- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01569334
Identification of Non Invasive Biomarkers of Immune Endothelial Injury and Repair Associated With Cardiac Allograft Vasculopathy
28. August 2014 aktualisiert von: Assistance Publique Hopitaux De Marseille
Heart transplantation is the best option for patients with end-stage heart failure.
Cardiac allograft vasculopathy (CAV) is the leading cause of death following cardiac transplantation and is not managed by current therapies.
Its pathogenesis traduces in an accelerated form of coronary artery disease (CAD) with similarities to atherosclerosis but also particular features of endothelial dysfunction associated to the alloimmune conflict and humoral responses toward the graft.
Intravascular ultrasound (IVUS) is the validated invasive method for late CAV diagnosis, but occurs lesions are established.
Identification of reliable non-invasive early endothelial injury biomarkers that reflect mechanisms of cardiac damage thus remain a major challenge to optimize therapeutic management of post transplant morbidity.
Endothelial dysfunction is a central feature of both CAV and CAD and results from a desquilibrium in the balance of endothelial lesion and repair that is partly controlled by recipient immune system.
Through their expression of receptors sensing antibodies (FcR CD16) and endothelial stress-induced signals (CX3CR1 fractalkine receptor and NKG2D MICA receptors), Natural Killer (NK) cells represent effector cells with unique potential to generate both humoral and innate immune injury of graft endothelium.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
170
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Marseille, Frankreich
- Assistance Publique Hopitaux de Marseille
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Subject > 18 years at the time of the inclusion,
- Subject having benefited from a heart transplant more than 11 months ago in the service of cardiac surgery concerned whatever is the treatment to immunosuppresseur current
- Subject benefiting from a coronarography within the framework of their surveillance comment-Clerk's Office beyond 12 months
- Subject having given their consent
Affiliated to the Social Security
* HTC with Cardiac allograft vasculopathy:
Subject with coronaropathies diagnosed by the coronarography
* TC without Cardiac allograft vasculopathy:
Subject without coronaropathies diagnosed by the coronarography
* untransplanted
- Untreated Subject by immunosuppresseurs
- Subject without antécédaent of transfusion
- Subject without history of transplantations
- Subject with coronaropathies diagnosed by a coronarography
Exclusion Criteria:
- Presenting a contraindication to the coronarography
- Subject refusing to practise the examination of coronarography
- Subject reaches(affects) of a cancer other one than cutaneous
- Subject achieves of hepatic Incapacity (ALAT and\or ASAT > 3N)
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Sonstiges: HTC with Cardiac allograft vasculopathy
HTC:heart transplanted recipients
|
|
|
Sonstiges: HTR without Cardiac allograft vasculopathy
|
|
|
Sonstiges: untransplanted
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Analysis of endothelial lesion-repair biomarkers
Zeitfenster: 24 MONTHS
|
through phenotypic and quantitative analysis of circulating endothelial progenitors subsets and (repair potential)
|
24 MONTHS
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Analysis of anti endothelial NK innate immune responses parameters
Zeitfenster: 24 MONTTHS
|
|
24 MONTTHS
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Februar 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2014
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. November 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
14. Februar 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
2. April 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
3. April 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
29. August 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
28. August 2014
Zuletzt verifiziert
1. August 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2010-A01145-34
- 2010 18 (Andere Kennung: AP HM)
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