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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00629798
Busulfan, Melphalan, and Fludarabine With Peri-transplant Palifermin, Followed by a T-Cell Depleted Hematopoietic Stem Cell Transplant From HLA Matched or Mismatched Related or Unrelated Donors in Patients With Advanced Myelodysplastic Syndromes (MDS) and Acute Myeloid Leukemia (AML)
27. August 2021 aktualisiert von: Memorial Sloan Kettering Cancer Center
A Phase II Trial of Busulfan, Melphalan, and Fludarabine With Peri-transplant Palifermin, Followed by a T-Cell Depleted Hematopoietic Stem Cell Transplant From HLA Matched or Mismatched Related or Unrelated Donors in Patients With Advanced Myelodysplastic Syndromes (MDS) and Acute Myeloid Leukemia (AML)
This study will see if the researchers can lower that risk by giving the patient Palifermin.
This drug helps protect the lining of the mouth, throat, and stomach.
These areas typically get sores or ulcers while the blood cell counts are very low.
The patient can get infections in or from these sores.
Palifermin might also help the immune system recover faster.
It is currently approved for patients who receive their own stem cells.
That is called an autologous transplant.
This study will test the use of Palifermin for T-cell depleted allogeneic stem cell transplants.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
64
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
New York
-
New York, New York, Vereinigte Staaten, 10065
- Memorial Sloan-Kettering Cancer Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Nicht älter als 65 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients should be < 65 years. Patients > or equal to 65 years will be accrued on a case by case basis after discussion and approval by the BMT Service.
- Patients may be of either gender or any ethnic background.
- Patients must have a Karnofsky or Lansky Performance Status > or equal to 70%.
Patients must have adequate organ function measured by:
* Cardiac: asymptomatic or if symptomatic then LVEF at rest must be > or equal to 50% and must improve with exercise.
Hepatic: < 3x ULN ALT and < 1.5 total serum bilirubin, unless there is congenital benign hyperbilirubinemia.
- Renal: serum creatinine < than or equal to 1.2 mg/dl or if serum creatinine is outside the normal range, then CrCl > 60-ml/min/1.73 m2
- Pulmonary: asymptomatic or if symptomatic, DLCO > 50% of predicted (corrected for hemoglobin)
- Each patient must be willing to participate as a research subject and must sign an informed consent form.
- Parent or legal guardians of patients who are minors will sign the informed consent form.
Exclusion Criteria:
- Active CNS or skin leukemic involvement
- Female patients who are pregnant or breast-feeding
- Active viral, bacterial or fungal infection
- Patient seropositive for HIV-I/II; HTLV -I/II
- Patients who have undergone a prior allogeneic or autologous stem cell transplant within the previous six months.
- Patients who have had a previous malignancy that is not in remission.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: 1
This is a single arm phase II trial to assess the efficacy (decrease the transplant related mortality) and safety of peri-transplant Palifermin in combination with a preparative regimen with busulfan, melphalan, fludarabine, and anti-thymocyte globulin (ATG), and a T cell depleted stem cell transplant from a histocompatible related or unrelated donor in patients with advanced MDS and AML evolved from MDS.
The addition of Palifermin is to decrease the toxicity and the infection rate associated with this regimen and transplant type and to foster earlier immune reconstitution.
|
Patients will receive Palifermin 60 mcg/kg/day IV on three consecutive days with the last dose administered no less than 24 and no more than 48 hr prior to start of cytoreduction.
The preparative regimen to be used for transplants will consist: of busulfan administered in 12 doses over three days of 0.8 mg/kg IV for patients > or = to 4 years of age or 1.0 mg/kg IV for patients < 4 years of age; melphalan 70 mg/m2 IV x 2 days; and, fludarabine 25 mg/m2 IV x 5 days
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
To Reduce the Early Transplant-related Mortality.
Zeitfenster: conclusion of study
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conclusion of study
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
To Improve the Quality of Immune Reconstitution Following Transplantation.
Zeitfenster: conclusion of study
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conclusion of study
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To Reduce the Incidence Rate of Fatal Post Transplant Infectious Complications.
Zeitfenster: conclusion of study
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conclusion of study
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
12. Februar 2008
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
20. Oktober 2020
Studienabschluss (Tatsächlich)
20. Oktober 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
14. Februar 2008
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
26. Februar 2008
Zuerst gepostet (Schätzen)
6. März 2008
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
24. September 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
27. August 2021
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
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- Leukämie, myeloisch, akut
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- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
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- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Melphalan
- Fludarabin
- Busulfan
- Antilymphozyten-Serum
Andere Studien-ID-Nummern
- 08-008
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