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Efficacy and Safety of Basal Insulin Glargine Combination With Exenatide Bid vs Aspart30 in T2DM

12. November 2018 aktualisiert von: Xuefeng Yu, Huazhong University of Science and Technology

Efficacy and Safety of Basal Insulin Glargine Combination With Exenatide Bid vs Switching Premix Human Insulin to Aspart30 in T2DM With Inadequate Glycaemic Control on Premixed Human Insulin and Metformin: a Randomized, Open, Parallel Trial

Efficacy and Safety of Basal Insulin Glargine Combination with Exenatide bid vs Switching Premix Human Insulin to Aspart30 in T2DM with Inadequate Glycaemic Control on Premixed Human Insulin and Metformin: a Randomized, Open, Parallel trial.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

This is a multicentre, open-label, randomized and parallel trial that will compare the efficacy and safety of basal insulin glargine combination with Exenatide bid vs. switching premix human insulin to aspart30 in type 2 diabetic patients with inadequate glycaemic control on premixed human insulin and metformin. Approximately 248 patients will be enrolled in the study from China and randomized in a 1:1 ratio to one of the 2 treatment arms: once-daily insulin glargine + twice-daily exenatide + metformin; or twice-daily aspart 30 + metformin.

Study treatment will continue for 24 weeks. The primary efficacy measure is the change in HbA1c at 24 weeks. The study consists of 3 periods: a 1-week screening (period A), a 12-week run-in period (period B) and a 24-week treatment period (period C).

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

349

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Hubei
      • Wuhan, Hubei, China, 430000
        • Tongji Hospital, Tongji Medical College, Huazhong University of Science and Technology

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Provision of informed consent
  • Type 2 diabetic patients receiving twice-daily premixed human insulin 30 therapy ≥ 30 U/d and metformin with maximum tolerated dosage (≤ 1500mg/d)
  • HbA1c > 8.0 % and < 11.0 % (HbA1c > 7.0 % and < 10.0% at randomization)
  • Men and women (non-pregnant and using a medically approved birth-control method) aged ≥ 18 and ≤ 70 years
  • BMI ≥ 23 and ≤ 35 kg/m2

Exclusion Criteria:

  • Type 1 diabetes or other specific types of diabetes
  • Pregnancy, preparation for pregnancy, lactation and women of child-bearing age incapable of effective contraception methods
  • Uncooperative subject because of various reasons
  • Abnormal liver function, glutamic-pyruvic transaminase (ALT) and glutamic-oxaloacetic transaminase (AST) > twice the upper limits of normal
  • Impairment of renal function, serum creatinine: ≥ 133mmol/L for female,≥ 135mmol/L for male
  • Serious chronic gastrointestinal diseases
  • Edema
  • Serious heart diseases, such as cardiac insufficiency (level III or more according to NYHA), acute coronary syndrome and old myocardial infraction
  • Blood pressure: Systolic blood pressure (SBP) ≥ 180mmHg and/or diastolic blood pressure (DBP) ≥ 110mmHg
  • White blood count (WBC) < 4.0×109/L or platelet count (PLT) < 90×109/L,or definite anemia (Hb:< 120g/L for male, < 110g/L for female), or other hematological diseases
  • Endocrine system diseases, such as hyperthyroidism and hypercortisolism
  • Experimental drug allergy or frequent hypoglycemia
  • Psychiatric disorders, drug or other substance abuse
  • Diabetic ketoacidosis and hyperosmolar nonketotic coma requiring insulin therapy
  • Stressful situations such as surgery, serious trauma and so on
  • Chronic hypoxic diseases such as pulmonary emphysema and pulmonary heart disease
  • Combined use of drugs effecting glucose metabolism such as glucocorticoid
  • Tumor, especially bladder tumor and/or family history of bladder tumor and/or long-term hematuria

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: glargine + exenatide
Type 2 diabetic patients with inadequate glycaemic control on premixed human insulin and metformin previously. After a 12-week run-in period , switching premix human insulin to glargine ( once-daily subcutaneous injection at bedtime) combination with exenatide (subcutaneous injection, twice-daily).
glargine ( once-daily subcutaneous injection at bedtime) combination with exenatide (subcutaneous injection, twice-daily)
Aktiver Komparator: aspart 30
Type 2 diabetic patients with inadequate glycaemic control on premixed human insulin and metformin previously. After a 12-week run-in period , switching premix human insulin to aspart 30 ( subcutaneous injection, twice daily).
aspart 30 ( subcutaneous injection, twice daily)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
the absolute change in HbA1c from baseline to 24-week endpoint of basal insulin glargine combination with exenatide bid vs. switching to aspart30 in type 2 diabetic patients inadequately controlled on premixed human insulin and metformin.
Zeitfenster: from baseline to 24-week endpoint
from baseline to 24-week endpoint

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Change in HbA1c from baseline to 12 weeks endpoint
Zeitfenster: from baseline to 12 weeks endpoint
from baseline to 12 weeks endpoint
The percentage of participants who achieved HbA1c ≤ 6.5% and < 7%
Zeitfenster: 12 weeks and 24 weeks
12 weeks and 24 weeks
Fasting blood glucose
Zeitfenster: 12 weeks and 24 weeks
12 weeks and 24 weeks
Daily insulin use
Zeitfenster: baseline, 12 weeks and 24 weeks
baseline, 12 weeks and 24 weeks
Change in body weight
Zeitfenster: from baseline to 12 and 24 weeks
from baseline to 12 and 24 weeks
The incidence and rate of hypoglycaemic events during the study
Zeitfenster: baseline, 12 weeks and 24 weeks
baseline, 12 weeks and 24 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. August 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Juni 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Juni 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. Juni 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. November 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. November 2018

Zuletzt verifiziert

1. November 2018

Mehr Informationen

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Klinische Studien zur Typ 2 Diabetes mellitus

Klinische Studien zur glargine + exenatide

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