- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02472249
Pharmacological Manipulation of Intrahepatic Arterial Blood Flow in HCC
26. April 2021 aktualisiert von: University Health Network, Toronto
Hepatic Arterial Blood Flow Modulation in Patients With Hepatocellular Carcinoma: Influence of Intra-arterial Norepinephrine Assessed With CT Perfusion
Dr Rajan is investigating a new method to improve local treatment of liver cancer.
There is evidence that a drug, norepinephrine (NE), has the ability to shrink down normal liver blood vessels, but leave tumor vessels wide open.
In patients with primary liver cancer, NE will be injected directly in the artery that nourishes the liver and the tumor.
Real time blood flow will be measured using an advanced CT scanner to demonstrate the NE effect on blood vessels.
If Dr Rajan's hypothesis is confirmed, this drug has great potential to benefit patients during local delivery of chemotherapy in the liver artery, diverting it away from normal liver and towards the tumor, resulting in less complications and improved tumor kill.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This study aims to evaluate the blood flow modifications in liver following injection of norepinephrine in the hepatic artery.
These blood flow variations have never been dynamically evaluated before.
If indeed blood flow modulation in liver is favorable, the use of norepinephrine prior to localized chemotherapy has great potential to enhance treatment and diminish side effects.
Patients with hepatocellular carcinoma, a primary liver cancer, will be selected for this study.
Included patients will have a trans-arterial chemoembolization (TACE) procedure scheduled as treatment for their cancer.
During their procedure, they will be brought to an advanced CT-scanner.
CT perfusion imaging will be performed prior, and after the injection of the study drug in the liver artery.
Patient's treatment will then be completed.
Perfusion color maps will illustrate blood flow.
Perfusion values will be correlated to see how the drug modulates blood flow in tumor and in normal liver.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
10
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ontario
-
Toronto, Ontario, Kanada, M5G 2N2
- Toronto General Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Biopsy proven HCC< or confident diagnosis of HCC on multi-phasic CT or MRI
- Selection criteria for chemoembolization must be met, including adequate coagulation profile and serum creatinine, patent portal vein, no severe contrast allergy, cirrhosis Child A or B.
- 5 or less untreated nodular hepatic tumors within the lobe to undergo chemoembolization. Larger nodule must be equal or over 3 cm.
- Patient must be able to provide written, informed consent.
Exclusion Criteria:
- Symptoms or history of ischemic cardiac disease or arrhythmia
- Uncontrolled hypertension
- Pregnancy or desire to get pregnant
- Severe COPD, FEVS lower than 30%
- Prior documented hypersensitivity to norepinephrine
- Patients receiving MAO inhibitors, or anti-depressants of the triptyline or imipramine types
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Diagnose
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Norepinephrine intra-arteriel/hepatic
This is the only arm of this study.
These patients will receive 24 micrograms of norepinephrine in the hepatic artery with subsequent CT perfusion imaging to evaluate liver blood flow.
|
Two dynamic CT perfusion acquisitions of the whole liver will be performed with a 320-detectors CT, prior and after to the norepinephrine injection.
A small dose (24 ug) of norepinephrine will be injected in the hepatic artery over 10 seconds.
The half-life of the drug is 90 seconds..
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Liver blood flow
Zeitfenster: 1 minute following injection
|
Liver blood flow as measured with CT perfusion
|
1 minute following injection
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Dheeraj Rajan, MD FRCPC, University Health Network/Mount Sinai Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2016
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2020
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
11. Juni 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
11. Juni 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
15. Juni 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
28. April 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
26. April 2021
Zuletzt verifiziert
1. April 2021
Mehr Informationen
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Andere Studien-ID-Nummern
- 14-8122-C
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