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The Analgesic Efficacy of Local Anaesthetic Wound Infiltration Versus Intrathecal Morphine for Total Knee Replacement

9. März 2011 aktualisiert von: Cork University Hospital

A Comparison of the Analgesic Efficacy of Local Anaesthetic Wound Infiltration Versus Intrathecal Morphine for Total Knee Replacement

Total knee replacement (TKR) is associated postoperatively with considerable pain and analgesic requirement. Total knee replacement is routinely performed under spinal anaesthesia with intrathecal bupivacaine plus preservative free morphine. We hypothesize that infiltration of the surgical site with peri- and intraarticular levobupivacaine local anaesthetic would be an efficacious pain management technique and would not be inferior to intrathecal morphine for postoperative pain management.

We further hypothesize that the use of this surgical site infiltration technique would decrease post-operative systemic opioid requirements as well as the side effects associated with intrathecal and systemic opioids.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

42

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Cork, Irland
        • Rekrutierung
        • St Mary Orthopedic Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients scheduled for unilateral total knee replacement
  • Consent to spinal anaesthesia
  • ASA Grade I to III

Exclusion Criteria:

  • Patient refusal
  • Mini-Mental Score < 25 (see appendix 3)
  • Allergy to bupivacaine, morphine, paracetamol, diclofenac
  • Skin lesions/infection at site of injection
  • Uncorrected renal dysfunction
  • Coagulation disorders
  • chronic pain condition other than knee pain

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: levobupivacaine infiltration
Patients will receive spinal anaesthesia with intrathecal bupivacaine (17.5 or 15 mg) without morphine, and will receive peri- and intraarticular surgical site infiltration before wound closure with a solution of levobupivacaine 0.5% 2mg/kg body weight (maximum 200mg levobupivacaine) plus 0.5mg epinephrine made up to 100ml with saline. An intra-articular catheter will be placed by the surgeon before closure under the sterile surgical conditions and this will be left in situ in the wound. The patient will receive one further injection of 15ml of levobupivacaine 0.5% at 8am the following morning.
Patients will receive peri- and intraarticular surgical site infiltration to the knee during surgery and before wound closure with a solution of levobupivacaine 0.5% 2mg/kg body weight (maximum 200mg levobupivacaine will be used if the patient's weight exceeds 100kg) plus 0.5mg epinephrine made up to 100ml with saline. An intra-articular catheter will be placed by the surgeon before closure under the sterile surgical conditions and this will be left in situ in the wound. The patient will receive one further injection of 15ml of levobupivacaine 0.5% solution at 8am on the morning of the first postoperative day after which the catheter will be removed.
Sonstiges: Control
Patients will receive spinal anaesthesia with intrathecal bupivacaine 0.5% (17.5 mg if greater than 70 kg and 15 mg if less than 70 kg) and preservative-free morphine (0.3 mg).
Patients will receive spinal anaesthesia with intrathecal bupivacaine 0.5% (17.5 mg if greater than 70 kg and 15 mg if less than 70 kg) and preservative-free morphine (0.3 mg).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Quality of analgesia in the postoperative period as assessed by visual analogue score (VAS) for pain at rest and on movement
Zeitfenster: 24 hours postoperatively
24 hours postoperatively

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Opioid consumption in total in the first 48 hours postoperatively
Zeitfenster: 48 hours postoperatively
48 hours postoperatively

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Denise M McCarthy, MB FCARSCI, Cork University Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2010

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2011

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. März 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. März 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. März 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

10. März 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. März 2011

Zuletzt verifiziert

1. März 2011

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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