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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03495193
Impact of Exercise in Parkinson's Disease
25. April 2019 aktualisiert von: Amy Amara, MD, University of Alabama at Birmingham
Impact of a Novel Exercise Intervention on Executive Function and Sleep in Patients With Parkinson's Disease
The goal of this research is to identify an intervention that will improve cognition and sleep in persons with PD.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Persons with Parkinson's disease (PD) often experience non-motor symptoms such as cognitive dysfunction and sleep problems.
These symptoms can be more disabling than the motor symptoms of PD.
Medications are often not effective for treating these non-motor symptoms or can have unwanted side effects.
Non- medication treatments such as exercise are known to improve the motor symptoms of PD, but the effect of exercise on cognition and sleep has not been fully explored.
This study investigates the impact of 16 weeks of supervised exercise, 3 times per week, compared to no-exercise over the same duration, on cognition and sleep dysfunction.
Participants will be evaluated with cognitive tests and sleep studies before and after 16-weeks to determine the impact of this exercise intervention.
The goal of this research is to identify an intervention that will improve cognition and sleep in persons with PD.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
4
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Alabama
-
Birmingham, Alabama, Vereinigte Staaten, 35233
- University of Alabama at Birmingham
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
45 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- a clinical diagnosis of idiopathic PD, based on the presence of bradykinesia as well as rest tremor and/or rigidity;
- Hoehn and Yahr stage 2-3;
- age ≥ 45;
- on stable medications for at least 4 weeks prior to study entry;
- Participants must have Montreal Cognitive Assessment (MoCA) score ≥ 18;
- No contraindications to an exercise program, based on the Physical Activity Readiness Questionnaire (PAR-Q), resting physical examination, and 12-lead electrocardiogram.
Exclusion Criteria:
- features suggestive of atypical Parkinsonism (cerebellar signs, supranuclear gaze palsy, prominent autonomic failure, or prominent upper motor neuron signs);
- secondary Parkinsonism (multiple strokes with stepwise progression of Parkinsonism, neuroleptic treatment at time of diagnosis, or multiple head injuries);
- inability to walk without a cane or walker;
- regular participation in an exercise program in the past 6 months;
- presence of deep brain stimulator; and
- untreated sleep apnea.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Exercise Group
Subjects randomized to the exercise training group will complete 16 weeks of exercise training.
Exercise training will be performed 3x/week.
|
Exercise training will be performed 3x/week.
After 2 sessions, training volume and intensity will progress over the first 4 sessions ramping up the number of sets to increase the volume.
The full volume prescription will consist of: 1) 5 movements to improve strength and muscle mass (leg press, knee extension, chest press, overhead press, pull down), 3 sets each of 8-12 repetitions (~30 total repetitions); 2) trunk exercises to improve postural stability (trunk extension and flexion); 3) 3-4 bodyweight exercises (selected from a menu) to improve power and balance (e.g.
step up, squat, jump squat, lunge, side lunge, push-up, assisted pull-up, assisted dip).
Bodyweight movements will be modified as necessary to match abilities.
|
|
Aktiver Komparator: No Exercise Group
Subjects randomized to the no-Ex group will receive a handout with tips for improving sleep hygiene.
Additionally, study staff will provide the title page for a book on sleep relaxation techniques that is recommended for persons with sleeping difficulty.
|
Subjects randomized to the no-exercise group will receive a handout with tips for improving sleep.
Additionally, study staff will provide the title page for a book on sleep relaxation techniques that is recommended for persons with sleeping difficulty.
Dr. Amara will review the sleep tips with the subjects and make recommendations for improving current sleep habits.
Subjects will be contacted by telephone every 4 weeks during the 16-week intervention period.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Executive function (Stroop inhibition, Trails B-A, Controlled oral word association)
Zeitfenster: changes from baseline to week 16
|
Changes in executive function will be measured by a change in a composite executive function score calculated from the mean of z-scores for Stroop inhibition, Trails B-A, and COWA.
|
changes from baseline to week 16
|
|
Sleep Efficiency
Zeitfenster: changes from baseline and week 16
|
Change in sleep efficiency (the number of minutes asleep divided by the number of minutes in bed) between the baseline nocturnal polysomnography to the post-16 weeks of intervention nocturnal polysomnography
|
changes from baseline and week 16
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
18. Mai 2017
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
30. November 2018
Studienabschluss (Tatsächlich)
30. November 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
27. März 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
4. April 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
11. April 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
26. April 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
25. April 2019
Zuletzt verifiziert
1. April 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- IRB-170324012
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Nein
Beschreibung des IPD-Plans
Only aggregate data will be shared.
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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