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An Enhanced Package of Care to Reduce Reduce Mortality in Advanced HIV Disease (ENCORE)

9. Juli 2022 aktualisiert von: Makerere University

A Community-based Phase III, Cluster Randomized Trial of Point-of-care CD4 Testing and Enhanced Screening and Prophylaxis in Advanced HIV Disease

A community-based Phase III, cluster randomized trial that seeks to determine the 24 week survival with retention in care of point of care CD4 testing with visitect and an enhanced package of screening and prophylaxis for opportunistic infections among patients with advanced HIV disease.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The study will be carried out in a population of HIV-infected adults with advanced HIV disease (CD4 <200 cells/µL) in Uganda. It will be a Randomized controlled trial, Phase III in Uganda over a duration of 5 years assessing 24 weeks survival with retention in care. @4 clinic will be randomized to either receive the enhanced package or standard of care.

Description of Intervention Arm

  1. Point-of-care CD4 testing via Visitect (point of care semi Quantitaive CD4 LFA) lateral flow assay (LFA)
  2. Enhanced package of opportunistic infection screening and prophylaxis for CD4<200, including:

    • FujiFilm SILVAMP TB LAM (FujiLAM)
    • Isoniazid (INH) + rifapentine: 1 month of therapy for latent TB(Tuberculosis) infection
    • Cryptococcal Antigen semi-quantitative (CrAg-SQ) LFA (Immy)
    • Treatment for disseminated CNS cryptococcal infection if high blood CrAg titer (>3+ CrAg SQ)

Description of Standard of Care Arm

  1. CD4 testing by flow cytometry
  2. WHO recommended package of OI screening and prophylaxis, including:

    • Urine TB LAM
    • INH ( isoniazid 6 months)
    • CrAg LFA
    • Fluconazole for asymptomatic CrAg+ o 800mg daily x 2 weeks, then 400mg daily x 8 weeks, then 200mg daily.

Problem statement: Current lab-based CD4 testing results in a delay to either start ART(Antiretroviral therapy) or a delay in screening persons with low CD4s for OIs. At present, prioritization has been on ART initiation without systematic OI screening. Those with subclinical OIs started on ART unmask their OIs, with hospitalization / deaths for OIs such as cryptococcosis and TB.

We hypothesize that with point of care CD4 testing, same-day OI screening can occur, yet not interrupt prompt ART initiation for those at low risk (FujiLAM and CrAg-SQ negative) of unmasking immune reconstitution syndrome.

We hypothesize that point-of-care CD4 testing will improve 6-month survival by reducing lag time in CD4 results, thereby facilitating ART initiation, retention-in-care, and OI screening and prophylaxis.

We hypothesize that enhanced screening with the point-of-care FujiLAM, CrAg-SQ LFA, with enhanced prophylaxis for TB (1 month of INH and rifapentine) and with treatment for disseminated CNS cryptococcal infection in those CrAg+ with high titers (>3+) will improve 6-month survival compared to current WHO-recommended standard practice in persons with advanced HIV disease.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

2400

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Radha Rajasingham, MD
  • Telefonnummer: 612 626-8171
  • E-Mail: radha@umn.edu

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

      • Kampala, Uganda
        • Rekrutierung
        • kisugu health center IV
        • Kontakt:
          • Teopista Namuli

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age >18 years
  • CD4<200 cells/µL
  • Ability and willingness to give informed consent for the enhanced package of care arm.

Exclusion Criteria:

  • Known virologic suppression (viral load <1000 copies/mL) within prior 3 months
  • Cannot or unlikely to attend regular clinic visits

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: intervention(Enhanced package of care) Arm
The patients with advanced HIV disease that receive HIV care at the intervention clinics will receive the enhanced intervention package which will include: point of care CD4 testing with visitect, screening for TB and cryptococcal meningitis using Fujifilm LAM and semiquantitative crAg LFA respectively and pre-emptive treatment with isoniazid and rifapentine for one month. Those with a high crAg titers will receive treatment for CNS cryptococcal disease.
The intervention is an improved package of care for patients with advanced HIV disease with point of care CD4 testing, more sensitive screening tests for opportunistic infections and more intensive pre-emptive treatment for opportunistic infections
Kein Eingriff: Standard of care Arm
The patients with advanced HIV disease that receive HIV care at the standard of care clinics will receive the usual routine HIV care as per the Uganda national guidelines. That is CD4 testing with flowcytometry or other CD4 testing modalities available, screening for TB and cryptococcal meningitis using Alere LAM and crAg LFA respectively and pre-emptive treatment with isoniazid and rifapentine for 3-6 month. Treatment of all asymptomatic crAG positives with fluconazole as per guidelines.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
24-week survival with retention in care
Zeitfenster: 24 weeks
Comparison will be made between study arms of those who receive POC CD4 testing vs. those who receive standard flow cytometry, and those who receive the enhanced package of OI screening and prophylaxis, vs. those who receive the current WHO standard.
24 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Evaluate sensitivity and specificity of the different TB point of care tests.
Zeitfenster: 24 weeks
After a positive FujiFilm TB LAM test, incidence of Xpert-positive or culture positive TB, and clinical outcomes to distinguish between false positive vs. true positive urine tests
24 weeks
Incidence of OIs and associated hospitalization and mortality
Zeitfenster: Six months
Incidence of active TB within 6 months, Incidence of cryptococcal meningitis and associated mortality.
Six months
Tolerability and adherence to prophylaxis regimen and associated grade 3 to 5 adverse events
Zeitfenster: 24 weeks
percentage completion of regimen and proportions that get grade 3 and above AEs.
24 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

4. Mai 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. März 2027

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. September 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Oktober 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Oktober 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

20. Oktober 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. Juli 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Juli 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Beschreibung des IPD-Plans

Aggregated patient data will be summarized and disseminated.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Enhanced care package

3
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