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Continuation of TKI With or Without Chemotherapy Beyond Gradual Progression

19. Dezember 2013 aktualisiert von: Qiong Zhao, Zhejiang University

Phase II Study of Continuation of Tyrosine Kinase Inhibitor (TKI) With or Without Chemotherapy Beyond Gradual Progression in Advanced Non-small Cell Lung Cancer (NSCLC)

There have been reports suggesting that continuous administration of epidermal growth factor receptor-tyrosine kinase inhibitors (EGFR-TKIs) is advantageous for patients in which gradual disease progression was observed after the establishment of clinical benefit from EGFR-TKIs. However, whether EGFR TKI with or without chemotherapy provides more survival benefit has not been formally evaluated.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

We design this clinical trial to compare the efficacy of continuation of EGFR TKI with or without chemotherapy in patients beyond gradual progression.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

20

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Zhejiang
      • Hangzhou, Zhejiang, China, 310003
        • Rekrutierung
        • Qiong Zhao
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion criteria:

Patient who was confirmed stage IV NSCLC by pathologic histology or cytology. Males or females aged ≥18 years, < 75 years. Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status 0-2. Life expectancy ≥12 weeks.

Males and females should be contraceptive during the period of the trial until 8 weeks after the last administration of the drug.

Definition of gradual progression:

  1. Slow PD (6 months of partial response/stable disease),
  2. Asymptomatic minimal PD,
  3. New brain metastasis controlled locally. Patients with asymptomatic, treated brain metastases are eligible for trial participation.

Adequate bone marrow, renal, and liver function are required. Able to comply with the required protocol and follow-up procedures, and able to receive oral medications.

Institutional review board-approved informed consent will be obtained for every patient before initiation of any trial-specific procedure or treatment.

Exclusion criteria: Any unstable systemic disease (including active infection, uncontrolled hypertension, unstable angina, congestive heart failure, myocardial infarction within the previous year, serious cardiac arrhythmia requiring medication, hepatic, renal, or metabolic disease).

Lack of physical integrity of the upper gastrointestinal tract, or malabsorption syndrome, or inability to take oral medication, or have active peptic ulcer disease.

Female subjects should not be pregnant or breast-feeding. Adequate hematological function: Absolute neutrophil count (ANC) ≥1.5 x 109/L, and Platelet count ≥100 x 109/L.

Adequate renal function: Serum creatinine ≤ 1.5 x ULN, or ≥ 50 ml/min. Adequate liver function :Total bilirubin £ 1.5 x upper limit of normal (ULN) and Alanine Aminotransferase (ALT )and Aspartate Aminotransferase (AST )< 2.5 x ULN in the absence of liver metastases, or < 5 x ULN in case of liver metastases.

Patient assessed by the investigator to be unable or unwilling to comply with the requirements of the protocol.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Arm A
TKI alone until rapid progression
Arm A
Andere Namen:
  • EGFR-TKI
Experimental: Arm B
TKI combined with investigator's choice of chemotherapy regimen and subsequent line of treatment until rapid progression.
Arm B
Andere Namen:
  • EGFR TKI with chemotherapy

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Progression free survival
Zeitfenster: up to 18 months
up to 18 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Objective response rate cacy
Zeitfenster: up to 18 months
up to 18 months

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Lebensqualität
Zeitfenster: bis zu 24 Monate
bis zu 24 Monate

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2013

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2015

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. November 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. November 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. November 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

20. Dezember 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Dezember 2013

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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