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Vascularized Free Fibula Flap and Computer-guided Implant Surgery

21. März 2012 aktualisiert von: MICHELE DE BENEDITTIS, University of Bari

Long-term Results of Mandibular/Maxillary Reconstruction With Vascularized Free Fibula Flap and Computer-guided Implant Surgery

The rehabilitation of patients affected by defects of the jaws after tumor resection is still very challenging. Resection can lead to significant facial deformity, impaired oral functions such as speech, swallowing, saliva retention, and concomitant psychological problems. Moreover, the loss of teeth and the alveolar and basal jawbone can lead to significant impairment of mastication. The reconstruction of such defects with autogenous bone grafts or revascularized free flaps has become a valuable means for the rehabilitation of these patients. Major benefits of such procedure include an usually low morbidity of the donor site and an extensive length of the bone graft. Moreover, vascularized grafts provide a good bulk of bone in which to place implants and a satisfactory contour. In fact, after reconstruction, local hard and soft tissue conditions often exclude the integration of conventional dentures because of the impairment of dental prosthetic retention by thin cutaneous tissue, the thickness of subcutaneous tissues, the absence of a perilingual and vestibular groove, and the fragility of soft tissues. In Literature it has been well established the high biologic value of vascularized fibula grafts regarding the potential of implant osseointegration, which seemed to be equal to regional mandibular or maxillary bone and eventually capable to provide sufficient stabilization of prosthesis.

It must be kept in mind that the final prosthetic success may be affected by some difficulties in this clinical scenario. These include the limited opening of the scar-contracted oral cavity, the huge amount of soft tissue covering the fibula, with little information about the profile of the underlying harvested bone, the need for limited bony exposure in a field that may well have been irradiated and they all may cause poor prosthetically-guided implant positioning and eventually disappointing results in dental rehabilitation, either functionally or esthetically. It can be postulated that these complications can be overcome, or at least reduced, by adopting the new methods of computed tomography (CT)-assisted implant surgery.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

5

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Bari
      • Acquaviva Delle Fonti, Bari, Italien, 70021
        • Rekrutierung
        • Ospedale regionale F. Miulli
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • MICHELE DE BENEDITTIS

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

patients with free fibula flaps for maxillary and mandibular reconstruction

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients with free fibula flaps for maxillary and mandibular reconstruction needing full arch or quasi full arch rehabilitation

Exclusion Criteria:

  • radiation therapy
  • malignant tumor

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
change of peri-implant bone level from baseline at 12 and 24 months
Zeitfenster: 12 months and 24 months

successful implants will be those with peri-implant bone resorption less than 1.5 mm in the first year of function and less than

0.2 mm in the subsequent years

12 months and 24 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
pain
Zeitfenster: 12 months and 24 months
12 months and 24 months
peri-implant infection
Zeitfenster: 12 months and 24 months
12 months and 24 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: MICHELE DE BENEDITTIS, RESEARCHER, University of Bari

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2012

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. März 2013

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. März 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. März 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. März 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

23. März 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

23. März 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. März 2012

Zuletzt verifiziert

1. März 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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