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Multidisciplinary Model of Nurse Midwife

5. August 2015 aktualisiert von: Barbara Posmontier, Drexel University

Multidisciplinary Model of Nurse Midwife Psychotherapy for Postpartum Depression

HYPOTHESES:

The hypotheses are that:

  1. nurse midwives will be able to safely deliver interpersonal psychotherapy by telephone to women with postpartum depression
  2. women receiving interpersonal psychotherapy will have less symptoms of postpartum depression, better functioning, better bonding with their babies, and better relationships with their partners
  3. women with postpartum depression will be more satisfied with their care than women in the group that was referred to a mental health center.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The specific aims of this pilot non-randomized clinical trial are to evaluate among women with PPD recruited between 6 and 24 weeks postpartum:

  1. The (a) feasibility, (b) acceptability and (c) safety of a psychological intervention (Interpersonal Psychotherapy [IPT]) provided by nurse midwives in collaboration with a mental health team (psychiatrist team leader and a licensed social worker) for treatment of PPD in a pilot two-armed non-randomized clinical trial.
  2. The preliminary evidence of efficacy of IPT in decreasing depressive symptoms when administered via telephone by nurse-midwives/ women's health nurse practitioner
  3. The proposed study will also evaluate preliminary evidence for the efficacy of IPT administered by nurse midwives in

    1. Improving the general level of maternal functioning
    2. Specific improvement in marital adjustment
    3. Increase in maternal infant bonding

This pilot study is the first step in developing an intervention to decrease depressive symptoms, improve functioning, improve interpersonal relationships between mother and spouse and infant, improve access to care, and improve treatment engagement among postpartum women diagnosed with PPD. The intervention will be cost-effective, brief and acceptable to both patients and nurse midwives for incorporation into current midwifery practice. If the IPT program is found to be feasible, acceptable and safe with preliminary evidence of efficacy, a postpartum IPT manual for advanced practice nurses will be finalized in order to test whether other advanced practice nurses such as pediatric nurse practitioners and family nurse practitioners can also safely and effectively administer IPT in a full-scale randomized clinical trial

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

61

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Pennsylvania
      • Phila, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19102
        • Drexel University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

16 Jahre bis 45 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 6 to 24 weeks postpartum
  • 16 years and older
  • English-speaking
  • Have access to a telephone
  • Consents to enter the trial
  • Postpartum onset of postpartum depression
  • Current use of antidepressant medication as long as dose does not have to be adjusted by subject's healthcare provider during clinical trial

Exclusion Criteria:

  • Infant complications requiring medical care beyond 6 weeks postpartum
  • Infant birth defects
  • Infant being placed for adoption by 6 weeks postpartum
  • Maternal mental retardation
  • Current use of antidepressant medication that requires dosage adjustment by subject's healthcare provider during clinical trial
  • Diagnosis of depression prior to postpartum period
  • Active substance or alcohol abuse or dependence
  • Active suicidality, homicidality, or current psychosis as assessed by the MINI
  • Disabling pain that interferes with the ability to carry out activities of daily living
  • Concurrent serious medical co-morbidities (e.g. active lupus, multiple sclerosis, severe cardiac disease severe hypertension, cancer, etc).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: CNM Interpersonal Psychotherapy
CNM Interpersonal psychotherapy
Eight Weekly 50 minute sessions CNM Interpersonal Psychotherapy
Aktiver Komparator: Treatment as Usual
Treatment as Usual is psychotherapy with a mental health provider
Treatment as Usual is psychotherapy provided by a mental health provider

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Hamilton Rating Scale for depression
Zeitfenster: 12 weeks
Measure of depression severity
12 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Global Assessment of functioning
Zeitfenster: 12 weeks
Measure of functional status
12 weeks
Dyadic Adjustment Scale
Zeitfenster: 12 weeks
Measure of dyadic adjustment of marital couple
12 weeks
Social Support Questionnaire
Zeitfenster: 12 weeks
Measure of improvement in social support
12 weeks
Client Satisfaction Questionnaire
Zeitfenster: 12 weeks
Measure of client satisfaction with midwife counseling
12 weeks
Edinburgh Postnatal Depression Scale
Zeitfenster: 12 weeks
Measure of severity of postpartum depression
12 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Barbara E Posmontier, PHD, Drexel University
  • Hauptermittler: Richard Neugebauer, PhD, Columbia University
  • Hauptermittler: Rita Shaughnessy, PhD, MD, Drexel University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Mai 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. August 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

5. September 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

7. August 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. August 2015

Zuletzt verifiziert

1. August 2015

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Postpartale Depression

Klinische Studien zur CNM Interpersonal Psychotherapy

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