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XELOX With Capecitabine Maintenance or XELOX in Elderly Metastatic Adenocarcinoma of Stomach

3. Mai 2013 aktualisiert von: BAI Yuxian, Harbin Medical University

A Randomized Single Center Phase II Study Comparing XELOX With Capecitabine Maintenance or XELOX Treatment in Elderly Metastatic Adenocarcinoma of Stomach

To confirm the efficacy and safety of XELOX with capecitabine maintenance in treatment of elderly advanced gastric cancer (AGC) by comparing it with that of XELOX regimen.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

To investigate whether XELOX with capecitabine maintenance treatment as 1st line treatment in the elderly advanced gastric cancer is as effective and safe as XELOX regimen.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

40

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Heilongjiang
      • Harbin, Heilongjiang, China, 150000
        • Rekrutierung
        • The tumor hospital of Harbin medical university
        • Hauptermittler:
          • Yuxian BAI, PhD
        • Kontakt:
        • Kontakt:
        • Unterermittler:
          • Hong SUI, PhD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Ages Eligible for Study: 65 Years or older
  • Genders Eligible for Study: Both
  • The Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) status ≤ 2
  • Histologically confirmed gastric adenocarcinoma(including LAUREN type).
  • Measurable disease(according to the Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) criteria 1.1).
  • chemotherapy naive after recurrence or metastasis. Previous neo-adjuvant or adjuvant treatment for gastric cancer, if applicable, more than 6 months.
  • Hb > 90g/L, neutrophil count > or = 1.5*10^9/L, platelet > or = 100*10^9/L, alanine transaminase (ALT) and aspartate aminotransferase (AST) < or = 2.5 times upper limit of nominal (ULN), alkaline phosphatase (ALP) < or = 2.5 times ULN, total bilirubin (TBIL) < 1.5 times ULN, serum albumin level > or = 30g/L, serum creatinine < 1 times ULN.
  • No serious concomitant diseases which could lead to death within 5 years. At least 5 years from the last Biological/Immunotherapy/Hormone treatment for Malignancy excluding gastric cancer.
  • Able to accept oral medication
  • Compliance with protocol

Exclusion Criteria:

  • Had received cytotoxic chemotherapy, radiotherapy or immunotherapy for this gastric cancer, excluding Corticosteroids.
  • Other previous malignancy within 5 year, except curative skin cancer or carcinoma in situ of uterine cervix.
  • Uncontrolled epilepsy, central nervous system disorders, or a history of mental disorders.
  • clinically significant(i.e. active)cardiac disease e.g. symptomatic coronary artery disease, New York Heart Association (NYHA) II or more serious congestive heart failure or severe requiring medication intervention arrhythmia, or history of myocardial infarction within the last 12 months.
  • Upper gastrointestinal obstruction or physiological dysfunction or suffering from malabsorption syndrome, which could affect the absorption of capecitabine.
  • Organ transplantation requires immunosuppressive treatment.
  • Severe uncontrolled recurrent infections, or Other serious uncontrolled concomitant diseases.
  • Moderate or severe renal impairment(creatinine clearance (CCr) = or < 50 ml/min), or serum creatinine > ULN.
  • Known enzyme deficiency of dihydropyrimidine dehydrogenase(DPD).
  • Allergy to Oxaliplatin or any study medication ingredients.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: XELOX-X

XELOX: Oxaliplatin: 100mg/m2 d1 Intravenous infusion, every 3 weeks. Capecitabine: 850mg/m^2 bid, days 1-14, every 3 weeks and maximum 4 cycles, or progression/intolerance.

X Maintenance: Capecitabine 850mg/m^2 bid, days 1-14, every 3 weeks after 4 cycles XELOX regimen, until progression/intolerance.

Oxaliplatin 100mg/m2 d1 Intravenous infusion every 3 weeks
Andere Namen:
  • L-OHP
capecitabine 850mg/m2 bid, d1-14, every 3 weeks
Andere Namen:
  • XELODA
Aktiver Komparator: XELOX
XELOX: Oxaliplatin 100mg/m2 d1 Intravenous infusion, every 3 weeks. Capecitabine 850mg/m^2 bid, days 1-14, every 3 weeks, until progression/intolerance.
Oxaliplatin 100mg/m2 d1 Intravenous infusion every 3 weeks
Andere Namen:
  • L-OHP
capecitabine 850mg/m2 bid, d1-14, every 3 weeks
Andere Namen:
  • XELODA

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Progression Free Survival (PFS)
Zeitfenster: From date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 12 months
From date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Gesamtüberleben (OS)
Zeitfenster: vom Datum der Randomisierung bis zum Tod jeglicher Ursache oder bis zu 1 Jahr
vom Datum der Randomisierung bis zum Tod jeglicher Ursache oder bis zu 1 Jahr
unerwünschte Ereignisse (UE)
Zeitfenster: vom Datum der Randomisierung bis 28 Tage nach der letzten Chemotherapie
vom Datum der Randomisierung bis 28 Tage nach der letzten Chemotherapie
Response Rate (RR)
Zeitfenster: evaluate every 6 weeks after the date of randomization until diease progress or up to 12 weeks
evaluate every 6 weeks after the date of randomization until diease progress or up to 12 weeks

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
health-related quality of life (HRQOL)
Zeitfenster: evaluate every 6 weeks from the date of randomization until 28 days after the last chemo dosage
evaluate every 6 weeks from the date of randomization until 28 days after the last chemo dosage
excision repair cross-complementing 1(ERCC1) expression
Zeitfenster: assays messager ribonucleic acid (mRNA) of ERCC1 expression in tumor tissue after randomization and before the first treatment
quantitative real-time reverse transcriptase polymerase chain reaction (PCR) assays were performed to determine ERCC1 mRNA expression in tumor tissue.
assays messager ribonucleic acid (mRNA) of ERCC1 expression in tumor tissue after randomization and before the first treatment
K-ras gene type
Zeitfenster: assess after randomization and before the first treatment
Genomic Deoxyribonucleic acid (DNA) is extracted from tumor tissue, direct sequencing technique is used to test K-ras gene type(mutation or wild).
assess after randomization and before the first treatment

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Yuxian BAI, PhD, The tumor hospital of Harbin medical university

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2012

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2014

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. Dezember 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Februar 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

25. Februar 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Mai 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Mai 2013

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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