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Systematic Evaluation by an Intensivist of Hematological Malignancy Patients Presenting With Acute Respiratory or Hemodynamic Failure (CAREHEMA)

2. November 2022 aktualisiert von: University Hospital, Grenoble

Systematic Evaluation by an Intensivist of Hematological Malignancy Patients Presenting With Acute Respiratory or Hemodynamic Failure: Impact on Prognosis: A Monocentric Observational Before-after Study

Over the last two decades, the number of patients with hematological malignancies (HMs) admitted to the ICU increased and their mortality has dropped sharply. Patients with HMs increasingly require admission to the intensive care unit (ICU) for life-threatening events related to the malignancy and/or treatments, with immunosuppression being a major contributor. Whether the increase in ICU admissions is related to increased referrals by hematologists and/or to increased admissions by intensivists is unknown. The criteria used for ICU referral and admission decisions have not been extensively evaluated. Finally, the links between admission policies and treatment-limitation decisions are unclear, but ICUs with broad admission policies may change the treatment goals based on the response to several days of full-code management.

The aim of this study is to evaluate the impact of a systematic evaluation by an intensivist of HMs patients presenting with acute respiratory and/or hemodynamic failure.

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

221

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Grenoble, Frankreich
        • Hematologic unit - Hospital Grenoble Alpes
      • Grenoble, Frankreich
        • Intensive Care Unit - Hospital Grenoble-Alpes

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

patients with haematological malignacies, presenting acute respiratory and/or hemodynamic failure

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients hospitalized in a hematology unit
  • Patients presenting with criteria for critical respiratory and/or hemodynamic condition and worsening during the next 4 hours

    1. Respiratory : oxygen saturation <90 % and/or O2 >3l/min, with either a worsening of saturation or increased oxygen needs within 4h
    2. Hemodynamic : systolic blood pressure < 90 mmHg and remaining < 90 mmHg within 4h despite ≥ 1l of crystalloid administration, or becoming < 80 mmHg no matter the quantity of fluid (even if no fluid administration).

Exclusion Criteria:

  • therapeutic limitations decided hematological investigators (moribund patients, uncontrolled allogenic graft,...)
  • Do-not-reanimate directives
  • Pregnant or breastfeeding women

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
"Before phase"
Retrospective study of ICU admissions of hematology patients for respiratory and hemodynamic reasons Time period: January 2012 to March 2017
"After Phase": Systematic evaluation by an intensivist

Corresponding to the period after the implementation of a systematic intensivist evaluation Daily screening of systolic blood pressure, oxygen saturation and oxygen requirements of all patients hospitalized in hematology wards. Systematic evaluation of any patient presenting the inclusion criteria by an intensivist and collegial care planning.

Time period: From March 2017 to end of study

implementation of a standardized procedure for patient care in ICU

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
delta Sepsis-related Organ Failure Assessment (SOFA) score
Zeitfenster: up to 72 hours

difference between the Sepsis-related Organ Failure Assessment score between 48h and 72h after ICU admission and the SOFA score during the first 24h.

SOFA score ranges from 0 to 20 delta SOFA= SOFA day 3 - SOFA day1

up to 72 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
survival status after one year
Zeitfenster: one year after ICU admission
survival status (alive/dead) at one year after ICU admission
one year after ICU admission
survival status at the end of the ICU stage
Zeitfenster: up to Day 45
survival status (alive/dead) at the end of the ICU stage
up to Day 45
survival status at the end of the hospitalization
Zeitfenster: up to Day 120
survival status (alive/dead) at the end of the hospitalization
up to Day 120
ICU admission
Zeitfenster: up to 72h
Delay between the start of critical care illness and ICU admission Delay is measured in minutes
up to 72h
Invasive mechanical ventilation
Zeitfenster: up to Day 45
Number of days with mechanical ventilation
up to Day 45
Non-invasive ventilation
Zeitfenster: up to Day 45
Number of days with non-invasive ventilation
up to Day 45
Vasopressive support
Zeitfenster: up to Day 45
Number of days with vasopressive support
up to Day 45
renal replacement therapy
Zeitfenster: up to Day 45
Number of days with renal replacement therapy
up to Day 45
hematological disease evolution
Zeitfenster: up to one year
status of hematological primary disease at death or after one year of evolution if the patient is still alive. Possible status of hematology disease : complete remission, partial remission, stability, relapsed/refractory.
up to one year
Life quality for patients
Zeitfenster: up to one year
EQ5-D assessment of patients' quality of life one year after Intensive care unit admission
up to one year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Nicolas Terzi, Chu Grenoble Alpes

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

13. Februar 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Dezember 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Januar 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. Januar 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. November 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. November 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • CARE HEMA (38RC16.238)
  • 2017-A00411-52 (Andere Kennung: ID RCB)

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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