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Enhanced Recovery After Hepatic Surgery (MultiPAS). (MultiPAS)

1. April 2016 aktualisiert von: University Hospital, Angers

Enhanced Recovery After Hepatic Surgery Versus Conventional Care : a Controlled Randomized Monocentric Trial (MultiPAS).

Enhanced rehabilitation programs are based on new therapies and treatment combinations to reduce the length of hospitalization, duration of postoperative convalescence, morbidity, but also the overall cost of care. The operating stress and hypercatabolic conditions surrounding the surgery are sources of complications. In this enhanced rehabilitation approach, the principle is to fight through a series of actions against this surgical stress. Several North American studies, Chinese, Scandinavian or Batavian have shown the feasibility and the interest of enhanced perioperative rehabilitation in liver surgery. Nevertheless, there is not until now French data concerning the assessment of enhanced rehabilitation in liver surgery. The main objective of the study is to compare the effectiveness of the implementation of a multimodal management program after liver surgery in a French university center compared to conventional care. Secondary objectives of the study are to compare an enhanced rehabilitation program in liver surgery versus conventional treatment in terms of morbidity and mortality in the immediate postoperative period and until day 90, length of hospital stay, blood loss and the delay to bowel mobility recovery. Compliance to the program in both groups will also be evaluated.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

80

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Maine et Loire
      • Angers, Maine et Loire, Frankreich, 49100
        • Rekrutierung
        • CHU Angers
        • Kontakt:
        • Kontakt:
          • Julien Barbieux, MD
          • Telefonnummer: 02 41 35 36 18

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patient to be operated on for hepatectomy in Universitary Hospital of Angers
  • No emergency surgery
  • No bilio-digestive anastomosis
  • Body Mass Index between 18 and 40 kg/m2
  • Preoperative morbidity status graded with the American Society of Anesthesiologists (ASA) between I to III
  • Affiliated to the national health insurance

Exclusion Criteria:

  • Pregnant woman
  • Patient who doesn't speack french
  • Colorectal surgery combined
  • Postoperative stay predictable in critical care unit
  • Patient under law protection

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Conventional care

Preoperative consultation Information support conventional perioperative No bowel preparation

Day before surgery Normal diet until midnight No carbohydrate loading Premedication with anxiolytic

Operative day Conventional general anaesthesia Classic management perfused volumes Conventional use of drains at the operative site Standard nasogastric drainage Conventional analgesia protocol

Postoperative time Mobilization from J1 Progressive refeeding Progressive removal of venous, arterial and urinary catheters. Gradual recovery of the usual treatment from J1 Breathe physiotherapy depending on the clinical course No stimulation of intestinal transit

Experimental: Enhanced recovery

Preoperative consultation Specific information about the enhanced rehabilitation No bowel preparation Immunonutrition for the 7 preoperative days

Day before surgery Minimal preoperative fasting No premedication Carbohydrate loading

Operative day Optimized general anesthesia Reduced volumes perfused Limiting use of drains at the operative site Reduced doses of morphine Local anesthetic usage No standard use of nasogastric drainage

Postoperative time Stimulation mobilization from D0 Refeeding "on demand " from D0 Early removal of venous, arterial and urinary catheters. J1 recovery from the majority of the usual treatment Breathe physiotherapy from D0 to D5 Ileus prevention by chewing gum

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Day number to functional recovery
Zeitfenster: 90 days

The evaluation of time to functional recovery is scored once a day. A patient is fully functionally recovered when all of the following criteria are satisfied:

  1. adequate pain control with oral analgesia: Post-operative pain is rated by the numeric rating scale. Nurses ask patients the intensity of their current pain on a scale of 0 (no pain) to 10 (worst possible pain). To satisfy this criterion, patient must rate their pain between 0 to 3 with only oral analgesics.
  2. restoration of mobility to an independent level We decided to use the Groningen Activity Restriction Scale for rated the difference between preoperative and postoperative mobility level. To satisfy this criterion, patient must have the same score in postoperative.
  3. absence of intravenous fluid administration for at least 24 hours.
  4. ability to eat solid foods well tolerated for at least 24 hours to satisfy this criterion.
  5. normal or decreasing serum bilirubin level and international normalised ratio.
90 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2016

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. März 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. März 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. März 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

22. März 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

4. April 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. April 2016

Zuletzt verifiziert

1. April 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2015-A01806-43

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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