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Evaluation of Antifungal Prophylaxis on Graft-versus-host Disease (GVHD) Patients (ITRAG)

24. Januar 2011 aktualisiert von: Samsung Medical Center

Evaluation of Antifungal Prophylaxis Against Invasive Fungal Infections During Corticosteroid Containing Therapy for Graft-versus-host Disease Following Allogeneic Hematopoietic Stem Cell Transplantation

Antifungal prophylaxis should be used in patients being treated with glucocorticoids for graft-versus-host disease (GVHD) following allogeneic hematopoietic stem-cell transplantation (HSCT). Although fluconazole has been widely used as an antifungal prophylactic agent after allogeneic HSCT, fluconazole prophlaxis only shows a limited protective role against IFIs, is not effective against invasive aspergillosis. In addition, NCCN guideline of the prevention and treatment of cancer-related infections recommends antifungal prophylaxis in patients with significant GVHD until resolution of GVHD using Posaconazole, Voriconazole, Echinocandin, or Amphotericin B. However, under the National Health Insurance System, none of the drug can be given prophylactically except itraconazole oral solution against IFIs. Itraconazole oral solution shows excellent bioavailability and good efficacy against aspergillus and fluconazole resistant candida infection.Based on these findings, we will perform prospective multicenter study evaluating the efficacy, safety and long-term outcomes of itraconazole oral solution prophylaxis against IFIs in patients treated with systemic corticosteroids for GVHD after allogeneic HSCT.

Studienübersicht

Status

Beendet

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Eligible patients who provided an informed consent form will be administered itraconazole oral solution (200mg bid initially, swash and swallow) in either an in patient or outpatient setting. Treatment can be initiated at the same time of or within 10 days after starting systemic immunosuppressive therapy.

Itraconazole oral solution dose can be adjusted according to the liver function test: 1) in case of - AST/ALT level 5-10 times UNL or bilirubin/ALP level 2-5 times UNL, itraconazole dose can be reduced to half (i.e. itraconazole 200mg po once daily or 100mg bid); 2) in case of - AST/ALT level > 10 times UNL or bilirubin/ALP level > 5 times UNL, itraconazole can be stopped.

GVHD treatment can be given per center's policy: With respect to acute GVHD, prednisone (1-2mg/Kg/day) oral or iv can be given on top of calcineurin inhibitor (CNI) GVHD prophylaxis. For chronic GVHD, various type of frontline regimen can be permitted including CNI+prednisone (PD), PD alone, CNI+PD+mycophenolate mofetil (MMF), or MMF+PD. Various dose of PD will be accepted if it is at least from 0.5mg/Kg/day. For example, at SMC, in case of mild grade cGVHD with high risk feature, or of moderate grade cGVHD, CNI plus PD, 0.5mg/kg/day can be given initially. In case of severe grade cGVHD, CNI plus PD, 1.0mg/Kg/day will be given.

Itraconazole will be maintained until PD is tapered to 10mg/day in case of PD alone therapy group, or until PD is stopped in case of CNI+PD or CNI+PD+MMF or MMF+PD group, etc. In addition, patients will receive itraconazole oral suspension until: 1) Development of proven or probable IFIs, 2) Severe toxicity (such as liver function abnormality - AST/ALT level > 10 times UNL or bilirubin/ALP level > 5 times UNL, 3) Worsening GVHD that requires second line therapy for steroid refractory GVHD (in this situation, investigator could stop itraconazole oral solution if there is a potential drug interaction between itraconazole oral solution and 2nd line GVHD drug or prolonged use of itraconazole oral solution could be hazardous to the patient), 4) Need to switch antifungal agent for the treatment of prolonged febrile episode related to systemic infection, thus requiring systemic antifungal treatment, 6) Withdrawal from study participation (patient's decision), or 7) Death.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

36

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Incheon, Korea, Republik von
        • Inha University Hospital
      • Incheon, Korea, Republik von
        • Gachon University Gil Hospital
      • Pusan, Korea, Republik von
        • Inje University Pusan Paik Hospital
      • Seoul, Korea, Republik von
        • Seoul National University Hospital
      • Seoul, Korea, Republik von, 135-710
        • Samsung Medical Center
      • Seoul, Korea, Republik von
        • Chung-Ang University Hospital
      • Seoul, Korea, Republik von
        • Soonchunhyang University Seoul Hospital
    • Jeollanam-do
      • Hwasun, Jeollanam-do, Korea, Republik von
        • Chonnam National University Hwasun Hospital
    • Kyounggi-do
      • Bucheon, Kyounggi-do, Korea, Republik von
        • Soonchunhyang University Bucheon Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

19 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients developing or developed acute or chronic GVHD within the last 10 days which require systemic immunosuppressive therapy of corticosteroids with- or-without other immunosuppressive agents including calcineurin inhibitors.

    1. acute GVHD, grade 2-4
    2. chronic GVHD, mild grade with high risk or moderate to severe grade
  • Written informed consent form

Exclusion Criteria:

  • Aspartate transaminase or alanine transaminase level > 10 times UNL or Bilirubin or alkaline phosphatase level > 5 times UNL
  • Active or chronic hepatitis virus B or C infection requiring antiviral therapy
  • Estimated life expectancy < 30 days
  • History of allergy, sensitivity, or any serious reaction to itraconazole oral solution
  • Previous history of Zygomycosis
  • Evidence of active fungal disease including high galactomannan titer above 0.5, within 2 weeks.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: itraconazole, prophylaxis, Oral solution
For GVHD patients who are required systemic glucocorticoids therapy, itraconazole oral solution will be administered at a dose of 200mg every 12 hours.
200mg bid, oral solution, until a dose of prednisone was tapered to 10mg/day in case of prednisone alone therapy group, or until prednisone was stopped in case of CNIs plus prednisone, CNIs plus prednisone plus mycophenolate mofetil, or mycophenolate mofetil plus prednisone group, etc.
Andere Namen:
  • Sporanox oral solution

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
incidence of proven or probable invasive fungal infections
Zeitfenster: at day 100 after starting graft-versus-host disease (GVHD) treatment with corticosteroids based regimen in adjunction to itraconazole oral solution antifungal prophylaxis.
at day 100 after starting graft-versus-host disease (GVHD) treatment with corticosteroids based regimen in adjunction to itraconazole oral solution antifungal prophylaxis.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
safety profiles of itraconazole oral solution
Zeitfenster: during GVHD treatment with corticosteroids containing regimen
during GVHD treatment with corticosteroids containing regimen
GVHD-specific survival (GSS) of patients receiving corticosteroids based GVHD treatment together with antifungal prophylaxis with itraconazole oral solution
Zeitfenster: from the onset of acute or chronic GVHD to death due to GVHD itself or GVHD-related complications
from the onset of acute or chronic GVHD to death due to GVHD itself or GVHD-related complications

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Dong Hwan Kim, M.D./Ph.D., Division of Hematology/Oncology, Department of Medicine

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Januar 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Januar 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

25. Januar 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

25. Januar 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Januar 2011

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2011

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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