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Prospective Study of the Feedback From an Adherence Monitor on Asthma Control (INCA)

11. Januar 2016 aktualisiert von: Professor Richard Costello, Beaumont Hospital

Inhaled medications are the mainstay of the therapeutic management of respiratory disorders. Considered by many to be 'simple' and 'easy' to use, clinicians are aware that inhalers are often improperly used. However, there is no tool that can detect and record errors in either the timing or the method dose administration

The investigators designed a device that makes an acoustic record each time an inhaler is used. Opening the device makes an acoustic file which is recorded, this file is "time-stamped" which means that the timing of drug administration is recorded. When the device is retrieved and acoustic analysis performed, the steps involved in using the inhaler can be determined. Hence, the subjects inhaler technique is assessed and errors in the inhaler use identified. Together this means that errors in inhaler technique and timing of use can be quantified.

In this study the investigators attached the device to a discus dry powder inhaler. In order to eliminate the behavioral component of adherence and identify the mechanical issues associated with effective inhaler use the investigators studied subjects who were already in Hospital and already prescribed a discus inhaler. The investigators hypothesized that the device would identify which errors in technique were the most common and that this would provide insight into how these errors might be eliminated.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

220

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Dublin, Irland, Dublin 9
        • Beaumont Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients prescribed therapy equivalent to step 3 or higher on the Asthma Management Guidelines for at least 3 months
  • At least one exacerbation in the previous year with systemic glucocorticoids
  • Uncontrolled/Partially Controlled Asthma by GINA guidelines

Exclusion Criteria:

  • Allergy to salmeterol/fluticasone
  • Patients Controlled by GINA guidelines

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Active Feedback
In this arm patients will receive monthly review and education on inhaler technique and use based on a computer download of their last month of inhaler use
The inhaler will be fitted with a device that makes an audio recording of the inhaler use. This audio data will be downloaded to a computer program, analyzed for assessment of whether the steps involved in using the inhaler have been performed correctly. This information will be discussed with the patient.
Andere Namen:
  • Feedback from a computer log of inhaler use
Placebo-Komparator: Control
In this arm patients will be reviewed monthly, however will not have information from INCA device to tailor inhaler education.
The inhaler will be fitted with a device that makes an audio recording of the inhaler use. This audio data will be downloaded to a computer program, analyzed for assessment of whether the steps involved in using the inhaler have been performed correctly. This information will be discussed with the patient.
Andere Namen:
  • Feedback from a computer log of inhaler use

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Adherence rate
Zeitfenster: at three months
The rate of actual adherence at baseline and at the end of the study, which at the end of the 3 month of study will be assessed. The actual inhaler adherence, expressed as cumulative drug exposure, is calculated by combining the time of use along with the interval between doses (correct time is twice a day, in a period not less than 6 hours between the last dose and the subsequent dose or at a time greater than 18 hours apart from the previous dose.) and incorporating, by audio analysis, if the inhaler was used correctly.
at three months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Asthma quality of life score
Zeitfenster: at 3 months
The asthma quality of life score will be related to adherence, The baseline asthma quality of life score and the quality of life score at the end of three months will be subtracted and these will be correlated with the average rate of adherence over the three months.
at 3 months
Peak Expiratory Flow Rate
Zeitfenster: at 3 months
The peak expiratory flow rate will be related to adherence, The baseline peak expiratory flow rate and the peak expiratory flow rate at the end of three months will be subtracted and these will be correlated with the average rate of adherence over the three months.
at 3 months
Asthma Control Test
Zeitfenster: at 3 months
The asthma control test score will be related to adherence, The baseline asthma control test score and the score at the end of three months will be subtracted and these will be correlated with the average rate of adherence over the three months.
at 3 months
Asthma Exacerbations
Zeitfenster: over 3 months
The frequency in exacerbations over the three months will be compared between the active and control arms.
over 3 months
Asthma Reliever Medication Use
Zeitfenster: over 3 months
The change in frequency of reliever use per month from baseline to the end of the study will be compared between active and control patients.
over 3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Richard Costello, MD, Beaumont Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Februar 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Februar 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. Februar 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

12. Januar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Januar 2016

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2016

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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