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The Effectiveness of Aspirin on Preventing Pre-eclampsia

The Effectiveness of Low-dose Aspirin on Preventing Pre-eclampsia in High-risks Pregnant Women

This study will explore the effectiveness of low-dose aspirin on preventing pre-eclampsia in high-risks pregnant women by comparing the incidence of pre-eclampsia and pregnancy outcomes.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Currently,low-dose aspirin is a commonly used drug to prevent pre-eclampsia. Many guidelines recommend starting low-dose aspirin in early pregnancy in high-risks pregnant women. However, the applicable population and use method of aspirin are still controversial in clinical practice. This study will explore the effectiveness and use method of low-dose aspirin by comparing the incidence of pre-eclampsia and pregnancy outcomes.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

600

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 55 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age between 18-55 years
  • Gestational age between 12-20 weeks of pregnancy
  • High risk of developing pre-eclampsia

    • At least one of the following risk factors: Pre-eclampsia in a previous pregnancy , Multiple pregnancy,Diabetes Mellitus(Type 1 or 2), Chronic Hypertension,Renal disease, Autoimmune disease.
    • At least two of the following risk factors: Primiparity,Pre-pregnancy Body Mass Index ≥28kg/m2, Age ≥35 years, Family members have a history of pre-eclampsia.
  • Maternal informed conset obtained

Exclusion Criteria:

  • Contraindication to aspirin therapy (including but not limited to allergy and high bleeding risk)
  • Patient with known intention to terminate pregnancy
  • Fetal abnormalities detected (including but not limited to major fetal malformation and FGR)
  • Severe heart, liver, renal disease who can not burden the experiment
  • Alcohol and drug abuse
  • Being in another drug experiment within 3 months

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 75mg
Take 75mg of aspirin daily in tihis group
For patients at high risk of pre-eclampsia, start taking aspirin from 12-20 weeks of pregnancy
Andere Namen:
  • Acetylsalicylsäure
Aktiver Komparator: 100mg
Take 100mg of aspirin daily in this group
For patients at high risk of pre-eclampsia, start taking aspirin from 12-20 weeks of pregnancy
Andere Namen:
  • Acetylsalicylsäure
Kein Eingriff: blank
Not taking aspirin in this group

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of pre-eclampsia
Zeitfenster: 1 year
Record the number of pre-eclampsia in each group and compare whether there are statistical differences in the incidence of each group
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Preterm birth
Zeitfenster: 1 year
Record the number of preterm in each group and compare whether there are statistical differences in the incidence of each group
1 year
Fetal growth restriction
Zeitfenster: 1 year
Record the number of FGR in each group and compare whether there are statistical differences in the incidence of each group
1 year
Placental abruption 4/5000 Placental abruption
Zeitfenster: 1 year
Record the number of placental abruption in each group and compare whether there are statistical differences in the incidence of each group
1 year
Postpartum hemorrhage
Zeitfenster: 1 year
Record the number of postpartum hemorrhage in each group and compare whether there are statistical differences in the incidence of each group
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

15. März 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

14. Dezember 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. November 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. November 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

7. Dezember 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. März 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. März 2021

Zuletzt verifiziert

1. März 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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