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Promoting Patient-Centered Counseling to Reduce Inappropriate Diagnostic Tests

24. Februar 2020 aktualisiert von: University of California, Davis

Promoting Patient-Centered Counseling to Reduce Inappropriate Diagnostic Tests: Randomized Clinical Trial

In this study, the investigators will develop and evaluate a novel intervention using standardized patients (SPs) -- or actors playing the roles of patients -- to enhance physicians' patient-centered counseling skills regarding two frequently overused, potentially inappropriate services in primary care: magnetic resonance imaging (MRI) for acute low back pain and bone densitometry in women at low-risk for osteoporosis. The investigators will further evaluate whether intervention effects on physician patient-centeredness generalize to counseling regarding other costly, unnecessary diagnostic tests.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

61

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Resident physician in family medicine or internal medicine who deliver primary care at one of two hospital-based primary care clinics at the University of California, Davis Medical Center Sacramento

Exclusion Criteria:

  • Anticipated graduation in less than one year from enrollment.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Standardized Patient Instructor Intervention
Primary care physicians (PCPs) randomized to intervention will receive over a three month run-in period two visits by standardized patient instructors portraying: 1) a 48 year-old patient with low back pain for less than six-weeks and no "red flags" for immediate spinal imaging; and 2) a 50 year-old recently menopausal woman establishing care with concerns about osteoporosis risk.

In each case, patients will harbor underlying concerns about a serious underlying condition (e.g., either disc herniation or osteoporosis) and will request inappropriate tests. Standardized patient instructors (SPIs) will portray new patients visiting the clinic for the first time, and electronic medical records will be identical to that of actual new patients.

During the initial part of intervention visits, SPIs will assess the extent to which PCPs engage in patient-centered techniques specified in the final intervention model. SPIs will then break of their role and either teach or reinforce PCP use of the techniques, presenting techniques in a logical sequence while emphasizing flexibility in their use. SPIs will use scripts to deliver the interventions, providing opportunities for PCPs to ask questions, discuss concepts, and practice (by role playing) patient-centered techniques.

Aktiver Komparator: Control
In the latter half of visits with control PCPs, standardized patient instructors (SPIs) will share information regarding low back pain or bone health that are unrelated to diagnostic testing, but will not discuss patient-centered techniques or conduct training. The total duration of the control "information sharing" will be about one-third the SPI intervention to enhance patient-centeredness.
In the latter half of visits with control PCPs, standardized patient instructors will share information with physicians regarding the acute low back pain self-care and bone health, but will not discuss patient-centered techniques or conduct training. The total duration of the control "information sharing" will be about one-third the SPI intervention to enhance patient-centeredness.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of inappropriate diagnostic tests ordered
Zeitfenster: 9 months
Investigators will assess via blinded, standardized chart review whether study physicians ordered inappropriate diagnostic tests for unannounced standardized patients who request testing during three follow-up visits occurring 3 to 9 months post-randomization.
9 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Use of patient-centered counseling techniques
Zeitfenster: 9 months
Physician use of patient-centered counseling techniques as assessed via masked recordings of three standardized patient visits
9 months
Actual diagnostic test ordering among real patients
Zeitfenster: 9 months post-intervention
Among real patients seen by study physicians, we will assess diagnostic test ordering among actual adult patients during the post-intervention period. We will also assess comparable diagnostic test ordering during the pre-intervention period to enable adjustment for baseline test ordering.
9 months post-intervention

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Standardized Patient Satisfaction
Zeitfenster: 9 months
Standardized patients will complete a measure of patient satisfaction based on the Consumer Assessment of Health Plans Survey (CAHPS) during each of three unannounced visits occuring during the follow-up period
9 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. November 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. März 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. März 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. Februar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Februar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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