- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT05080348
Effectiveness of iPACK on Postoperative Pain From Hamstring Autograft Following ACL Repair
4. Oktober 2021 aktualisiert von: Brenton Alexander
Effectiveness of Preoperative iPACK on Postoperative Pain From Hamstring Autograft for ACL Repair
Patients undergoing ACL repair with hamstring autograft frequently develop significant post operative pain at the hamstring grafting site.
This pain is within the distribution of a commonly used regional nerve block, the Interspace between the popliteal artery and capsule of the knee (iPACK).
The investigators plan to randomize consenting patients to either receiving a SHAM injection of normal saline or to an interventional group of long acting local anesthetic (Ropivacaine) injected in the popliteal fossa between the popliteal artery and capsule of the knee (iPACK).
Both groups of patients will receive standard of care with respect to perioperative pain management, which includes a preoperative adductor canal nerve block and preoperative acetaminophen administration.
Dual primary endpoints of postoperative pain scores and mean postoperative opioid use will be retrieved and compared between groups.
Additional secondary endpoints will be PACU length of stay, PACU opioid use, POD1 opioids use, and POD1 pain scores (best, worst, average).
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
40
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Brenton Alexander, MD
- Telefonnummer: (858) 657-7000
- E-Mail: bsalexander@health.ucsd.edu
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Rodney Gabriel, MD, MAS
- Telefonnummer: (858) 657-7000
- E-Mail: ragabriel@ucsd.edu
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Undergoing ACL surgery with expected Hamstring Autograft by Dr. Catherine Robertson at UC San Diego
- At least 18 years of age
- Able to Provide Consent in English prior to Surgery
Exclusion Criteria:
- Pregnancy (a urine pregnancy test is standard at UCSD for female patients prior to menopause who are sexually active with the opposite sex within the previous year)
- Inability to communicate with the investigators and hospital staff
- Severe renal, hepatic or cardiac disease
- Chronic high-dose opioid use (defined as daily use for more than 4 weeks prior to surgery of at least the equivalent of 20 mg oxycodone)
- BMI > 45 kg/m2
- Allergy to study medications (lidocaine, bupivacaine)
- Incarceration.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Verdreifachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Ropivacaine iPACK
Patient will receive standard of care for perioperative pain management.
In addition, they will receive a single preoperative injection of 20cc of 0.25% Ropivacaine with 1:400,000 epinephrine in the Interspace between the Popliteal Artery and Capsule of the Knee (iPACK).
|
Injection of 20mL of 0.25% Ropivacaine with 1:400,000 Epinephrine between in the Interspace between the Popliteal Artery and the Capsule of the Knee (iPACK) using ultrasound guidance at the level of the femoral condyles
|
|
Schein-Komparator: Normal Saline iPACK
Patient will receive standard of care for perioperative pain management.
In addition, they will receive a single preoperative injection of 20cc of 0.9% Normal Saline in the Interspace between the Popliteal Artery and Capsule of the Knee (iPACK).
|
Injection of 20mL of 0.9% Normal Saline between in the Interspace between the Popliteal Artery and the Capsule of the Knee (iPACK) using ultrasound guidance at the level of the femoral condyles
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Median Post Anesthesia Recovery Unit (PACU) Pain Score
Zeitfenster: From arrival in PACU until patient has been cleared for PACU discharge
|
Median pain score collected in the PACU following surgery on a scale of 1-10 (1 being no pain, 10 being the worst pain the patient has ever experienced)
|
From arrival in PACU until patient has been cleared for PACU discharge
|
|
Total Perioperative Opioid Use (Morphine equivalents)
Zeitfenster: From time of the start of surgery until time that patient meets PACU discharge criteria
|
Intraoperative and Post Operative (in the PACU) opioid use
|
From time of the start of surgery until time that patient meets PACU discharge criteria
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
PACU Length of Stay (days)
Zeitfenster: From PACU arrival until criteria for PACU discharge are met
|
Length of stay from PACU arrival to "ready for discharge" criteria are met
|
From PACU arrival until criteria for PACU discharge are met
|
|
PACU Opioid Use (Morphine equivalents)
Zeitfenster: From PACU arrival until criteria for PACU discharge are met
|
All opioid use in the PACU
|
From PACU arrival until criteria for PACU discharge are met
|
|
Postoperative Day (POD) 1 Opioid Use (Morphine Equivalents)
Zeitfenster: Time of discharge from PACU until 24 hours after PACU discharge
|
All Opioid use in the approximate 24 hours following PACU Discharge
|
Time of discharge from PACU until 24 hours after PACU discharge
|
|
Best, Worst, Average Pain Scores on POD 1
Zeitfenster: For the entire length of post operative day 1
|
Best, Worst and Average pain scores collected on POD 1 following surgery on a scale of 1-10 (1 being no pain, 10 being the worst pain the patient has ever experienced)
|
For the entire length of post operative day 1
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
1. Dezember 2021
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. April 2022
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Mai 2022
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. September 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
4. Oktober 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
15. Oktober 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
15. Oktober 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
4. Oktober 2021
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Postoperative Komplikationen
- Schmerzen
- Neurologische Manifestationen
- Wunden und Verletzungen
- Beinverletzungen
- Knieverletzungen
- Schmerzen, postoperativ
- Verletzungen des vorderen Kreuzbandes
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Depressiva des zentralen Nervensystems
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Agenten des sensorischen Systems
- Anästhetika
- Anästhetika, lokal
- Ropivacain
Andere Studien-ID-Nummern
- iPACK ACL Hamstring Autograft
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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