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Patient-ventilator Asynchrony During Mechanical Invasive Assisted-ventilation in Pediatric Patients (NavPed-Inv)

31. August 2010 aktualisiert von: University Hospital, Geneva

The purpose of this study is to document the prevalence and type of asynchronies incidence during invasive mechanical ventilation in pediatric patients breathing under pressure support.

And to observe the impact of adjusting the expiratory trigger setting on asynchronies, and compare these incidences with asynchronies measured in pediatric patient breathing under NAVA system (Neurally Adjusted Ventilatory Assist).

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Two sessions will be recorded, one in PSV, one with NAVA, delivered in a random order after being sure the infant is calm and comfortable, according to his parents and/or the nurse in charge.

Criteria for initiating invasive ventilation and to start PSV will follow the usual practice guidelines of the unit.

Ventilation parameters in PS will be adjusted by the clinician in charge of the patient, as usual based on clinical observation. Investigators will not interfere with ventilator settings. Ventilation will be applied via an endotracheal tube, uncuffed for the majority (if infant < 5 years), according to commonly applied guidelines in this unit.

One 15 minutes session will be recorded, after being sure the infant is calm and comfortable according to the parents and/or the nurse in charge. Then the clinician in charge of the patient will modify the ETS, first decreasing it of 10% below the initial set value, and will be recorded the following 5 minutes after stabilization and secondly increasing it of 10% above the initial set value, and will be recorded the following 5 minutes after stabilization.

NAVA will be set to deliver initially the same peak pressure (comparable level of assist) than during the initial PS period. Same PEEP will be delivered in both modes. This is possible with a pre-visualization window, allowing adjustments before switching to the NAVA mode. Nava ventilation will be recorded during 20 minutes.

The 2 sessions, Pressure support and Nava, will be recorded consecutively.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

40

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

      • Geneva, Schweiz, 1211
        • Rekrutierung
        • University Hospital of Geneva
        • Kontakt:
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Peter Rimensberger, MD
        • Unterermittler:
          • Laurence Vignaux
        • Unterermittler:
          • Thomas Jaecklin, MD
        • Unterermittler:
          • Serge Grazioli, MD
        • Unterermittler:
          • Lise Piquilloud
        • Unterermittler:
          • Philippe Jolliet, Pr
        • Unterermittler:
          • Didier Tassaux, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

4 Wochen bis 12 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • all consecutive patients from 4 weeks to 12 years (post natal interm infants) admitted to the pediatric intensive care unit (PICU) and receiving mechanical ventilation in pressure support ventilation

Exclusion Criteria:

  • Non treated pneumothorax
  • Hemodynamic instability
  • At least 2 hours following the admission in the PICU in post cardiac surgery
  • FiO2 > 0.6
  • Poor short term prognosis (defined as a high risk of death in the next seven days)
  • contraindication for gastric tube or obtention of a reliable EMGdi signal
  • Known esophageal problem (hiatal hernia, esophageal varicosities)
  • Active upper gastro-intestinal bleeding or any other contraindication to the insertion of a naso-gastric tube
  • Neuromuscular disease
  • Patients with a pacemaker

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Pressure support

in this arm, pressure support will be recorded under 3 conditions:

  • with the initial Expiratory Trigger Setting (ETS)
  • with ETS +10%
  • with ETS -10%
Ventilation under pressure support
Experimental: NAVA
Neurally Adjusted ventilatory Assist is a ventilation mode where the ventilator is piloted by the electrical activity of the diaphragm Ventilation is triggered and cycled off by the electrical activity of the diaphragm, the pressure delivered being proportional to this activity.
Ventilation under NAVA

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
asynchronies
Zeitfenster: 12 months

Asynchronies during mechanical ventilation are the following: Auto triggering, double triggering, late cycling, premature cycling and ineffective effort.

all ventilatory parameters are recorded under Pressure support (3 phases: 3 levels of expiratory trigger setting, initial, +10% and -10%, 15 min, 5 min and 5 min respectively) and NAVA (1 phase, 20 min).

Asynchronies will be determined by measuring each ventilatory cycle of all recordings.

12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Peter Rimensberger, MD, University Hospital of Geneva

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2010

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2011

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

31. August 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

31. August 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. September 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

1. September 2010

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. August 2010

Zuletzt verifiziert

1. August 2010

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Pressure Support

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