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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04745442
Pilot Study of Antithrombin as Prophylaxis of Acute Respiratory Distress Syndrome in Patients With COVID-19
8. Februar 2021 aktualisiert von: Maimónides Biomedical Research Institute of Córdoba
Pilot clinical trial, with a marketed drug -natural component of human plasma-, not approved for this indication, single-center, exploratory, open, randomized, controlled, to study the efficacy and safety of human Antithrombin in patients with confirmed COVID-19 disease and criteria high risk to develop SARS.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
48
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Córdoba, Spanien, 14004
- Hospital Universitario Reina Sofia
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age >= 18 and < 85 years
- COVID-19 diagnosis confirmed.
- Radiological image compatible with COVID-19
Present any of the following clinical-functional criteria considered RISK:
- Respiratory distress: Tachypnea > 26 breaths / minute
- PaO2 / FiO2 oxygenation index # 300
- Alteration of one or more of the following parameters:
c.i. DD> 1,000 µg / L c.ii. Ferritin> 800 ng / mL 4.c.iii. Lymphocytes <800 cells / µL 4.c.iv. PCR> 100 mg / L 4.c.v. LDH> 500 U / L c.vi. IL-6> 15 pg / mL
- Direct or delegated verbal informed consent
Exclusion Criteria:
- Signs of active bleeding
- Immunosuppression by cancer or transplant
- Intolerance or allergy to AT or its components
- Pregnancy
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Best available treatment + Antithrombin
The subject will be treated with Antithrombin (50 IU/Kg/12h) for 72 hours and the best available treatment for COVID-19.
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The subject will be treated with Antithrombin (50 IU/Kg/12h) for 72 hours and the best available treatment for COVID-19.
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Aktiver Komparator: Best available treatment
The subject will be treated with the best available treatment for COVID-19.
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The subject will be treated with the best available treatment for COVID-19.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Combined variable: mortality or worsening rate with need for non-invasive mechanical ventilation or with need for invasive mechanical ventilation
Zeitfenster: At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
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Combined variable: mortality or worsening rate with need for non-invasive mechanical ventilation or with need for invasive mechanical ventilation
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At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Time to clinical improvement (decreased risk of developing SARS or death)
Zeitfenster: At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
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Time (in days) to improvement in the National Early Warning (NEWS) Score 2. Defined as the time, in days, from the start of treatment a two-point improvement on this scale.
|
At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Evaluate the improvement of the oxygenation index - PaO2 / FiO2- at 24 and 48 hours.
Zeitfenster: At 24 and 48 hours.
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Evaluate the improvement of the oxygenation index - PaO2 / FiO2- at 24 and 48 hours.
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At 24 and 48 hours.
|
Improvement of the analytical parameters: time (in days) until the tendency to normalization (decrease >= 20%) of DD, ferritin, LDH, PCR and IL-6; the criteria reached before will be used.
Zeitfenster: At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Improvement of the analytical parameters: time (in days) until the tendency to normalization (decrease >= 20%) of DD, ferritin, LDH, PCR and IL-6; the criteria reached before will be used.
|
At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Time (in days) until improvement in oxygenation: - Time until the SpO2 / FiO2 ratio exceeds the worst SpO2 / FiO2 prior to AT treatment.
Zeitfenster: At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
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Time until the absence of oxygen need to maintain a basal saturation >= 92%.
|
At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Time to radiological improvement in radiological report.
Zeitfenster: At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Time to radiological improvement in radiological report.
|
At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Time (in days) of non-invasive mechanical ventilation.
Zeitfenster: At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Time (in days) of non-invasive mechanical ventilation.
|
At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Time (in days) of invasive mechanical ventilation.
Zeitfenster: At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Time (in days) of invasive mechanical ventilation.
|
At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Mortality rate in hospital and one month after pharmacological intervention.
Zeitfenster: One month after pharmacological intervention.
|
Mortality rate in hospital and one month after pharmacological intervention.
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One month after pharmacological intervention.
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Percentage of patients who suffer any adverse effect related to pharmacological intervention.
Zeitfenster: One month after pharmacological intervention.
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Percentage of patients who suffer any adverse effect related to pharmacological intervention.
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One month after pharmacological intervention.
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Incidence of adverse events related to medication and its administration.
Zeitfenster: At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
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Incidence of adverse events related to medication and its administration.
|
At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Incidence in the appearance of allergic type hypersensitivity
Zeitfenster: At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
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Incidence in the appearance of Acne, Generalized urticaria, Chest tightness, Dyspnoea, Hypotension and/or Anaphylaxis.
|
At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Incidence of B19 parvovirus infection
Zeitfenster: At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Incidence of B19 parvovirus infection
|
At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Bleeding
Zeitfenster: At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
|
Incidence of Bleeding
|
At day 31 after randomization or hospital discharge (whichever occurs first)
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Ángel Salvatierra, MD, Hospital Universitario Reina Sofia
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
27. April 2020
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
20. Dezember 2020
Studienabschluss (Tatsächlich)
15. Januar 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
8. Februar 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
8. Februar 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
9. Februar 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
9. Februar 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
8. Februar 2021
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Coronavirus-Infektionen
- Coronaviridae-Infektionen
- Nidovirales-Infektionen
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Infektionen der Atemwege
- Erkrankungen der Atemwege
- Atemstörungen
- Pneumonie, viral
- Lungenentzündung
- Lungenkrankheit
- Erkrankung
- Säugling, Neugeborenes, Krankheiten
- Lungenverletzung
- Säugling, Frühchen, Krankheiten
- Schweres akutes respiratorisches Syndrom
- COVID-19
- Syndrom
- Atemnotsyndrom
- Atemnotsyndrom, Neugeborenes
- Akute Lungenverletzung
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Protease-Inhibitoren
- Serinproteinase-Inhibitoren
- Antikoagulanzien
- Antithrombine
- Antithrombin III
Andere Studien-ID-Nummern
- ANTITROMBINA
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
JA
IPD-Sharing-Zeitrahmen
The information will be provided after the results are published in a journal.
IPD-Sharing-Zugriffskriterien
Upon request to uicec@imibic.org
Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen
- STUDIENPROTOKOLL
- SAFT
- ICF
- CSR
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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