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20K Distributed Learning Challenge

7. März 2019 aktualisiert von: Maastricht Radiation Oncology

Distributed Learning of a Survival Model in More Than 20.000 Lung Cancer Patients

Machine learn a predictive model from more than 20.000 non-small cell lung cancer patients from more than 5 health care providers from more than 5 countries.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

All current innovations in medicine, including personalized medicine; artificial intelligence; (Big) data driven medicine; learning health care system; value based health care and decision support systems, rely on the sharing of data across health care providers. But sharing of data is hampered by administrative, political, ethical and technical barriers(Sullivan et al., 2011). This limits the amount of health data available for the above innovations and life sciences in general as well as other secondary uses such as quality improvement.

The investigators hypothesize that sharing questions rather than sharing data is a better approach and can unlock orders of magnitude more data while limiting privacy and other concerns. An infrastructure to bring questions to the data has been demonstrated to work recently in project such as euroCAT(Lambin et al., 2013; Deist et al., 2017), Datashield (Gaye et al., 2014) and OHDSI (Hripcsak et al., 2015). However, the scale of the prior work has been limited in terms of the number of data subjects, number of data providers and global coverage.

In the experience of the investigators, the main challenges of scaling up the infrastructure are 1) the effort necessary to make data FAIR at each site ("stations"), 2) the technical and legal governance ("track") and 3) the mathematics and engineering of learning applications ("trains") - together called the Personal Health Train (PHT) infrastructure. Since multiple years a global consortium of healthcare providers, scientists and commercial parties called CORAL (Community in Oncology for RApid Learning) have worked on all three PHT challenges.

The aim of this study is to show that the PHT distributed learning infrastructure can be scaled to many 1000s of patients, specifically the investigators aim to machine learn a predictive model from more than 20.000 non-small cell lung cancer patients from more than 5 health care providers from more than 5 countries.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

20000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Maastricht, Niederlande, 6229 ET
        • Maastro clinic

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All patients with non-small cell lung cancer who have been treated in one of the participating hospitals

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Non small cell lung cancer
  • Treated in one of the participating hospitals

Exclusion Criteria:

  • No non small cell lung cancer
  • Not treated in one of the participating centers

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
One group of 20.000 patients
No interventions will take place as this is an observational study
No interventions will take place (observational)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall survival
Zeitfenster: 2 years after (any) treatment for non small cell lung cancer
Overall survival
2 years after (any) treatment for non small cell lung cancer

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juli 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Juni 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Juni 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

20. Juni 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. März 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. März 2019

Zuletzt verifiziert

1. März 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 20K Distributed Learning

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Nicht-kleinzelligem Lungenkrebs

Klinische Studien zur No interventions will take place (observational)

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