- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03705260
Quality Initiative to Improve Glucose Control in Type 2 Diabetic Patients
3. Februar 2021 aktualisiert von: Caroline Richardson, University of Michigan
Achieving Improved Control of Blood Glucose Among Type 2 Diabetes Patients Through Continuous Glucose Monitoring & Care Coordinator Mediated Gains in Patient Self-Management Sophistication
The goal of the Twine / University of Michigan Diabetes Quality Improvement Initiative is to improve diabetes care quality using real time feedback with continuous glucose monitoring (CGM) and dietary coaching for lower carbohydrate consumption in a high-risk sub-cohort of outpatients with type 2 diabetes (T2D).
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
64
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Michigan
-
Chelsea, Michigan, Vereinigte Staaten, 48118
- Chelsea Health Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
21 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Michigan Medicine patient treated by a physician in the Family Medicine Department at the Chelsea Health Center
- Diagnosis of T2D as recorded in the patient's problem list or as documented by medication list and lab results
- HbA1C >8 for the high-risk sub-cohort
Exclusion Criteria:
- Individuals for whom tight control (ie A1C < 8) is not safe or recommended, including but not limited to older frail individuals at high-risk of hypoglycemia and falls or those with a life expectancy of less than 6 months due to a comorbid condition
- Individuals with cognitive or psychological diagnoses that might make CGM or low carbohydrate dieting risky, such as patients with eating disorders, uncontrolled psychotic - mental illness or those patients with dementia
- Women who are pregnant or breast feeding
- Individuals who had previous bariatric surgery
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Comparator- High Risk
A high risk sub group of those assigned to the comparator arm will be identified by their most recent A1C > 8. Patients in this group will receive usual care from their Primary Care Physician and dietitian.
|
Usual care from Primary Care Physician and dietitian.
|
|
Aktiver Komparator: Comparator- Well Controlled
The low risk sub group from the comparator arm (A1C < 8) and those who are unlikely to benefit from an intensive behavioral intervention will get usual care by their Primary Care Physician and their dietitian.
|
Usual care from Primary Care Physician and dietitian.
|
|
Experimental: Enhanced Care- High Risk
A high risk sub group of those assigned to the enhanced care arm will be identified by their most recent A1C > 8. Patients in this group will receive the intensive behavioral intervention which will incorporate lower carbohydrate diet, diet coaching, and more intensive glucose monitoring.
|
The intensive behavioral intervention which will incorporate lower carbohydrate diet, diet coaching, and more intensive glucose monitoring.
|
|
Experimental: Enhanced Care- Well Controlled.
The low risk sub group from the enhanced care arm (A1C < 8) and those who are unlikely to benefit from an intensive behavioral intervention will get usual care by their PCP and their dietitian.
If they are found to be poorly controlled through monthly screening for risk, they may have the opportunity to move into the Enhanced Care High Risk group.
|
Usual care from Primary Care Physician and dietitian.
Monthly screening of HbA1C to identify patents who have become poorly controlled in the interval.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Hemoglobin A1C
Zeitfenster: 1 year
|
Hemoglobin A1C
|
1 year
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Weight Change
Zeitfenster: baseline to 1 year
|
Difference in patient's weight measured in pounds.
|
baseline to 1 year
|
|
Change in diabetes medication requirements
Zeitfenster: baseline to 1 year
|
Change in average daily doses of diabetes medications
|
baseline to 1 year
|
|
Change in percentage of time glucose is out of range
Zeitfenster: baseline to 1 year
|
Change in percentage of time glucose is out of range (70 mg/dl-140 mg/dl) on CGM.
|
baseline to 1 year
|
|
Blood Pressure
Zeitfenster: 1 year
|
Blood Pressure
|
1 year
|
|
Change in rate of Micro-vascular complications
Zeitfenster: Baseline to 1 Year
|
Change in rate of micro-vascular complications.
(The micro-vascular complications assessed will be retinopathy, neuropathy, nephropathy)
|
Baseline to 1 Year
|
|
Change in rate of symptomatic hypoglycemia requiring medical intervention
Zeitfenster: Baseline to 1 year
|
Change in rate of symptomatic hypoglycemia requiring medical intervention
|
Baseline to 1 year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Caroline Richardson, M.D., University of Michigan
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
26. November 2018
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
7. Februar 2020
Studienabschluss (Tatsächlich)
20. Januar 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
8. Oktober 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
10. Oktober 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
15. Oktober 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
4. Februar 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. Februar 2021
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- HUM00147295
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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