- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01304108
Improving Venous Thromboembolism Prophylaxis
24. Februar 2011 aktualisiert von: Mayo Clinic
Spreading and Improving DVT Prophylaxis at Mayo Clinic (DVT-P-Spread)
Preventing the formation of blood clots in the veins so they do not injure leg veins or travel to the lungs, also called venous thromboembolism prophylaxis (VTE-P) is an essential component of safe in-patient care, yet it is deployed sub-optimally in many hospitals, including The investigators own.
Two prior VTE-P improvement projects were completed at Mayo Clinic hospitals, one in the Department of Medicine, and the other in selected divisions of the Department of Surgery.
Both projects resulted in marked improvement in the percentage of patients receiving appropriate VTE-P.
This project seeks to utilize the lessons learned from these two pilots along with known best practices for "spreading" to deploy methods that enhance VTE-P to the entire hospitalized population.
The investigators seek appropriate VTE-P rates exceeding 95%.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Venous thromboembolism prophylaxis (VTE-P) is an essential component of safe in-patient care, yet it is deployed sub-optimally in many hospitals, including our own.
Two prior VTE-P improvement projects were completed at Mayo Clinic hospitals, one in the Department of Medicine, and the other in selected divisions of the Department of Surgery.
Both projects resulted in marked improvement in the percentage of patients receiving appropriate VTE-P.
This project seeks to utilize the lessons learned from these two pilots along with known best practices for "spreading" to deploy methods that enhance VTE-P to the entire hospitalized population.
The investigators seek appropriate VTE-P rates exceeding 95%.
This began as a quality improvement project.
The investigators have taken baseline measures of VTE-P rates in our hospitals, intervened with various electronic prompts to use appropriate VTE-P, and have and will re-measure VTE-P rates.
The investigators intend to present and publish our methods and results so that lessons learned may be shared and applied elsewhere.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
3000
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Minnesota
-
Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55905
- Mayo Clinic in Rochester
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
17 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Inpatients with age > 17 years old
Exclusion Criteria:
- Outpatients
- Inpatients with age less than or equal to 17 years old
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Order Set
Insertion of VTE-P Order Set "tollgate" in all active admission and transfer orders.
|
Add VTE-P tollgate order set that requires a decision regarding VTE-P for every patient admitted or transferred in our hospital system
|
Experimental: Clinical Decision Support Pop-up
Deploy rules-based pop-up that reminds ordering clinicians when patients do not have an active VTE-P plan.
|
Develop and deploy a rules-based popup that reminds prescribers interfacing with the orders system when a patient does not have an active VTE-P plan.
|
Aktiver Komparator: Usual Care
Usual care, without the experimental additions
|
No addition to the baseline system for care
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
% of in patients with an appropriate VTE prophylaxis plan
Zeitfenster: Baseline to 1 month
|
The investigators will measure the number of patients in a statistically valid random sample of hospitalized patients who have a VTE-prophylaxis plan consistent with current recommendations.
|
Baseline to 1 month
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Clinically significant complications of VTE-P anticoagulant therapy
Zeitfenster: baseline to 1 month
|
The investigators will determine the rate of bleeding complications in inpatients using a statistically valid random sample of hospitalized patients.
The investigators will also determine the rate of procedure delays due to VTE-P related anticoagulation.
|
baseline to 1 month
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Timothy Morgenthaler, MD, Mayo Clinic
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2010
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2010
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. Juli 2010
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
24. Februar 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
25. Februar 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
25. Februar 2011
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
24. Februar 2011
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2011
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 09-006359
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