- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02459288
Platelet Resistance With Ticagrelor or Standard-Dose Clopidogrel Among CKD and ACS Patients (APROVE-CKD)
28. Mai 2015 aktualisiert von: Ping-Yen Liu
A comParison on Platelet Resistance With Ticagrelor or Standard-Dose Clopidogrel Study Among SeVerE Chronic Kidney Disease/ End-Stage-Renal-Disease Patients With Recent Acute Coronary Syndrome.
A 4 week-duration cross-over study on Ticagrelor and Clopidogrel for the Acute Coronary Syndrome (ACS) and Chronic Kidney Disease (CKD) subjects, focusing on the platelet inhibition and safety observation.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Acute coronary syndrome is a high mortality and costly disease.
Antiplatelet therapies, including aspirin and P2Y12 antagonist, play important roles at the acute and subacute stage treatment for acute coronary syndrome, especially after coronary stent implantation.
Patients with decreased estimated glomerular filtration rate (eGFR) experience higher cardiovascular morbidity and mortality.
Clopidogrel, one of P2Y12 receptor antagonists, inhibits the receptor's activation by blocking its interaction with ADP.
However, the efficacy of clopidogrel shows substantial variation and residual platelet reactivity, which is related to adverse cardiovascular outcome, especially in impaired renal function.
Our study aims to check the platelet inhibition rate comparing both medication with a cross-over study among CKD subjects and ACS condition.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
80
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Tainan, Taiwan, 704
- Rekrutierung
- Department of Internal Medicine, National Cheng Kung University Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
20 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Provision of informed consent prior to any study specific procedures
- Female and male, age between 20-75 years
- Stage 3-5 chronic kidney disease (eGFR<60ml/min) patients or ESRD
- Taking standard treatment dose of clopidogrel (75mg/day) for more than 1 week
- Patients were eligible for enrollment if they were hospitalized for an acute coronary syndrome, with or without ST-segment elevation, with an onset of symptoms during the past 6 months.
- For patients who had an acute coronary syndrome without ST-segment elevation, at least two of the following three criteria had to be met: ST-segment changes on electrocardiography, indicating ischemia; a positive test of a biomarker, indicating myocardial necrosis; or one of several risk factors (age ≥60 years; previous myocardial infarction or coronary-artery bypass grafting [CABG]; coronary artery disease with stenosis of ≥50% in at least two vessels; previous ischemic stroke, transient ischemic attack, carotid stenosis of at least 50%, or cerebral revascularization; diabetes mellitus; peripheral arterial disease).
- For patients who had an acute coronary syndrome with ST-segment elevation, the following two inclusion criteria had to be met: persistent ST-segment elevation of at least 0.1 mV in at least two contiguous leads or a new left bundle-branch block.
Exclusion Criteria:
- Oral anticoagulation therapy that cannot be stopped
- Increased risk of bradycardia
- Concomitant use of strong CYP3A inhibitor/inducers
- Unwilling to sign inform consent
- Allergic or contraindicated to any study medications
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Clopidogrel first
Clopidogrel (Plavix) 75 mg qd, 2 weeks; followed with Ticagrelor (Brilinta) 90 mg bd, 2 weeks
|
After randomization, 2 weeks Clopidogrel (Plavix) 75 mg QD will be given and then crossover with following 2 weeks Ticagrelor (Brilinta) 90 mg bd
Andere Namen:
|
|
Experimental: Ticagrelor first
Ticagrelor (Brilinta) 90 mg bd, 2 weeks; followed with Clopidogrel (Plavix) 75 mg qd, 2 weeks
|
After randomization, 2 weeks Ticagrelor (Brilinta) 90 mg bd will be given then crossover with following 2 weeks Clopidogrel (Plavix) 75 mg QD
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
platelet VerifyNow inhibition rate and Platelet Residual Unit (PRU) values changes
Zeitfenster: baseline, 2 weeks and 4 weeks later (compare cross over effect)
|
baseline, 2 weeks and 4 weeks later (compare cross over effect)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Major bleeding events
Zeitfenster: 1 year
|
assessed by TIMI bleeding score: mild, moderate and severe; the transfusion of packed red blood cell amount; decreased count in Hb (>2.5)
|
1 year
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Herzinfarkt
Zeitfenster: 1 Jahr
|
1 Jahr
|
|
|
emergent condition with hospitalization need
Zeitfenster: 30 days
|
Number of subjects with an emergent condition that required hospitalization
|
30 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Ping-Yen Liu, MD, PhD., National Cheng Kung University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2014
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2015
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
23. September 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
28. Mai 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
2. Juni 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
2. Juni 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
28. Mai 2015
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
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- Syndrom
- Nierenerkrankungen
- Niereninsuffizienz, chronisch
- Nierenversagen, chronisch
- Akutes Koronar-Syndrom
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Neurotransmitter-Agenten
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Thrombozytenaggregationshemmer
- Purinerge P2Y-Rezeptorantagonisten
- Purinerge P2-Rezeptorantagonisten
- Purinerge Antagonisten
- Purinerge Wirkstoffe
- Ticagrelor
- Clopidogrel
Andere Studien-ID-Nummern
- A-BR-102-085
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