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Sonoelastography to Predict Rotator Cuff Tears

1. März 2021 aktualisiert von: Chang Gung Memorial Hospital

Use Sonoelastography to Predict the Reparability of Large-to-massive Rotator Cuff Tears

Large-to-massive rotator cuff tears accounts for 30% of all rotator cuff tears. These problems can be solved by surgeries, but only part of them can be completely repaired. The prognosis for partial repair is worse than complete repair, so evaluating the possibility of complete repair is so important that it will affect the decision of treatment. More and more recent researches focused on using magnetic resonance imaging (MRI) for evaluation of fatty infiltration of rotator cuff muscles to predict the reparability of large-to-massive rotator cuff tears. However, the availability of MRI is not that good as ultrasound, so some researchers are starting to use ultrasound to predict the reparability of large-to-massive rotator cuff tears. Because it is hard to observe the tissue quality through the general ultrasound, many researchers use sonoelastography to evaluate the tissue elasticity and viability. This aim of this study is to:

  1. check the reliability of sonoelastography.
  2. associate the findings of sonoelastography to the results of MRI.
  3. build a predictive model for the reparability of large-to-massive rotator cuff tears.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

50

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Kaohsiung, Taiwan, 833
        • Kaohsiung Chang Gung Memorial Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The investigator will enroll participants with diagnosis of large-to-massive rotator cuff tears who will receive surgical repairs later, and sonoelastography and MRI are necessary for preoperative evaluation.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Patients who are diagnosed with rotator cuff tear by an orthopedist.
  2. The large-to-massive rotator cuff tears need to be confirmed by magnetic resonance imaging or ultrasound. The definitions of this diagnosis include a tear over 3 cm or any full-thickness of tears in more than two rotator cuff muscles.
  3. Being willing to cooperated with the arranged examinations before the operation.

Exclusion Criteria:

  1. Patients who are only diagnosed with partial-thickness rotator cuff muscle tears or small- to large- sized full-thickness tears.
  2. Patients who have acromioclavicular arthritis that needs distal clavicle resection.
  3. Patients who had serious glenohumeral arthritis, pseudoparalysis, or any other shoulder trauma history.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Querschnitt

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Sonoelastography
Zeitfenster: Baseline

This diagnostic test would be executed by a physician who has experiences of using Siemens Acuson S2000 ultrasound system for more than three year. The examination includes two of four rotator cuff muscles, listed as follows, supraspinatus muscle and infraspinatus muscle. Linear transducer (4-9 MHz) would be used for the whole test. The probe would be positioned along the longitudinal axis of the muscle belly.

Compressive sonoelastography technique is used for semiquantitative analysis. In order to maintain the quality of images, quality factor needs to be over or equal to 60. The quantitative analysis was performed by shear wave sonoelastography. While assessing, the region of interest (ROI) would be divided into four quadrants. The physicians will measure the shear wave velocity for wight times at the center point of each quadrant.

Baseline

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Passive range of motions
Zeitfenster: Baseline
Passive range of motions of internal and external rotation, abduction, extension, and flexion, which are assessed by a goniometer.
Baseline
Muscle strength
Zeitfenster: Baseline
Muscle strength assessment include the following motions, which are internal and external rotation, abduction, extension, and flexion. They are measured by a manual dynamometer.
Baseline
American Shoulder and Elbow Surgeons score.
Zeitfenster: Baseline
Shoulder function that are scaled by using American Shoulder and Elbow Surgeons score.
Baseline
MRI
Zeitfenster: Baseline
MRI was performed on a 1.5T system (Signa Horizon LX, GE Healthcare) equipped with a standard shoulder surface coil. The shoulder MRI protocol was identical for all patients and consisted of axial proton-density-weighted fast spin-echo with fat suppression sequence, the sequences was performed above the level o f the acromioclavicular joint down to below the axillary pouch with the following parameters: Coronal oblique proton-density-weighted with and without fat suppression, with axis parallel to the supraspinatus tendon, and sagittal oblique proton-density--weighted with and without fat suppression, with axis perpendicular to the coronal oblique axis, the ast spin-echo sequences were performed with the following parameters: TR msec/TE msec, 2700-4800 /25-40, echo-train length, 6; matrix, 256 × 256; field of view, 180 mm; section thickness, 2.5 mm with 2-mm gap. No IV or intraarticular gadolinium was administered.
Baseline
Surgical outcome
Zeitfenster: Baseline
The investigator will discuss the surgical outcome with the orthopedist to define whether the tear side is repaired partially or completely. If the tendon can be repaired using simple side-to-side tendon repair, horizontal mattress transosseous repair via the bone trough and reduced into an anatomic position, or via the rough area of greater tuberosity (marginal converging repair), it is defined as complete repair of the tendon. If the tendon cannot be reduced to the anatomic footprint and the orthopedist only secures re-attachment of the infraspinatus to the posterior side of greater tuberosity and/or the subscapularis of lesser tuberosity, it is defined as partial repair of the tendon.
Baseline
B-mode ultrasound
Zeitfenster: Baseline

The ultrasound machine will be calibrated similarly using the musculoskeletal (MSK) preset and B-mode with autogain. The dynamic range will be set at 70 dB for all participants. The examiners will apply adequate transducer pressure to obtain optimal images for comparisons of muscle and bone echo. The Heckmatt scale will be used to grade the muscle echogenicity within each ROI of supraspinatus and infraspinatus muscles. The grading rule is as follows:

  1. Grade 1: Normal
  2. Grade 2: Increased muscle echo intensity with distinct bone echo
  3. Grade 3: Marked increased muscle echo with reduced bone echo
  4. Grade 4: Very strong muscle echo and complete loss of bone echo
Baseline

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Po-Cheng Chen, MD, Chang Gung Memorial Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

22. Oktober 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. September 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. September 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. September 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. März 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. März 2021

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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