Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Detection Rate of Atrial Fibrillation in Patients Implanted With ILRs

21. Juli 2016 aktualisiert von: Peter J Pugh, Cambridge University Hospitals NHS Foundation Trust

Implantable Loop Recorders (ILRs), are subcutaneous heart monitors, which are implanted for different reasons including syncope (fainting), pre syncope (near fainting), palpitations and stroke. They monitor the heart and detect abnormalities.

Atrial fibrillation (irregular heart rhythm),is a common cardiac arrhythmia associated with a five-fold risk of stroke. Atrial Fibrillation increases the risk of stroke in patients to a different degree according to a risk stratification score. Anticoagulation is recommended to all high-risk patients.

Recent published studies have shown a high incidence of Atrial Fibrillation detected by ILRs in patients with previous stroke.

It is not known whether a similar incidence of Atrial Fibrillation occurs in patients without previous stroke. It is also not know ''how much'' Atrial Fibrillation is necessary to increase the risk of stroke, how relevant the finding of Atrial Fibrillation is and whether everybody with Atrial Fibrillation should have anticoagulation or whether a "bit of Atrial Fibrillation" is actually normal in most people.

The purpose of this study is to identify and compare the rate and the burden of Atrial Fibrillation (more or less than 30 seconds) in patients with and without previous stroke.

Medical notes and Implantable Loop Recorder records of the patients that had the devices implanted in Addendbrooke's Hospital from March 2009 up to 1 month after the implantation of the latest device will be inspected in order to identify whether the device had detected Atrial Fibrillation and if so the burden of Atrial Fibrillation in the two different groups of patients (with and without previous stroke).

The risk of stroke for each patient will be calculated. Echocardiographic (ultrasound scan of the heart)risk factors for Atrial Fibrillation will be identified and compared between the two groups.

This is going to be a retrospective study and we will be inspecting patients' data only.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Implantable Loop Recorders (ILRs), are subcutaneous heart monitors, which are implanted for different reasons including syncope (fainting), pre syncope (near fainting), palpitations and stroke. They monitor the heart and detect abnormalities.

Atrial fibrillation (irregular heart rhythm),is a common cardiac arrhythmia associated with a five-fold risk of stroke. Atrial Fibrillation increases the risk of stroke in patients to a different degree according to a risk stratification score. Anticoagulation is recommended to all high-risk patients.

Recent published studies have shown a high incidence of Atrial Fibrillation detected by ILRs in patients with previous stroke.

It is not known whether a similar incidence of Atrial Fibrillation occurs in patients without previous stroke. It is also not know ''how much'' Atrial Fibrillation is necessary to increase the risk of stroke, how relevant the finding of Atrial Fibrillation is and whether everybody with Atrial Fibrillation should have anticoagulation or whether a "bit of Atrial Fibrillation" is actually normal in most people.

The purpose of this study is to identify and compare the rate and the burden of Atrial Fibrillation (more or less than 30 seconds) in patients with and without previous stroke.

Medical notes and Implantable Loop Recorder records of the patients that had the devices implanted in Addendbrooke's Hospital from March 2009 up to 1 month after the implantation of the latest device will be inspected in order to identify whether the device had detected Atrial Fibrillation and if so the burden of Atrial Fibrillation in the two different groups of patients (with and without previous stroke).

The risk of stroke for each patient will be calculated. Echocardiographic (ultrasound scan of the heart)risk factors for Atrial Fibrillation will be identified and compared between the two groups.

This is going to be a retrospective study and we will be inspecting patients' data only..

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

500

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All patients implanted with Implantable Loop Recorders from March 2009 up to 1 month (first follow up) of the latest ILR implantation.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male or Female, aged 18 years or above.
  • Patients with Implantable Loop Recorder

Exclusion Criteria:

- None

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
patients with stroke
Kein Eingriff
patients without stroke
Kein Eingriff

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Incidence of Atrial Fibrillation in patients with and without previous stroke
Zeitfenster: 6 years
6 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Peter Pugh, MBBS, MRCP, Cambridge University Hospitals NHS Foundation Trust

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. Juni 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. Juli 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. Juli 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. Juli 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Juli 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 190674

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Vorhofflimmern

Klinische Studien zur Kein Eingriff

3
Abonnieren