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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04867070
Pain Management in Laparoscopic Living-donor Nephrectomy: The Impact of Erector Spinae Plane Block (ESPB) on Perioperative Period
27. Juli 2022 aktualisiert von: Bora Dinc, Akdeniz University
Laparoscopic living donor nephrectomy (LLDN) is a safe procedure and rapid wound healing, affecting the quality of life.
The physiology of postoperative pain after LLDN has been attributed to reasons such as tissue damage, residual pneumoperitoneum, and diaphragm irritation.
In terms of patient comfort after LLDN, pain control is provided by IV analgesics, local anesthetic injection instead of incision, and regional techniques.
Regional anesthesia techniques for postoperative pain control have become popular in recent years.
Today, many blocks are performed with ultrasonography (USG) to reduce the severity of pain after laparoscopic and open surgeries.
In 2016, Forero et al. erector spinae plane block (ESPB) had been defined and used successfully in thoracic and abdominal surgeries.
In our clinic, peripheral nerve blocks such as intravenous patient-controlled analgesia (PCA) and ESPB are applied for postoperative analgesia.
The method of analgesia is suitable for the surgery and explained to the patients.
This study; In LLDN operations, it was aimed to compare the bilateral ESP block performed with USG in terms of postoperative pain scores and opioid analgesic consumption compared to patients without any block.
Before the operation, the anesthesiologist in charge of the anesthesia outpatient clinic provides information about both anesthesia and postoperative pain management methods suitable for surgery.
This is the standard practice in our clinic.
Before anesthesia, anesthesia and analgesia methods will be briefly reminded to the patient who has come for the operation.
He/she will be asked if he/she wants to apply postoperative analgesia.
Block procedure will be applied to patients who want ESP block.
Standard analgesia will be applied to all patients.
Regardless of the study, patients who underwent LLDN operation will be interviewed in the postoperative period with or without an ESP block for postoperative analgesia.
The data and postoperative evaluations of the patients who agreed to participate in the study will be recorded for study purposes.
The patient data will be taken from the hospital registration system.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
60
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Antalya, Truthahn, 07070
- Akdeniz University Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- All patients aged 18-75 who were operated on under general anesthesia for LLDN surgery and agreed to participate in the study will be included.
Exclusion Criteria:
- Participants who did not accept the study, had intraoperative complications, and whose laparoscopic operation was canceled will not be included in the study.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: LLDN with ESPB
The patient will be interviewed for participation in the study, and the pain scores of the patients who will participate in the study will be recorded according to the NAS and W-BAS scores at the first, 2nd, 12th, and 24th hours.
At the end of the 24th hour, analgesic consumption will be recorded.
|
Participants will be recorded according to the NAS and W-BAS pain scores
Andere Namen:
|
|
Kein Eingriff: LLDN without ESPB
The patient will be interviewed for participation in the study, and the pain scores of the patients who will participate in the study will be recorded according to the NAS and W-BAS scores at the first, 2nd, 12th, and 24th hours.
At the end of the 24th hour, analgesic consumption will be recorded.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Pain score
Zeitfenster: in 24 hours
|
Pain scores between the two groups will be compared
|
in 24 hours
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
The total consumption of analgesic drugs
Zeitfenster: in 24 hours
|
The total consumption of analgesic drugs between the two groups will be compared
|
in 24 hours
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Hacibeyoglu G, Topal A, Arican S, Kilicaslan A, Tekin A, Uzun ST. USG guided bilateral erector spinae plane block is an effective and safe postoperative analgesia method for living donor liver transplantation. J Clin Anesth. 2018 Sep;49:36-37. doi: 10.1016/j.jclinane.2018.06.003. Epub 2018 Jun 5. No abstract available.
- Hosgood SA, Thiyagarajan UM, Nicholson HF, Jeyapalan I, Nicholson ML. Randomized clinical trial of transversus abdominis plane block versus placebo control in live-donor nephrectomy. Transplantation. 2012 Sep 15;94(5):520-5. doi: 10.1097/TP.0b013e31825c1697.
- Daghmouri MA, Akremi S, Chaouch MA, Mesbahi M, Amouri N, Jaoua H, Ben Fadhel K. Bilateral Erector Spinae Plane Block for Postoperative Analgesia in Laparoscopic Cholecystectomy: A Systematic Review and Meta-analysis of Randomized Controlled Trials. Pain Pract. 2021 Mar;21(3):357-365. doi: 10.1111/papr.12953. Epub 2020 Oct 25.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
27. April 2021
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
27. November 2021
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
27. April 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
27. April 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
30. April 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
29. Juli 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
27. Juli 2022
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2022
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- Pain management in LLDN
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
UNENTSCHIEDEN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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