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COmparison of Xience PrimE Versus REsolute Integrity in Diabetes or Small Vessel Disease (COPERES)

18. Dezember 2012 aktualisiert von: Lae Young Jung, Chonbuk National University Hospital

Study for Investigate the Effectiveness and Safety of Resolute Integrity or Xience Prime in Diabetes or Small Vessels Lesion Patients

The newer generation ZES (Medtronic, Minneapolis, MN, Resolute Integrity) and EES (Abbott Vascular, Abbott Park, Illinois, Xience Prime) were introduced to South Korea. Although these are thought to be superior in effect and stability compared to ZES and EES of previous generation, there are few clinical data regarding the high risk groups of diabetes patients or small vessels lesion. Moreover, looking at the 8.3% of restenosis in Resolute All Comer study (23% diabetes), the investigators could not know the outcome in high risk patients such as diabetes or small vessels lesion. Therefore, the aim of this study is to investigate the effectiveness and safety of Resolute Integrity or Xience Prime in diabetes or small vessels lesion patients.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

600

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Chon-buk
      • Jeon-Ju, Chon-buk, Korea, Republik von
        • Rekrutierung
        • Devision of cardiology, Chonbuk national university hospital
        • Kontakt:
          • Lae young Jung, fellow
          • Telefonnummer: 82-63-250-2204
          • E-Mail: young@naver.com

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age > 18 years
  2. Patients requiring stent procedure (visual diameter stenosis ≥ 50%)
  3. Stable angina with evidence of myocardial ischemia, acute coronary syndrome(ST segment elevation, non-ST segment elevation acute myocardial infarction, and unstable angina)
  4. Patients diagnosed of type 2 diabetes or small vessel disease
  5. Patients willing to participate in the study through written consent

Exclusion Criteria:

  1. Those hypersensitive to or abstaining from heparin, aspirin, clopidogrel, contrast medium, zotarolimus, or everolimus.
  2. Pregnant women or those having future plans for pregnancy.
  3. Those having hemorrhagic disease or blood-clotting disorders (including heparin-induced thrombocytopenia), or those rejecting blood transfusion.
  4. Those having medical history of digestive and urinary system bleeding during the last 3 months, or who have received major surgery within 2 months.
  5. Those with thrombocytopenia (< 100,000/mm3) or hemoglobin 10.0 g/dL or less.
  6. Those planning a surgery that requires the discontinuation of antiplatelet drugs within next 12 months (especially, thienopyridines type).
  7. When the remaining survival period is expected to be less than 1 year.
  8. Restenosis lesion
  9. Left main coronary artery lesion
  10. Saphenous vein graft stenosis lesion
  11. Left ventricular ejection fraction < 30%
  12. Cardiac shock
  13. Those with liver function failure: When liver enzyme level (ALT) is 3 times the normal upper limit.
  14. Type I diabetes

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: DM arms
comparison of two different stents(Xience prime and Resolute integrity)

1. Intracoronary stenting

  1. The procedure could be conducted via brachial, radial or femoral approaches.
  2. There are no restrictions regarding lesion's length or diameter. For long lesions, overlapping of several stents would be allowed but only allocated type of stents should be used.
  3. When several lesions are included in the study of a patient, each lesion may be allocated in different groups. Only if deployment of the allocated stent is not possible, crossing to other stent would be allowed.
  4. Direct stenting or bifurcation stenting is allowed.
  5. Predilation before stenting, IVUS examination, and administration of glycoprotein IIb/IIIa inhibitor would be determined by investigator.
Andere Namen:
  • using two drug eluting stent(XIENCE PRIME and RESOLUTE INTEGRITY)
Aktiver Komparator: Small vessel arms
comparison of two different stents(Xience prime and Resolute integrity)

1. Intracoronary stenting

  1. The procedure could be conducted via brachial, radial or femoral approaches.
  2. There are no restrictions regarding lesion's length or diameter. For long lesions, overlapping of several stents would be allowed but only allocated type of stents should be used.
  3. When several lesions are included in the study of a patient, each lesion may be allocated in different groups. Only if deployment of the allocated stent is not possible, crossing to other stent would be allowed.
  4. Direct stenting or bifurcation stenting is allowed.
  5. Predilation before stenting, IVUS examination, and administration of glycoprotein IIb/IIIa inhibitor would be determined by investigator.
Andere Namen:
  • using two drug eluting stent(XIENCE PRIME and RESOLUTE INTEGRITY)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
in-segment late lumen loss (mm)at 12month
Zeitfenster: 12month
12month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
major adverse cardiac events(MACE) at 12month
Zeitfenster: 12month

1) Occurrence of major adverse cardiac events (MACE) during 12 months

  • Cardiac death
  • Target vessel related myocardial infarction
  • Ischemia driven Target Vessel Revascularization (TVR)
  • Ischemia driven Target Lesion Revascularization (TLR)
  • Definite / probable stent thrombosis by ARC definition
12month
MACE at 24month
Zeitfenster: 24month

2) Occurrence of major adverse cardiac events (MACE) during 24 months

  • Cardiac death
  • Target vessel related myocardial infarction
  • Ischemia driven Target Vessel Revascularization (TVR)
  • Ischemia driven Target Lesion Revascularization (TLR)
  • Definite / probable stent thrombosis by ARC definition
24month
procedure success rate
Zeitfenster: 1 day (after procedure)
Procedure success rate proportion of investigational stent deployed successfully without chage to other stent
1 day (after procedure)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2011

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2013

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Dezember 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Dezember 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. Dezember 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. Dezember 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Dezember 2012

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • The COPERES trial

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