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Pilot Treatment as Prevention for HCV Among Persons Who Actively Inject Drugs (BYE-C)

20. Oktober 2020 aktualisiert von: Phillip Coffin, MD, MIA
This project is a randomized trial of two strategies to treat persons with genotype 1 HCV who currently inject drugs (PWIDs) with a once daily regime of ledipasvir-sofosbuvir (LDV-SOF) for 8 weeks. The study will enroll 30 participants and will assess the feasibility and acceptability of treating active PWIDs for HCV with LDV-SOF by modified directly observed therapy (mDOT) versus unobserved dosing, with motivational interviewing based adherence support; and assess through in-depth, semi-structured qualitative interviews, the challenges with time intensity required for mDOT and unobserved dosing interventions, and identify key factors affecting treatment adherence.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

31

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94102
        • Substance Use Research Unit

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. ≥18 years of age;
  2. 2 consecutive positive HCV RNA tests at least 6 months after estimated date of infection;
  3. HCV genotype 1;
  4. HCV RNA <6 million copies by Roche TaqMan Assay
  5. No evidence of hepatic cirrhosis (as determined by two indices: Fib4<3.25-an accurate test for detecting cirrhosis based on age, AST, ALT and platelets [sensitivity/specificity 76-100/82-91%], confirmed by the fibrosis-cirrhosis index (FCI)<1.25 based on ALT, bilirubin, albumin and platelets [sensitivity/specificity 86/100%]);
  6. Drug injection in past 30 days by self-report and physical exam evidence of injection drug use (e.g. track marks),
  7. injected with others in past 12 months by self-report;
  8. Lab values within acceptable range (platelets>50,000, creatinine clearance by Cockroft-Gault>30mL/min, hemoglobin >10g/dL, INR<1.5 x upper limit of normal (ULN) unless stable on anticoagulant regimen or known hemophilia, AST/ALT<10 x ULN);
  9. Able to speak English;
  10. No plans to leave San Francisco area for at least 9 months and either lives or works in San Francisco, or travels to San Francisco at least weekly;
  11. for women of childbearing age, pregnancy test negative, not actively nursing, and agree to use birth control during treatment (although LDV-SOF has a "B" rating, consistent with no known evidence of harm, treatment is not urgent for these patients so we will err on the side of caution).

Exclusion Criteria:

  1. HIV+ by rapid test or pooled viral load;
  2. HBV surface antigen +;
  3. Non-definitive HCV genotype results;
  4. Previously received treatment for HCV (interferon, ribavirin, or DAA);
  5. Taking medications that affect pharmacokinetics of LDV-SOF (proton-pump inhibitors, anticonvulsants [phenobarbital, phenytoin, carbamazepine, oxcarbazepine], rifamycins, rosuvastatin, herbs [St. John's wort, silymarin, echinacea]);
  6. History of any of the following:

    1. Current gastrointestinal disorder or post-operative condition that could interfere with the absorption of the study drug
    2. History of hepatic decompensation (i.e., ascites, encephalopathy or variceal hemorrhage)
    3. History of solid organ or bone marrow transplantation.
    4. Current treatment for cancer
  7. Chronic liver disease for non HCV reason, except iron overload (e.g., Wilson's disease, alfa 1 antitrypsin deficiency, cholangitis);
  8. Use of any prohibited concomitant medications as described in Section 5.2 within 21 days of the Day 1 visit; and
  9. Known hypersensitivity to LDV, SOF, the metabolites, or formulation excipients.
  10. No other conditions that preclude study involvement as determined by PI.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Modified Directly Observed Therapy
Ledipasvir/Sofosbuvir Fixed-Dose Combination (LDV-SOF) tablet (LDV 90mg/SOF 400mg) observed daily dosing (modified for non-observed Saturday and Sunday dosing) for 8 weeks
Motivational Interviewing-based risk reduction and medication adherence counseling
Aktiver Komparator: Unobserved Dosing
Ledipasvir/Sofosbuvir Fixed-Dose Combination (LDV-SOF) tablet (LDV 90mg/SOF 400mg) provided weekly (7 tablets) for unobserved daily dosing for 8 weeks
Motivational Interviewing-based risk reduction and medication adherence counseling

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of people who inject drugs (PWIDs) with HCV who were recruited and retained
Zeitfenster: 44 weeks
To determine the feasibility of treating active PWIDs for HCV with LDV-SOF by mDOT versus unobserved dosing based on proportion eligible and enrolled among those screened and completion rates overall and by arm.
44 weeks
Medication adherence to study drug
Zeitfenster: 44 weeks
To evaluate the acceptability of mDOT versus unobserved dosing, the percent of treatment medication adherence to LDV-SOF, as measured by the percent of doses taken overall (observed and unobserved), will be assessed using DOT doses and weekend Wise Pill data for the mDOT arm, and WisePill data for the unobserved dosing arm.
44 weeks
Challenges of medication adherence
Zeitfenster: 44 weeks
To assess through in-depth, semi-structured qualitative interviews, the challenges with time intensity required for mDOT versus unobserved dosing for PWIDs treated with LDV-SOF.
44 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
SVR (end-of-treatment response)
Zeitfenster: 12 weeks
We will compare the proportion of participants with undetectable HCV RNA at week 8 and post-treatment week 12 between arms.
12 weeks
SOF/metabolite levels
Zeitfenster: 8 weeks
SOF/metabolite-positivity rates will be calculated by week in both arms.
8 weeks
HCV relapse and reinfection
Zeitfenster: 36 weeks
Among participants who achieve SVR, we will determine the proportion who experience HCV relapse and reinfection at post-treatment week 36, overall and by arm.
36 weeks
Social and injector networks of participants
Zeitfenster: 44 weeks
We will characterize injector network sizes at baseline and follow-up through ACASI surveys.
44 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Emily Behar, MS, San Francisco Department of Public Health

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Oktober 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. November 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. November 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Oktober 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Oktober 2020

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2020

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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