraktäre chronische lymphatische Leukämie
- Hodgkin-Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- Hodgkin-Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- rezidivierendes kutanes T-Zell-Non-Hodgkin-Lymphom
- lymphoblastisches Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- lymphoblastisches Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- rezidivierende Mycosis fungoides/Sezary-Syndrom
- refraktäres multiples Myelom
- rezidivierende akute lymphoblastische Leukämie bei Erwachsenen
- refraktäre Haarzell-Leukämie
- rezidivierende akute lymphoblastische Leukämie im Kindesalter
- nicht zusammenhängendes Mantelzell-Lymphom im Stadium II
- nicht zusammenhängendes diffuses großzelliges Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- nicht zusammenhängendes diffus gemischtzelliges Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- nicht zusammenhängendes lymphoblastisches Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- nicht zusammenhängendes follikuläres Lymphom Stadium II Grad 3
- Chronische myeloische Leukämie in beschleunigter Phase
- akute lymphoblastische Leukämie bei Erwachsenen in Remission
- rezidivierende akute myeloische Leukämie im Kindesalter
- myelodysplastische/myeloproliferative Neubildung, nicht klassifizierbar
- nicht zusammenhängendes Burkitt-Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- nicht zusammenhängendes erwachsenes immunblastisches großzelliges Lymphom im Stadium II
- rezidivierendes lymphoblastisches Lymphom im Kindesalter
- akute undifferenzierte Leukämie
- atypische chronische myeloische Leukämie, BCR-ABL1 negativ
- Graft-versus-Host-Krankheit
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Lymphatische Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Erkrankung
- Erkrankungen des Knochenmarks
- Hämatologische Erkrankungen
- Hämorrhagische Störungen
- Hämostasestörungen
- Paraproteinämien
- Bluteiweißstörungen
- Krebsvorstufen
- Lymphom
- Syndrom
- Myelodysplastische Syndrome
- Multiples Myelom
- Neubildungen, Plasmazelle
- Leukämie
- Präleukämie
- Myeloproliferative Erkrankungen
- Myelodysplastische-myeloproliferative Erkrankungen
- Transplantat-gegen-Wirt-Krankheit
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Enzym-Inhibitoren
- Antirheumatika
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Dermatologische Wirkstoffe
- Antibakterielle Mittel
- Antibiotika, antineoplastische
- Antimykotika
- Antituberkulöse Mittel
- Antibiotika, Antituberkulose
- Calcineurin-Inhibitoren
- Cyclophosphamid
- Fludarabin
- Fludarabinphosphat
- Mycophenolsäure
- Cyclosporin
- Cyclosporine
Andere Studien-ID-Nummern
- CDR0000448637
- URCC-U19403
- URCC-RSRB-10063
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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