- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02020122
Pain Prevention and Treatment Through the Enhancement of the Anti-nociceptive Component of Pain Modulation Profiles
1. Oktober 2017 aktualisiert von: d_yarnitsky, Rambam Health Care Campus
To utilize the plasticity of the central pain pathways in order to (i) shift individuals with a pro-nociceptive pain modulation profile towards an anti-nociceptive one, and (ii) assess its relevance in minimizing pain-derived morbidity.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
In the project proposed here our main aim is to shift pain modulation towards anti-nociception as a novel approach to pain prevention and treatment.
Our first hypothesis is that individual's modulation profile, when not anti-nociceptive, can be pharmacologically shifted into being anti-nociceptive.
We assert (the first hypothesis) that such shift can be optimized by coupling the drug's mode of action with the individual's pain modulation profile; based on limited available data, it is suggested that less efficient inhibitory pain modulation will be modified best by serotonin-norepinephrine reuptake inhibitors (SNRIs), whereas enhanced facilitatory modulation will be modified best by Ca++ channel ligands.
Pain modulation will be assessed by psychophysical tools, and will include dynamic tests of pain modulation.
The conditioned pain modulation (CPM) test protocol will be used for assessing pain inhibition, and the temporal summation (TS) test protocol will be used for assessment of pain facilitation.
Our second hypothesis is that SNRIs will be most efficacious in shifting individuals into being antinociceptive if these individuals had lower activation of the anterior brain pain network in the CPM test paradigm.
In turn, Ca++ channel ligands will be most efficacious for individuals showing enhanced activation of the posterior pain network sites in response to the TS test protocol.
Our third hypothesis is that an anti-nociceptive pain modulation profile protects individuals from acquiring pain.
The model we chose for this study is surgery for coronary artery bypass grafting (CABG).
Individuals scheduled for surgery, who are pain free, will be assigned to 3 arms - (1) duloxetine (DUL) (SNRI), (2) pregabalin (PGB) (Ca++ channel ligand) and (3) placebo.
Drugs will be taken for 48 hours prior to surgery in a double-blind non cross-over parallel design.
Pain modulation will be assessed before treatment, 2-4 hours prior to surgery and at its end, 6 weeks before surgery.
Post operative acute and chronic pain will be assessed up to 2 month after surgery.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
5
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Haifa, Israel
- Rambam Health Care Campus
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Otherwise healthy, age 18-75.
Exclusion Criteria:
- Regular use of analgesia for any purpose, including SNRIs, gabapentins, COX inhibitors.
- Presence of diagnosed chronic pain disorders, psychiatric disorders, cognitive and /or neurological deficit.
- Inability to give informed consent, communicate and understand the purpose and instructions of this study.
- Pregnant or nursing women.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Duloxetine
DUL 60mg x once a day x 2 days.
This arm will also take 2 non-active placebo x once a day x 2 days
|
duloxetine 60mg
non active placebo
|
|
Aktiver Komparator: Pregabalin
PGB 150mg x twice a day x 2 days
|
pregabalin 150mg
|
|
Placebo-Komparator: Placebo
Non active placebo x twice a day x 2 days
|
non active placebo
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
The changes in pain response after administration of duloxetine and pregabalin
Zeitfenster: 3 years
|
The changes in the excitatory and inhibitory pain modulation responses (assessed by temporal summation and conditioned pain modulation) will be examined before and after the administration of duloxetine and pregabalin in the set of pre and post coronary artery bypass grafting surgery.
|
3 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2014
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2015
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
18. Dezember 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
18. Dezember 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
24. Dezember 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
4. Oktober 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. Oktober 2017
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Neurotransmitter-Agenten
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Depressiva des zentralen Nervensystems
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Analgetika
- Agenten des sensorischen Systems
- Beruhigende Agenten
- Psychopharmaka
- Hemmer der Aufnahme von Neurotransmittern
- Membrantransportmodulatoren
- Antidepressiva
- Dopamin-Agenten
- Anti-Angst-Mittel
- Antikonvulsiva
- Serotonin- und Noradrenalin-Wiederaufnahmehemmer
- Calciumregulierende Hormone und Wirkstoffe
- Kalziumkanalblocker
- Duloxetinhydrochlorid
- Pregabalin
Andere Studien-ID-Nummern
- 0472-13-RMB.CTIL
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