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Assessment of SARS-CoV-2 Effect on Post-traumatic Stress of Patients Hospitalized in Intensive Care Unit (FAMILY-COVID)

14. Mai 2021 aktualisiert von: Assistance Publique - Hôpitaux de Paris

Assessment of SARS-CoV-2 Effect on Post-traumatic Stress of Patients Hospitalized in Intensive Care

Patients admitted to the intensive care unit develop psychiatric disorders, such as anxiety, depression or post-traumatic stress disorder, which can be prolonged.

During the COVID crisis, the presence of relatives in the intensive care unit was reduced and this, in a lasting way.

The hypothesis is that there is a difference in the experience of the stay in the intensive care unit whether or not one is affected by SARS-CoV-2 and that this difference is likely to have an impact on the long-term outcome of the patients and their relatives.

Studienübersicht

Status

Aktiv, nicht rekrutierend

Detaillierte Beschreibung

The stay in the ICU is a complex and often traumatic experience for patients. Patients often develop psychiatric disorders such as anxiety, depression or post-traumatic stress disorder after an ICU stay. These symptoms can be prolonged over time, resulting in a decrease in quality of life and a potential cost in care.

In the epidemic context of the COVID crisis, the presence of family members in the intensive care unit was reduced to its most extreme portion, with sometimes an almost total impossibility of visiting a loved one. This situation, although it has become less strict, has lasted for a long time. The patient can only exchange with them with difficulty, despite the extremely trying situation that is resuscitation. Moreover, there is a stress factor linked to the infectious risk for the relatives and for the relatives with regard to COVID-19, in particular within the framework of family clusters with sometimes several hospitalized subjects within the same family.

Of course, means of communication have been put in place with relatives, but these means do not seem to be equivalent to the presence of one's relatives.

The investigators therefore hypothesize that there is a difference in the experience of the stay in the intensive care unit whether or not one is affected by SARS-CoV-2 and that this difference is likely to have an impact on the long-term outcome of patients and their relatives.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

264

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ile De France
      • Paris, Ile De France, Frankreich, 75013
        • GH Pitié Salpêtrière - Charles Foix

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients admitted more than 2 days (48 hours) in Intensive care unit between 01/01/2020 and 06/30/2020i, infected or not with SARS-CoV-2;

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Major patients (above 18 years old)
  • Admitted in intensive care unit
  • Hospitalized more than 2 days (48 hours)
  • Between 01/01/2020 and 06/30/2020
  • Whether SARS-CoV-2 positive or negative

Exclusion Criteria:

  • Minor patient
  • Protected major (under safeguardship, curatorship or guardianship)
  • Patient opposition

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Querschnitt

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Prevalence of post-traumatic stress at 1 year
Zeitfenster: 12 months from hospitalization

Prevalence of post-traumatic stress in patients treated in intensive care at 1 year diagnosed with an IES-r> 33 depending on whether they are SARS-CoV-2 positive or not.

(IES-r: Impact of Event Scale - Revised scale, minimum value: 0, maximum value: 88, higher score indicates a worse outcome)

12 months from hospitalization

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Level of depression at 1 year
Zeitfenster: 12 months from hospitalization
Assessed by the Center for Epidemiologic Studies Depression scale (CES-D, minimum value: 0, maximum value: 60, higher score indicates a worse outcome)
12 months from hospitalization
Perceived interest of the proposed communication tools at 1 year
Zeitfenster: 12 months from hospitalization
Semi-structured interviews
12 months from hospitalization
Level of quality of life at 1 year
Zeitfenster: 12 months from hospitalization
Assessed by EQ-5D (EuroQol 5Dimension scale, minimum value: 0, maximum value: 100, higher score indicates a better outcome)
12 months from hospitalization

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Claire FAZILLEAU, Assistance Publique - Hôpitaux de Paris
  • Hauptermittler: Arthur Dr JAMES, MD, Assistance Publique - Hôpitaux de Paris

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

27. April 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

27. Oktober 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

27. Oktober 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. April 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. April 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

4. Mai 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Mai 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Mai 2021

Zuletzt verifiziert

1. April 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • APHP200450
  • 2020-A03430-39 (Andere Kennung: IDRCB)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur SARS-CoV-2

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